Pages

Friday, August 3, 2012

အနတၱႏွင့္ ကမၼလမ္းစဥ္




အိႏၵိယႏုိင္ငံတြင္ ေပၚထြန္းေသာ ဗုဒၶဘာသာသည္ အနိမ့္အျမင့္၊ အတက္အက် စုံခ့ဲသည္။ အဖိအႏွိပ္ခံရ သည္၊ ေပ်ာက္ကြယ္သည္တစ္ခ်ိဳ႕ရွိသည္။ ရွိရင္းစြဲ အယူ၀ါဒ မ်ားႏွင့္ ေရာေႏွာသြားၾကသည္လည္းရွိသည္။ မည္သုိ႕ဆုိေစ၊ ဗုဒၶအယူ၀ါဒ၊ အက်င့္စရုိက္၊ က်င့္သုံးမႈလမ္းစဥ္ မ်ားသည္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ၏ ယဥ္ေက်းမႈစနစ္ တြင္ ၾကီးမားစြားျမစ္တြယ္ေနသည္။

ဗုဒၶ၀ါေနာက္မွေပၚထြန္းေသာ အိႏၵိယ အယူ၀ါဒ၊ ဒႆနဟူသမွ်သည္ ဗုဒၶ၀ါဒႏွင့္ အနည္းႏွင့္အမ်ား ဆက္စပ္သက္ ဆုိင္ေနသည္ခ်ည္းျဖစ္သည္။ ဗုဒၶ၀ါဒ၏ အရိပ္အေငြ႕လႊမ္းမုိးမႈ ခံရသည္ခ်ည္းျဖစ္သည္။ အဆင့္ဆင့္တုိးတက္ လာေသာ အိႏၵိယႏုိင္ငံ၏ ၾကီးက်ယ္ေသာ အယူ၀ါဒမ်ားကုိ ေျခာက္မ်ိဳး ရွိေၾကာင္းျပ ဆုိၾကသည္။

ထုိတြင္ ရွန္ကရ ဒႆနသည္ ဗုဒၶ၀ါဒကုိ ပုံဖ်က္ထား ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းဆုိၾကသည္။ ရွန္ကရသည္ ဗုဒၶ၀ါဒလာ ဘိကၡဳ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကုိ ထူေထာင္သည္။ ထုိစည္း စနစ္ရွိေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကုိ အိႏၵိယ အယူ၀ါဒတြင္ မေပၚေပါက္ဖူးေၾကာင္း သမုိင္းဆရာမ်ားက ဆုိၾကသည္။

ရွန္ကရကုိ တစ္ခ်ိဳ႕ပညာရွင္မ်ားက ရပ္ဖ်က္ထားေသာ ဗုဒၶဟုပင္ေခၚၾကသည္။ ပုံဖ်က္ရုံတင္မဟုတ္၊ ၾကြင္းက်န္ ရစ္ေသာ ဗုဒၶအေမြအႏွစ္မ်ားကုိ ဖ်က္သိမ္းသူ အျဖစ္ထင္ရွားသည္။ သုိ႕ေသာ္ ေအ ဒီ (၇) ရာမွေပၚထြန္း လာေသာ ရန္ကရသည္ ဗုဒၶ၀ါဒ၏ ၾကီးမားေသာ လႊမ္းမုိးမႈကုိ အျပီးတုိင္ မဖယ္ေဖ်ာက္ႏုိင္ခ့ဲပါ။ ထုိအေၾကာင္းကုိ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ေနရူး၏ The discovery of India အထင္ အရွားေတြႏုိင္သည္။


သုေတသီႏွင့္ သမုိင္းပညာရွင္တုိ႕ႏွလုံးသားတြင္ အေရာင္ေတာက္ေနေသာ ဗုဒၶ၀ါဒသည္ က႑အစုံျဖင့္ လွသည္။ သမုိင္းရႈေထာင့္မွေလ့လာၾကသည္။ လူမႈေရး အျမင္ျဖင့္ေလ့လာၾကသည္။ စိတ္ပညာရႈေထာင့္ျဖင့္ ၾကည္ရႈျခင္းခံရသည္။ ျငိမ္းခ်မ္းေသာ အေတြး အေခၚတစ္ခု အျဖစ္လက္ခံထားၾကသည္။ 

ကုိယ္က်င့္သီလျဖင့္ အေျခခံေသာ အယူ၀ါဒ အျဖစ္သိထားၾကသည္။ အဟိ ံသေဘာလဲပါ၀င္ေၾကာင္း ဆုိျပန္သည္။ ဇာတ္စနစ္ကုိ ေတာ္လွန္ေသာ ကမၻာ့ ပထမဆုံး ဘာသာတရားအျဖစ္မွတ္တမ္း ထိုးလိုၾက သည္။ အာဏာရွင္ မထား အျပန္ အလွန္ေဆြးေႏြးေတြးေခၚထားျခင္းျဖင့္ အသိဉာဏ္ ပြင့္လင္းေစေသာ အယူ၀ါဒဆုိၾကျပန္သည္။

