လသာသာ ပ်ိဳအုိၾကိဳက္၊ လမုိက္လွ်င္လည္း၊
အေဖာ္ငယ္စုံ၊ ေဖာ္မစုံလွ်င္ လည္း၊
ပြင့္ဖူးငုံ အကုန္လန္း၊ ႏြမ္းနယ္လွ်က္ လည္း၊
စုန္ျပန္ရ အဖန္ဖန္၊ ဆန္ျပန္ရ တလဲလဲ၊
မေဗဒါ ဒီေရေၾကာမွာ၊ ေမ်ာလွ်က္သာပဲ။
ႏွစ္ဆန္း ၃ရက္ေန႕တြင္ ရြာထဲအႏၱရယ္ကင္းျခင္းကိစၥကုိ ကုိရင္မ်ားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ၾကသည္၊ ကုိရင္မ်ားကုိ အထူး ရြတ္ဖတ္ခုိင္းသည္ မရွိရ၊ ကုိရင္မ်ား အာလုံးသည္ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ အရပ္ဆယ္မ်က္မွာ ေမတၱာပုိ႕ကုိ ညီညီညာညာရြတ္ဆုိၾကသည္၊
ေက်းရြာမ်ား အႏၱရယ္ကင္းျခင္းကိစၥကုိ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႕ ေဆာင္ရြက္ျမဲျဖစ္သည္၊ သုိ႕ေသာ္ ပဒူးမုန္းနာဂရြာေလးတြင္ ႏွစ္ဆန္း ၃ရက္ေန႕မွ ရြတ္ဖတ္ၾကရသည္၊ ထုိသုိ႕ျဖစ္ရျခင္းသည္ ဘုန္းၾကီးရွားပါးျခင္းက အဓိက အေၾကာင္းျဖစ္သည္၊
နာဂေတာင္တန္းေရာက္ ဗမာမ်ားသည္ ေအာက္ရပ္ေအာက္ရြာမ်ားက့ဲသုိ႕ မိမိတုိ႕ေနထုိင္ရာရြာမ်ားတြင္ အႏၱရယ္ကင္း ပရိတ္ရြတ္ဖတ္ခ်င္ၾကသည္၊ ၾကိဳတင္ျပီးလဲ ပင့္ဖိတ္ထားၾကသည္၊ ထုိ႕ေၾကာင့္ မိမိတာ၀န္က်ရြာေလးကုိ ထားျပီး ခ်င္းတြင္း တစ္ေလွ်ာက္ စုန္လုိက္၊ ဆန္လုိက္ျဖင့္ သာသနာျပဳၾကရသည္၊
တံခူးကုန္ခါနီး၍ လကဆုန္ ခ်ဥ္းလုလုတြင္ တိမ္မည္းညိဳတုိ႕ ျပဳိဆင္းျပီး ခ်င္းတြင္းမစ္ေၾကာင္းတြင္ မုိးတုိ႕ရြာေခ်ျပီ၊ ျမစ္ေၾကာင္း မုိးအုံ႕ျပီးဆုိလွ်င္ ျဗဳန္းကနဲ႕ ရြာခ်တတ္သည္၊ အဘယ္မွာလွ်င္ မုိးကုိ ေရွာင္ႏုိင္အ့ံနည္း၊ ကမ္းျပဳိေအာင္ မုိးရြာသည္၊ ကမ္း အနီးအနားက သစ္ပင္မ်ားကုိ အျမစ္ပါကၽြတ္လဲသြားေအာင္ ခ်င္းတြင္းေရစီးသန္သည္၊ ခ်င္းတြင္းသည္ စိန္နားကပ္ အေရာင္နဲ႕ ပါးေျပာင္လုပ္ေလျပီ၊ မုိးအားကုိးျဖင့္ ထင္တုိင္းဆုိးေတာ့သည္၊
တစ္ခါတစ္ရံခ်င္းတြင္းျမစ္ေၾကာင္း ေရၾကီေသာေၾကာင့္ ခရီးအသြား အလာ နားရန္ သက္ဆုိင္ရာက ထုတ္ျပန္ရသည္ အထိျဖစ္သည္၊ မီးေစာင္း၊ ေလေစာင္း တုိ႕ထက္ ေရေစာင္း သာလြန္ပုံကုိ ခ်င္းတြင္းက သက္ေသျပေလျပီ၊ အာဏာရွင္မ်ားကုိ ဆြံ႕အသြားေစႏုိင္ေတာ့သည္၊ အထက္က အမိန္႕ထုတ္သည္ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေၾကာင္း စုန္ ဆန္ခြင့္ ပိတ္ပင္သည္၊
သူတုိ႕ အာဏာျပျပီး ပိတ္ခ်င္လဲ ပိတ္ေစေတာ့ ေတာင္တန္းေရာက္ သာသနာျပဳရဟန္းေတာ္တစ္ပါးအေနႏွင့္ မုိးရြာလဲ မျငင္းသာ၊ ေရၾကီးလဲ အျပစ္မဆုိႏုိင္၊ ေလထန္လဲ အေၾကာင္း မဟုတ္ ပင့္သူရွိက အေရာက္ၾကြရေတာ့သည္၊ တာ၀န္ရွိေခ်ျပီမုိ႕၊ ေတာင္တန္းေရာက္ ဘုန္းၾကီးဘ၀ကုိး…။
ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ မေဗဒါကုိ သတိရသည္၊ ခ်င္းတြင္းတြင္း ေဗဒါကုိ ေတြ႕ရသည့္ အခါ မရွိပါ၊ ေဇာ္ဂ်ီ၏ မေဗဒါသည္ ခ်င္းတြင္းတြင္ စုန္ဆန္ရန္ ၀န္ေလးသည္ ထင္မိသည္၊ ေခ်ာင္းရုိးတြင္သာ အေနမ်ားေသာ မေဗဒါ ခ်င္းတြင္းတြင္ စုန္ ဆန္ မလုပ္ေသာ္လဲ မေဗဒါ မဟုတ္ေသာ သူမ်ား အဖုိ႕ အစုန္လဲ ရွိသည္၊ အဆန္လဲ ရွိေပသည္၊
‘ဒကာၾကီးမ်ား ဦးဇင္းတုိ႕ အခုရြာထဲမွာ အႏၱရယ္ကင္း ရြာတ္လုိ႕ ျပီးသြားပါျပီ၊ ကုိရင္မ်ားလဲ ဒီညေနထြက္လုိ႕ရပါျပီ၊ ဦးဇင္းက ႏွစ္ဆန္း ႏွစ္ရက္ေန႕လုိ႕ ေျပာထားေပမယ့္လုိ႕ ကုိရင္ေတြနဲ႕ အတူ အႏၱရယ္ကင္းရြတ္ခ်င္ေသးလုိ႕ပါ’
ကုိရင္မ်ား လူ၀တ္လဲၾကေလျပီ၊ ေက်ာင္းသည္ ခ်က္ခ်င္း အထီးက်န္ဆန္ေတာ့သည္၊ ညိဳ႕ညိဳ႕မႈို္င္းမႈိုိင္း ဟုိေတာင္ရုိးေတြဆီက လွ်ပ္ပန္းတုိ႕ကုိသာ အေဖာ္လုပ္ရေတာ့သည္၊
‘ကဲ ဒကာၾကီးမ်ား အခု ဦးဇင္းေအာက္ ကုိ ခဏျပန္မယ္၊ မႏၱေလးကုိ ေရာက္တုန္း တစ္ခုလုပ္ခ်င္ပါတယ္၊ အဲဒါကေတာ့ ရြာက အမ်ိဳးသမီးေတြကုိ ၀တ္ရြတ္အသင္း ဖြဲ႕ခ်င္ပါတယ္၊ ပုိက္ဆံေတာ့မရွိဘူးေပါ့၊ ဒါေပမယ့္ ဦးဇင္းမွာ အစီအစဥ္ ရွိပါတယ္၊ အဲေတာ့ ရြာထဲ ရြတ္ဖတ္ႏုိင္မယ့္ သူေတြကုိ စာရင္းေကာက္ပါ၊ ျပီးရင္ ဦးဇင္းဆီ ပုိ႕ပါ’
ေနာက္တစ္ေန႕တြင္ စားရင္းေရာက္လာပါသည္ အားလုံး တစ္ဆယ့္ ႏွစ္ေယာက္ျဖစ္သည္၊
ကဆုန္မုိးျဖင့္ သစ္ပင္မ်ား စိမ္းစိမ္း စုိေနသည္၊
ေတာ ေတာင္ တစ္ခုလုံး ကမၺလာ အစိမ္းၾကီးျခဳံထားသလုိ ထင္မိသည္၊
ေသာင္ျပင္တြင္ သပိတ္လြယ္ငွက္က ေတာင္ေျပး ေျမာက္ေလွ်ာက္ျဖင့္ ဟန္ေရးျပေနသည္၊ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေရက ကမ္းေျခကုိ လာလာ ခတ္သျဖင့္ လကဆုန္ မုိးဦးေတးကုိ စည္း၀ါး လုိက္ေနသလုိုလို …….။
‘ကဲ ဒကာၾကီး ေမာ္ေတာ္လဲ ေရာက္ျပီ၊ ဦးဇင္းလဲ မႏၱေလးမွာ သိပ္ျပီမၾကာပါဘူး၊ အလြန္ဆုံး တစ္လေပါ့၊
အဆင္ေျပရင္ေတာ့ ခ်က္ခ်င္း ျပန္ႏုိင္ေကာင္းပါတယ္’
လုိက္ပုိ႕ေသာ နာဂ အမ်ိဳးသားၾကီးမ်ားကုိ ႏႈတ္ဆက္လုိက္သည္၊
ခ်င္းတြင္းကုိ စုန္ရျပန္ေခ်ျပီ၊ မုိးသည္ ျပိဳေတာ့ မေယာင္ေယာင္၊
ဆရာၾကီးေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ မေဗဒါကုိ ၾကည့္မိေသးသည္၊
ခရီးၾကံဳရင္ျဖင့္ အတူစုန္ရေအာင္လုိ႕…….။
No comments:
Post a Comment