အိႏၵိယႏုိင္ငံၾကီးတြင္ သမုိင္းအစဥ္အလာၾကီးမားျပီး အာရွတုိက္ရွိလူမ်ိဳးမ်ားကုိ တစ္နည္းနည္းျဖင့္ လႊမ္း မုိးႏုိင္ ေသာ ဇာတ္လမ္းၾကီးရွိသည္၊ လူမည္း တမီးလ္မ်ားႏွင့္ အာရယန္လူျဖဴတုိ႕၏ တုိက္ပြဲကုိ အေျချပဳ ထားေသာရာမာယဏဇာတ္လမ္းၾကီးပင္ျဖစ္သည္၊ ထုိထဲကတမီးလ္လူမ်ိဳးမ်ားသည္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ေတာင္ပုိင္း တြင္ အေျခခ်ေနထုိင္ၾကသည္၊
တမီးလ္နာဒူးျပည္နယ္သည္ တမီးလ္ လူမ်ိဳးမ်ား၏ ယဥ္ေက်းမႈစတင္ရာ( the cradle of Dravidian culture) ျဖစ္သည္၊ တမီးနာဒူးျပည္နယ္သည္ ၁၃၀,၀၅၈ စတုရန္းကီလုိမီတာက်ယ္၀န္းျပီး ခရုိင္၃၂ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထား သည္၊
Cuddalore ခရုိင္လဲ တစ္ခု အပါအ၀င္ျဖစ္သည္၊ ခ်ီဒမ္းပဒမ္း ( chidambaram)ျမိဳ႕ ေလးသည္ Cuddalore ခရုိင္တြင္တည္ရွိျပီး ရာသီဥတုသာယာသည္၊ ျမိဳ႕ေလး၏ အလည္တြင္ နဋရာဇ ဘုရားေက်ာင္း ရွိသည္၊ ေလးေထာင့္က်က်တည္ေဆာက္ထားျပီး ၾကီးမားခုိင္းခန္႕သည္၊ အ၀င္မုခ္ဦးၾကီးမ်ား သည္ ခန္႕ထည္ျပီး အလည္က ဘုရားေက်ာင္းကုိ ေလးဖက္ေလးတန္က ၀ုိင္းရံထားသည္၊ ခ်ီဒမ္းပဒမ္းျမိဳ႕ေလး တြင္ဘယ္ေနရာက ၾကည့္ၾကည့္ နဋရာဇ ဘုရားေက်ာင္းကုိ အထင္သားျမင္ႏုိင္သည္၊
Nataraja temple, chidambaram city, india
ဘုရားေက်ာင္း အတြင္းက သူတုိ႕နတ္ဘုရားသည္ လက္ေလးေခ်ာင္းကုိ တစ္မ်ိဳးစီ ကေနဟန္ျဖစ္ေစ လွ်က္၊ ေျခေထာက္ျဖင့္ သတၱ၀ါတစ္ေကာင္ကုိ နင္းထားဟန္ျဖစ္သည္၊ ဤရုပ္တုကုိေနရာတုိင္းတြင္ အသုံးျပဳၾကသည္၊ ေျမဓာတ္( earth element)၊ ေရဓာတ္ ( water element)၊ ေလဓာတ္ ( air element)၊ မီးဓာတ္ (fire element)၊ တုိ႕အျပင္ နဋရာဇရုပ္တုက အာကာသဓာတ္(cosmic) ကုိကုိယ္စားျပဳသည္ ဆုိပါသည္၊ ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္မ်ား၏ ဘာသာေရးဆုိင္ရာ ဗဟုိခ်က္မအျဖစ္ တင္စား၊ ယုံၾကည္ၾကသည္၊
