Pages

Friday, June 17, 2011

ဇာတိမာန

န ဇစၥာ ၀သေလာ ေဟာတိ၊ န ဇစၥာ ေဟာတိ ျဗဟၼေဏာ။
ကမၼဳနာ ၀သေလာ ေဟာတိ၊ ကမၼဳနာ ေဟာတိ ျဗဟၼေဏာ။

အမ်ိဳးဇာတ္ေၾကာင့္ လူယုတ္မာ မျဖစ္ႏုိင္သလုိ၊ အမ်ိဳးဇာတ္ေၾကာင့္ျမင့္ျမတ္သူ မျဖစ္ႏုိင္ေပ၊
လုပ္ရပ္ျဖင့္သာ ျမင့္ျမတ္သူ ယုတ္ညံ႕သူျဖစ္ႏုိင္သည္။

အိႏိၵယႏုိင္ငံ၏ ဇာတ္၀ါဒ ကုိေျပာၾကမည္ဆုိလွ်င္ ေ၀ဒေခတ္ကုိ ျပန္ျပီး သြားရ မည္ျဖစ္သည္၊ ဆုိပါေ၀ဒေခတ္ တြင္ အဆင့္အတန္းခြဲျခားေသာ အယူအဆႏွင့္ လူမ်ိဳးေရးဆုိင္ရာ ခြဲျခားေရး ျပန္႕ ပြားခဲ႕သည္၊ အမ်ိဳးမ်ိဳးခြဲျခား သတ္မွတ္ခဲ႕သည္၊ ေ၀ဒေခတ္အာရယန္တုိ႕အၾကား ျဗဟၼဏတုိ႕ ၀ါဒတုိးပြားလာ သည္ႏွင့္ သူတုိ႕ ျဗဟၼဏ မ်ားသည္ မဟာျဗဟၼာၾကီး၏ အဖန္ဆင္းခံ အျမင့္ဆုံးအဆင့္ျဖင့္ သတ္မွတ္ခဲ႕သည္၊ 

ထုိဖန္ဆင္းသည္ဟူေသာ အယူအဆမ်ားေၾကာင့္ပင္ လူသားမ်ားကုိ အမ်ိဳးဇာတ္ေလးမ်ိဳးျဖင့္ ခြဲ႕ျခားသတ္ မွတ္ခဲ႕ ေၾကာင္း ျဗဟၼဏတုိ႕က ဆုိၾကသည္၊ ထုိသုိ႕ဇာတ္၀ါဒခြဲျခားသတ္မွတ္ခ်က္အရ ျဗဟၼဏမ်ားသည္ ပထမတန္း အျမင့္ျမတ္ဆုံးလူမ်ိဳးစုမ်ား ျဖစ္ၾကသည္၊ ျဗဟၼဏမ်ားသည္ ပညာေရးက႑တာ၀န္ယူျခင္း၊ ယဇ္ပူ ေဇာ္ျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ မိိိတုိ႕အျခားေသာ အမ်ိဳးဇာတ္တုိ႕အထံမွ ပူေဇာ္ဖြယ္မ်ားကုိ လက္ ခံျခင္းတုိ႕မွ ျဗဟၼဏမ်ား၏ တာ၀န္ျဖစ္သည္၊ ခတၱိယအမ်ိဳးဇာတ္သည္ ဒုတိယအဆင့္ အျဖစ္သတ္မွတ္ ၾက သည္၊ သူတုိ႕သည္ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ ႏုိင္ငံကာကြယ္ေရးမ်ားကုိ တာ၀န္ယူၾကသည္၊ ၀ႆမ်ိဳးဇာတ္မွာ တတိယတန္းစား အျဖစ္သတ္မွတ္ျပီး စုိက္ပ်ိဳးေရးႏွင့္ စီးပြားေရး ေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ားကုိ လုပ္ေဆာင္ၾကရသည္၊ စတုတၳမ်ိဳးဇာတ္မွာ သုဒၶဟုေခၚေ၀ါသတ္မွတ္ၾကသည္၊ သူတုိ႕သည္ ဇာတ္နိမ့္ မ်ားျဖစ္ ၾကသည္၊ သူတုိ႕၏ အဓိကတာ၀န္မွာ အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ႕ေသာ အမ်ိဳးဇာတ္မ်ား၏ လုိအပ္ခ်က္မ်ား ကုိ ေဆာင္ရြက္ရျခင္းျဖစ္သည္၊