ထုိအရာအားလုံး ဗုဒၶ၀ါဒတြင္ရွိသည္။ ၾကိဳက္ႏွစ္ရာရႈေထာင့္မွ ကိုယ္ပုိင္ အျမင္ျဖင့္ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ေသာ အခါ ဗုဒၶကုိ သူတုိ႕ ေတြ႕ရွိၾကျခင္းျဖစ္သည္။ 

ယေန႕နာမည္ၾကီး ေခတ္စားေနေသာ ဒီမုိကေရစီစနစ္သည္ ဗုဒၶ၀ါဒတြင္ အထင္ အရွားေတြ႕ႏုိင္သည္။

ေခတ္ပညာရပ္တုိ႕၏ အေတြးအေခၚမ်ားျဖင့္ ခ်ိန္ထုိး စမ္းသပ္ႏုိင္သည္။ စမ္းသပ္ခ့ဲၾကသည္။ စမ္းသပ္ စိန္ေခၚ ေနၾကဆဲျဖစ္သည္။

သိပၸံေခတ္သုိ႕ ေရာက္လာေသာအခါ ဗုဒၶ၀ါဒသည္ အၾကီးအမားဆုံး ပြင့္လင္းလာခ့ဲသည္။ အေနာက္ တုိင္း ေခတ္ပညာတတ္မ်ားသည္ ဗုဒၶကုိ မကုိးကြယ္ေစကာမူ ေလးစားၾကသည္။ ကုိးကြယ္လာ သူမ်ားလည္း ထိထိေရာက္လုိက္နာက်င့္သုံးၾကသည္။ တဆင့္ေျပာ မဟုတ္ေသာ ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားရရွိၾကသည္။


သူတို႕ေတြ႕ရွိခ်က္တြင္ ျငိမ္းခ်မ္းျခင္းပါသည္။ ေမတၱာလမ္းစဥ္ပါသည္။ အက်ိဳးေၾကာင္းယုတၱိရွိရွိေတြးေခၚ ဆင္ျခင္မႈပါသည္။ ဖန္ဆင္းရွင္မပါပဲ ျဖစ္တည္မႈေလ့လာျခင္းသည္ အထင္အရွား ဆုံးျဖစ္သည္။ အိႏၵိယ ႏုိင္ငံၾကီးမွေပၚေပါက္ေသာ ဘာသာမ်ားစြာတြင္ ထာ၀ရဖန္ဆင္းမႈကုိ လက္မခံေသာ္လည္း အတၱရွိေၾကာင္းလက္ ခံၾကျပန္သည္။

ဗုဒၶ၀ါဒသည္ ယုတၱိရွိရွိျဖင့္ အတၱႏွင့္ ထာ၀ရဖန္ဆင္း မရွိျခင္းကုိ အက်ိဳး ေၾကာင္းျပ ရွင္းလင္းထားသည္။
အတၱႏွင့္ ထာ၀ရဖန္ဆင္းခ်က္ ရွိသည္ဟူေသာ ေရွးေဟာင္း အိႏၵိယ အယူအဆ အမွားၾကီးကုိ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဓမၼစကၠ ပ၀တၱနသုတ္ေတာ္၊ အနတၱလကၡဏ သုတ္ေတာ္မ်ားျဖင့္ ဖြင့္လွစ္ရွင္းျပလုိက္ျခင္းသည္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ၾကီးရွိ ေရွးေဟာင္း လမ္းစဥ္ၾကီးကုိ အၾကီး အမားဆုံး စိန္ေခၚလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။

ထုိေတြ႕ရွိခ်က္သည္ အိႏၵိယႏုိင္ငံၾကီးမွ တင္ပုိ႕သမွ်ေသာ အရာတုိ႕တြင္ အၾကီး အမားဆုံးျဖစ္လာ သည္။ ေခတ္ စနစ္ေျပာင္းခ်င္ တုိင္း ေျပာင္း လုိက္ျပင္စရာ မလုိေသာ အရာျဖစ္လာသည္။ အေနာက္တုိင္း သိပၸံထြန္းကားေလေလ ထုိအရာႏွစ္ပါးသည္  အေရာင္ေတာက္ ေလေလျဖစ္လာသည္။


ထုိအရာႏွစ္ခုသည္၊ ထာ၀ရဖန္ဆင္းမႈမရွိျခင္းႏွင့္၊
အျမဲတည္ရွိေသာ အတၱ မရွိမႈပင္ျဖစ္သည္။
ျမတ္ဗုဒၶ၏ ထုိေတြ႕ရွိခ်က္သည္ လူသား အားလုံးအတြက္ စိန္ေခၚမႈလည္းျဖစ္ျပန္သည္။
ျမတ္ဗုဒၶလမ္းစဥ္ၾကီး၏ အလွဆုံး အရာႏွစ္ခုဆုိလွ်င္လည္းျဖစ္သည္။
ျမတ္ဗုဒၶသည္ ထာ၀ရႏွင့္ အတၱအစား ကမၼႏွင့္ အနတၱတုိ႕ကုိ အစားထုိးျပသည္။ 


No comments:

Post a Comment