သီ၀နတ္ဘုရားကုိယ္စားေတာ္ဟု ဆုိၾကသည္၊ nataraja ( နဋရာဇ) ကုိ the lord of dance ဟုေျပာျပသည္၊ အကနတ္ဘုရားဟုဆုိလုိႏုိင္သည္၊ ပါဠိနီးစပ္ေသာ ပုဒ္ပင္ျဖစ္ပါသည္၊ ခ်ီဒမ္းပဒမ္းျမိဳ႕ေလးသုိ႕ေရာက္လွ်င္ နဋရာဇဘုရားေက်ာင္း ေရာက္ျပီးျပီလား ေမးၾကသည္၊ ဘုရားေက်ာင္းသည္ ျမိဳ႕ေလး၏ အလည္တြင္ တည္ေန သည္ကား တစ္ေၾကာင္း၊ ၾကီးမားခန္႕ထည္ကသည္က တစ္ေၾကာင္း၊ ဘာသာေရးဆုိင္ရာ အျမတ္တႏုိးထားၾက၊ယုံၾကည့္ၾကသည္ကတစ္ေၾကာင္းစသည့္ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ေမးၾကျခင္းပင္ျဖစ္ သည္၊
နဋရာဇာ ရုပ္တု( The Lord of Dance )
၂၀၁၁ရဲ႕ေနာက္ေန႕ရက္ေန႕( ၃၁၊ ၁၂၊ ၂၀၁၁) တြင္ သီရီလကၤာႏုိင္ငံမွ အလည္ေရာက္လာၾကေသာ မိတ္ေဆြ ရဟန္းေတာ္ႏွစ္ပါးအတူ နဋရာဇဘုရားေက်ာင္းသုိ႕သြားေရာက္ေလ့လာၾကသည္၊
ေျပာစရာတစ္ခုရွိသည္မွာ တမီးလ္ျပည္နယ္သားမ်ားသည္ သီရီလကၤာႏုိင္ငံႏွင့္ ရွည္ၾကာေသာ စစ္ပြဲ မွတ္တမ္း မ်ားရွိသည္၊ သူတုိ႕ႏွစ္ႏုိင္ငံ အၾကားက စစ္ပြဲသမုိင္းသည္ ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ ခ်ီျပီးၾကာျမင့္ခ့ဲျပီဟု ဆုိႏုိင္သည္၊ သီရီလကၤာႏုိင္ငံ သမုိင္းမွတ္တမ္း မ်ားတြင္ ေတြ႕ႏုိင္သည္၊
၂၀၁၀တြင္ လက္ရွိ သီရိလကၤာႏုိင္ငံသားၾကီး မဟင္ဒါရာဇာက တမီးလ္စစ္ကုိ အႏုိင္တုိက္ျပီးေအာင္ပြဲဆင္ လုိက္ႏုိင္သည္၊ လံကာကၽြန္းတြင္ မဟင္ဒါသည္ ရာဇ၀င္တြင္ခ့ဲျပီ ေအာင္ႏုိင္သူၾကီးအျဖစ္၊ သုိ႕ေသာ္ တမီးလ္ သားမ်ားသည္ သူ႕ကုိသက္သတ္လြတ္ လူသတ္သမားၾကီးဟု ေခၚၾကသည္၊ အေၾကာင္းမွာ မဟင္ဒါသည္ သက္သတ္လြတ္စားသည္ဟုဆုိၾကသည္၊ သက္သတ္လြတ္ကိစၥသည္လဲ အိႏၵိယႏုိင္ငံတြင္ၾကီးမားေသာ ကိစၥတစ္ခုျဖစ္သည္၊၊
ထားေတာ့သူတုိ႕ ရဲ႕တစ္ဖက္စီခံစားခ်က္ကုိ၊ မိတ္ေဆြမ်ားနဲ႕အတူ နဋရာဇဘုရားေက်ာင္းထဲေရာက္ျပီ၊
Which is your country?
Are you from sri lanka?
ေမးၾကသည္၊ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ေဒါသအရိပ္သန္းေနေသာ လူငယ္မ်ားျဖစ္သည္၊ သိလုိက္ပါျပီ၊
အေျဖကုိလဲျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ပင္ေျပာလုိက္ရသည္၊
No…no. we are from Burma.