ေ၀ဒေခတ္ ျဗဟၼဏအမ်ိဳးဇာတ္၀ါဒကုိ အျမင့္ျမတ္ဆုံးအျဖစ္ျမွင့္ တင္ခဲ့ သည္၊ ေနာက္ပုိင္းကာလ မ်ားတြင္ သုဒၶမ်ိဳးဇာတ္မ်ား အေပၚျပင္းျပင္းထန္ထန္ အက်ိဳးသက္ေရာက္ခဲ့ေသာ အျခားေသာ ေနာက္ျပန္ဆြဲ အမ်ိဳး ဇာတ္ဆုိင္ရာေျပာင္းလဲမႈမ်ား တုိးပြားလာခဲ့သည္၊ ထုိမ်ိဳးဇာတ္မ်ားမွာ ပန္ခ်မ( Pancamas) ပါရီယား (Parias) ဟာရီဂ်န္(Harjans) သုိ႕မဟုတ္ ေအာက္ဆုံးအဆင့္ျဖင့္ သတ္မွတ္ေသာ မ်ိဳးဇာတ္မ်ား ( Untouchables) ဟုေခၚၾကသည္၊

ျဗဟၼဏမ်ားထုံးစံမ်ားအရ ဇာတ္နိမ့္သုဒၶမ်ား ဘာသာေရးဆုိင္ရာ အခမ္းအနားမ်ားတြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ေန ပါက သူတုိ႕သည္ ဘာသာေရးဆုိင္ရာအခမ္းအနာမ်ား ရြတ္ဖတ္ေနခုိက္ အျခားေသာ ျဗဟၼဏမ်ားအား သြားေရာက္ ျပီးစကား မေျပာမိဖုိ႕ အထူးသတိထားရသည္၊ အကယ္၍ထူးျခားေသာ သတင္းစကားေျပာ စရာရွိလွ်င္ အျခား ေသာ ခတၱိယမ်ိဳးဇာတ္ႏွင့္ ၀ႆမ်ိဳးဇာတ္မ်ားကုိ အကူအညီေတာင္းၾကရသည္၊ ထုိက့ဲသုိ႕ရြတ္ဖတ္ျခင္း ဘာသာ ေရး အခမ္းအနားမ်ားတြင္ သုဒၶမ်ား ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ေနပါက ရြတ္ဖတ္မႈ အတြက္ျပင္ဆင္ထားေသာ ျမင့္ျမတ္ ေသာ အရာမ်ားကုိပင္ မတုိ႕ထိရေပ၊ မည္က့ဲသုိ႕ေသာ ဇာတ္ နိမ့္ျဖစ္ေစ ျဗဟၼဏမ်ားကုိ မေႏွာက္ယွက္ရေပ၊ အကယ္၍ အေႏွာက္အယွက္တစ္ခုျပဳမိခဲ႕လွ်င္ သူတို႕သည္ ငရဲတြင္ အေသအခ်ာေရာက္ရမည့္ အျဖစ္သတ္ မွတ္ျခင္းခံရသည္၊ ျဗဟၼဏတုိ႕သည္ ဇာတ္၀ါဒျမင့္ျမတ္မႈကုိ အတိအလင္းေၾကျငာဖုိ႕ ဇာတ္ခြဲျခားမႈကုိ အသုံးျပဳခဲ႕ၾကသည္၊ 

