Pages

Tuesday, December 27, 2011

ခႏၶာအားျဖင့္.....



အဘိဓမၼာ က်မ္းမ်ားတြင္ အစဥ္အားျဖင့္ ေျခာက္ခုေျမာက္ က်မ္းမွာ ယမကက်မ္းျဖစ္သည္၊ ရုပ္တရား၊ နာမ္ တရားမ်ားကုိ ေရတြက္ျပေသာ က်မ္းျဖစ္သည္၊ ဘုရားေဟာ ရုပ္နာမ္တရားမ်ားကုိ အေရေကာက္ျပီး ထုိတရား ကုိ ရုပ္ခႏၶာအားျဖင့္ ေရတြက္အပ္သည္၊

က်န္ခႏၶာေလးပါးျဖင့္ မေရတြက္အပ္ စသည္ျဖင့္ ခက္ခက္ခဲခဲ အရေကာက္ရေသာ က်မ္းတစ္ဆူျဖစ္သည္၊ ဘုရားေဟာ ပရမတၳတရားမ်ားကုိ အေရအတြက္အားျဖင့္ ျပရပါလွ်င္ ခႏၶာ အေနအားျဖင့္ ငါးပါး၊ သစၥာအေန အားျဖင့္ ေလးပါး၊ အာယတနအားျဖင့္ တစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါး၊ ဓာတ္အားျဖင့္ တစ္ဆယ့္ရွစ္ပါးျဖစ္သည္၊

ယမကက်မ္းသည္ အဘိဓမၼာလာ သေဘာတရားမ်ားကုိ ကုသုိလ္၊ အကုသုိလ္စသည္ ခြဲျပရျပီး၊ ဆုိင္ရာ ခႏၶာ၊ သစၥာ၊ အာယတန၊ ဓာတ္ သေဘာတရားမ်ားထဲ ထည့္သြင္း ေရတြက္ျပရသည္၊

တစ္ခုေသာ ယမကသင္တန္းတြင္ျဖစ္သည္၊ အသက္ၾကီးမွ ရဟန္း၀တ္လာေသာ ဦးဇင္းတစ္ပါးသည္ သူ၏ ၾကိဳးစားအား ထုတ္မႈေၾကာင့္ ပထမလတ္တန္းသုိ႕ တက္ရျပီး၊ ယမကက်မ္းကုိ သင္ယူေနရသည္၊

ယမကက်မ္းလာ ဘုရားေဟာတရားမ်ားကုိ အရေကာက္ျပီးတုိင္း၊
ခႏၶာအားျဖင့္ တစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါး ဟူေသာကားဟုလဲေကာင္း၊
တစ္ခါတစ္ရံ ခႏၶာအားျဖင့္ တစ္ဆယ့္ရွစ္ပါး ဟူေသာကားဟုလဲေကာင္း၊
မွားမွားျပီး ဆုိေလ့ရွိသည္၊

စာခ်ဆရာေတာ္မွာလည္း ဦးဇင္းၾကီးကုိ  ျပင္ေပးရဖန္မ်ားလာသျဖင့္ ေရွ႕သုိ႕ မေရာက္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ထင္ သည္၊

‘ကဲ ကဲ ကုိယ္ေတာ္ၾကီး၊ ကုိယ္ေတာ္ၾကီး စာခ်ဘုန္းၾကီးျဖစ္ေတာ့မွ ခႏၶာအားျဖင့္ ၁၂ ပါးတုိ႕၊ ၁၈ပါးတုိ႕ ဆုိေတာ့ၾကားလား၊ အခုေတာ့ ခႏၶာအားျဖင့္ ငါးပါးလုိ႕ပဲ ဆုိဗ်ား…’။


No comments:

Post a Comment