ျမန္မာဟုေျပာလွ်င္ မသိႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ဘာမားဟုခပ္ျမန္ျပန္ေျဖလုိက္ရသည္၊
အတူပါလာေသာ မိတ္ေဆြက သီရိလကၤာႏုိင္ငံ အမွတ္အသားပါေသာ လြယ္အိပ္ကုိလြယ္ထားေသာေသာ
ေၾကာင့္ျဖစ္သည္၊ ဤသုိ႕ေျဖလုိက္သည္ကုိပင္ သေဘာက်ဟန္သိပ္မရွိလွ ထင္ရသည္၊ လူငယ္ တစ္ေယာက္စ၊ ႏွစ္ေယာက္က ဂ်ိဳၾကည့္ၾကည့္ၾကသည္၊ အႏုိင္ရတ့ဲစစ္၊ ရႈံးတ့ဲစစ္၊ ဘယ္စစ္မွ မေကာင္းပါ၊ ရင္ထိတ္လုိက္တာ သူတုိ႕ကုိၾကည့္ရတာ၊
ထုိစဥ္ အဂၤလိပ္စကားကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ျဖင့္ လူတစ္ေယာက္ေရာက္လာသည္၊ ပါေမာကၡတစ္ဦး ပင္ျဖစ္ ေၾကာင္း မိတ္ဆက္သည္၊ သေဘာေကာင္းလွသည္၊ သူ႕ကုိယ္ပုိင္လုပ္ငန္းမ်ားကုိ ခဏထားျပီး ဘုရားေက်ာင္း အတြင္းသုိ႕ လုိက္ပုိ႕ျပသသည္၊ ထုိသူမပါလွ်င္လဲ တစ္ခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားကုိ ၀င္ေရာက္ခြင့္ ရမည္မဟုတ္ပါ၊
ဥပမာ အတြင္းပိုင္းအက်ဆုံးတစ္ေနရာ ထုိေနရာသည္ နဋရာဇနတ္ဘုရားရုပ္တု အစစ္ထားရွိ ရာေနရာျဖစ္သည္၊ အေစာင့္အၾကပ္မ်ားလွသည္၊ အေစာင့္အၾကပ္အားလုံးနီးပါးသည္ အေပၚပုိင္းတြင္ အ၀တ္ ၀တ္မထားေသာ ေယာက်ၤားသားမ်ားျဖစ္ၾကသည္၊ထုိအေဆာင္ထဲသုိ႕၀င္လွ်င္ လူတုိင္းထုိက့ဲသုိ႕ျပဳလုပ္ရ သည္၊ သူတုိ႕က half- naked ဟုေခၚၾကသည္၊
နဋရာဇာ ဘုရားေက်ာင္းေရာက္ စာေရးသူ၊ မိတ္ေဆြရဟန္းေတာ္ႏွင့္အတူ ပါေမာကၡ၊
ပါေမာကၡက သူမပါလွ်င္ ထုိအခြင့္အေရးမ်ိဳးရႏုိင္မည္မဟုတ္ပါ၊ ထုိ႕ေၾကာင့္သူနဲ႕ အတူလုိက္ပါ၀င္ရန္ေျပာ ပါသည္၊ ေနာက္ဆုံးေတာ့ သကၤန္းခၽြတ္၊ အံသကုိက္ခၽြတ္ျပီး သူနဲ႕အတူ လုိက္၀င္ရသည္၊ အတြင္းတြင္ ပန္းအနံ႕ မ်ားအီေနသည္၊ မီးခုိးမ်ားလုံးေနသည္၊ ဆီမ်ားျဖင့္ ေခ်ာေနသည္၊ အလင္းေရာင္ လဲေကာင္းေကာင္း မရပါ၊ မိန္း၊ ေယာက်ၤား၊ ကေလး၊ လူရြယ္အားလုံး၀င္ၾကသည္၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားဖုိ႕မူ လုံလုံျခဳံျခဳံအ၀တ္ အစားျဖင့္ ၀င္ခြင့္ျပဳသည္၊ ေတာ္ပါေသးသည္၊ ပါေမာကၡမွေနရာ အစုံလုိက္ျပီး ရွင္းျပသည္၊
ညေနခင္းေနေရာင္ေပ်ာက္လုလုတြင္ နဋရာဇာဘုရားေက်ာင္းမွ ထြက္ခ့ဲၾကသည္၊ ပါေမာကၡသည္ လုိက္ လံ ျပသရုံသာမက အျပန္တြင္ လမ္းေဘးဆုိင္ တစ္ဆုိင္မွ အိႏၵိယရုိးရာ( က်ေရ) လဘက္ရည္ ဒါနျပဳ လုိက္ေသးသည္၊ ကုလားျပည္တြင္ ဤလုိလူမ်ိဳးရွိေသးသည္ကုိလဲ အ့ံၾသ၀မ္းသာေနမိသည္၊
နဋရာဇာ ဘုရားေက်ာင္းၾကီးသည္ ညေနခင္းေနေရာင္တြင္ ထီးထီးမားမားၾကီးေကာင္းကင္သုိ႕ ထုိးတက္ လွ်က္၊ ဟိႏၵဴလူမ်ိဳးမ်ား၏ ပူေဇာ္ေတးဖြဲ႕သံႏွင့္ စည္း၀ါးသံတုိ႕သည္ ဘုရားေက်ာင္း၀န္းက်င္တြင္ တုန္ဟီး ရစ္၀ဲေနေတာ့ သည္။
No comments:
Post a Comment