ထုိအဆုိကုိ ပုိမုိခုိင္မာေစရန္ ျဗဟၼဏတုိ႕သည္ နတ္ေဒ၀တာမ်ား၏ နာမည္မ်ားႏွင့္ သူတုိ႕ ကုိယ္ပုိင္ ဘာသာေရးဆုိင္ရာဘဂ၀တ္ ဂီတကဲ႕သုိ႕ သီးျခားက်မ္းစာမ်ားကုိ ထည့္သြင္းခဲ႕ၾကသည္၊ ျဗဟၼဏမ်ား သည္ မိမိတုိ႕မွ အျခားေသာဇာတ္မ်ားကုိ မဟာျဗဟၼာၾကီး၏ အလုိအရဟု ေတြးယူေျပာဆုိျပီး ခြဲျခားႏုိင္ရန္ ျပဳ လုပ္ခဲ့ၾကသည္၊ ဤသုိ႕အားျဖင့္ ျဗဟၼဏမ်ားသည္ အျခားေသာဇာတ္ရွိသူတုိ႕အား ေျချဖင့္ တုိ႕ထိျခင္း မ်ား ျပဳလုပ္ၾကသည္၊ ဇာတ္ခ်င္းမတူသူမ်ားႏွင့္အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းႏွင့္ အျခားေသာ အဆက္ အဆံ ျပဳ လုပ္ျခင္းမ်ားကုိ ဟိႏၵဴ၀ါဒတြင္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ တားျမစ္ထားၾက သည္၊ ျဗဟၼဏတုိ႕ သည္ ျဗဟၼဏတုိ႕၏ လုပ္ ငန္းမ်ားကုိပင္ အျခားေသာ ဇာတ္နိမ့္သုဒၶမ်ားအား ျဗဟၼဏမ်ား၏ ခြင့္ျပဳခ်က္မရပဲ မလုပ္ကုိင္ရ ဟုပင္ ေျပာဆုိၾကသည္၊ ဇာတ္နိမ့္မ်ားသည္ အျခားေသာဇာတ္ျမင့္မ်ားႏွင့္ သက္ဆုိင္ေသာ ေနရာမ်ား တြင္ ေနထုိင္ျခင္းကုိ တားျမစ္ ထား ၾကသည္၊ ျဗဟၼဏမ်ားႏွင့္ အတူစကားေျပာျခင္းႏွင့္ အတူတကြ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းမ်ားကုိလဲ တိတိက်က် ကန္႕ သတ္ပညတ္ထားၾကသည္၊ 

အကယ္၍သုဒၶတစ္ေယာက္သည္ ျဗဟၼဏအမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးကုိၾကည့္မိခဲ႕လွ်င္ထုိသူအားလက္ျဖတ္ျခင္း၊
ေျချဖတ္ျခင္းႏွင့္ အျခားေသာ ကုိယ္လက္အဂၤါတုိ႕ကုိ ျဖတ္ျပီး အျပစ္ေပးျခင္း ခံရမည္ ျဖစ္သည္၊ သုဒၶတစ္ေယာက္ကုိ သတ္ျဖတ္ျခင္းသည္ ျဗဟၼဏ အသုိင္းအ၀ုိင္းတြင္ အျပစ္ရွိသည္ဟု မယူဆၾက ေပ၊ သုဒၶတစ္ေယာက္သည္ ေ၀ဒက်မ္းကုိေလ့လာခြင့္မရွိဟုတားျမစ္ထားၾကသည္၊ ေအာက္ထစ္ဆုံးအားျဖင့္
ေ၀ဒက်မ္းဂန္မ်ား ရြတ္ဖတ္ျခင္းမ်ားအား နားေထာင္ကုိပင္ တားျမစ္ျခင္းခံရၾကသည္၊ 

အကယ္၍သုဒၶတစ္ ေယာက္သည္ အထက္ပါကိစၥရပ္မ်ားကုိ ျပဳလုပ္မိခဲ႕လွ်င္ ထုိသူအား အလြန္ျပင္း ထန္ေသာ အျပစ္ေပးျခင္းခံရ မည္ျဖစ္သည္၊ ေ၀ဒက်မ္းဂန္မ်ားရြတ္ျခင္းကုိနားေထာင္ရာ ကိစၥတြင္ သုဒၶ တစ္ေယာက္အား နားထဲသုိ႕ ေရပူမ်ား ေလာင္းထည့္ျခင္းျဖင့္ အျပစ္ေပးၾက သည္၊ ျဗဟၼဏဘာသာ ၀င္ျဗဟၼဏအား၏ အလုိအားျဖင့္ ခတၱိယဇာတ္ႏွင့္ ၀ႆဇာတ္မ်ားသည္ ႏွစ္ၾကိမ္ေမြးဖြားၾကသည္၊ ထုိ႕ေၾကာင့္ ခတၱိယဇာတ္ရွိသူမ်ားကုိ ဒိြဇ( ႏွစ္ဇာတ္) ရွိသူမ်ားဟု ေခၚၾကသည္၊ သုဒၶမ်ားအတြက္ တစ္ၾကိမ္ သာေမြးဖြားၾကသည္၊ 

ထုိကိစၥအတြက္ေၾကာင့္ပင္ ဤဇာတ္ျမင့္သုံးမ်ိဳး သည္ သူတုိ႕၏ သရုပ္အမွန္ဒိြဇ ကုိျပႏုိင္ဖုိ႕အေရး ခုႏွစ္ ႏွစ္ တစ္ၾကိမ္၊ ရွစ္ႏွစ္တစ္ၾကိမ္၊ ကုိးႏွစ္ႏွင့္ ဆ့ဲတစ္ႏွစ္ တုိ႕တြင္ အသီးသီး ဥပနယ ဟူေသာ အခမ္အနား မ်ိဳး ျပဳလုပ္ၾကသည္၊ သုဒၶမ်ားမ်ားမွာမူ ေရွးပေ၀သဏီ ကတည္းကပင္ အျခားေသာ ဇာတ္ျမင့္မ်ိဳးဇာတ္ မ်ား၏ ေက်းကၽြန္းမ်ားသာ ျဖစ္ခ့ဲၾကရသည္၊ ဤေက်းကၽြန္မ်ားသည္ ဇာတ္ျမင့္မ်ား၏ အလုိဆႏၵရွိလွ်င္ အခ်ိန္မေရြးေရာင္းခ်ျခင္းခံရသည္၊ သုဒၶမ်ားသည္ ဇာတ္ျမင့္မ်ား အတြက္ ေစ်းေရာင္းကုန္ ပစၥည္းျဖစ္ရသည္၊ အထက္ပါစည္းမ်ဥ္းမ်ားျဖင့္ ျဗဟၼဏမ်ားသည္ သူတုိ႕၏ အာဏာႏွင့္ ဂုဏ္ရည္မ်ားကုိ လူ႕အသို္င္းအ၀ုိင္းတြင္ ထိမ္းသိမ္းႏုိင္ခဲ႕သည္၊ သဂၢ(Svarga) သုိ႕မဟုတ္ ေမာကၡ(Moksha) တုိ႕သည္ သုဒၶမ်ားအတြက္ တားျမစ္ျခင္း ခံရသည္၊ မည္သည့္ ပုဂၢိဳလ္ကမွ သုဒၶမ်ား ျဗဟၼျပည္ေရာက္ႏုိင္ေရး မကူညီၾကပါ၊ အကယ္၍ ျဗဟၼဏတစ္ေယာက္သည္ သုဒၶမ်ားအတြက္ ကူညီမႈျပဳမိခ့ဲလွ်င္ ထုိသူအား အျပစ္ေပးျခင္းခံရ မည္ျဖစ္သည္၊

အထက္ပါကိစၥရပ္မ်ားေၾကာင့္ပင္ မ်ားျပားလွေသာ အေတြးအေခၚမ်ား ႏွင့္ ဘာသာေရးဆုိင္ရာအျမင္တုိ႕ သည္ ျဗဟၼဏမ်ားႏွင့္ယင္းတုိ႕၏ ဖန္ဆင္းျခင္းကိစၥရပ္မ်ားတြက္ေပၚထြက္လာခ့ဲၾကသည္၊ 

ဘုရားရွင္ပြင့္ထြန္းေပၚေပါက္လာေသာအခါ အိႏၵိယႏုိင္ငံ တ၀ွန္းလုံးတြင္ ေျခာက္ဆယ့္ႏွစ္ပါးေသာ အယူ၀ါဒ တုိ႕တည္ရွိေနခ့ဲျခင္းျဖစ္သည္၊ သုိ႕ေသာ္ သူတုိ႕သည္ သီးျခားလူမ်ိဳးေရးဆုိင္ရာ မႏွစ္ျမိဳ႕ဖြယ္ရာကုိ အေလးထား ျခင္းမရွိခ့ဲၾကပါ။

No comments:

Post a Comment