Pages

Tuesday, October 25, 2011

အမည္းကုိ ျဖဴေစသူ

တစ္ခါတုန္းက ေယာနယ္စပ္သုိ႕ မိတ္ေဆြတစ္ပါးနဲ႕အတူ ေရာက္ဖူးပါသည္၊ မႏၱေလးၿမိဳ႕မွ ပခုကၠဴသုိ႕ ကား စီး ရသည္၊ ပခုကၠဴတြင္ လာေရာက္ၾကိဳဆုိမည့္သူကုိ ေစာင့္ရာ ေရာက္မလာေသာေၾကာင့္ ညေနပုိင္းေနာက္ ဆုံး ကားျဖင့္ ပခုကၠဴ အေနာက္ဘက္ရွိကမၼသုိ႕ ခရီးဆက္ခ့ဲသည္၊ ကမၼမွတစ္ဆင့္ကားဆက္စီးကာ မန္က်ီးသုံးပင္ ဂိတ္တြင္ ဆင္း ၾကသည္၊

ညေနခင္းေနေရာင္သည္ ကြယ္ေလျပီ၊ အေမွာင္ရိပ္တုိ႕ သိပ္သိပ္သည္းသည္းျဖစ္ေနျပီ၊ ခရီးကား မဆုံးေသးပါ၊ မန္က်ီးသုံးပင္ဂိတ္မွသည္ ဆက္လက္ျပီး သံဘုိရြာကုိျဖတ္ျပီး ထူးၾကီးဆုိေသာ ရြာကုိ ခရီးဆက္ရမည္၊ ကား ေပၚမွဆင္းျပီး ေရွ႕ဆက္ရမည့္ ခရီးစုံစမ္းၾကရသည္၊

ေမွာင္ေနျပီျဖစ္လုိ႕ခရီးမဆက္ရန္ဒကာမ်ားက ေျပာၾကသည္၊ တစ္ညအိပ္ရန္ ေက်ာင္းေလွ်ာက္ေပးပါမည္ဟု
ေရွ႕ခရီးမဆက္ရန္တားၾကသည္၊ ခရီးၾကမ္းသည္ ဟုလဲေျပာၾကသည္၊
ၾကမ္းသည္ဆုိျခင္းမွာထူးသည္၊ ခရီးလမ္းၾကမ္းျခင္းလား သုိ႕မဟုတ္ ေတာေျခာက္ေတာင္ေျခာက္ကုိ ဆုိလုိျခင္း လားမသိျဖစ္ရသည္၊ စိတ္ထဲတြင္ စြဲေနေသာ အေတြးတစ္ခုရွိေနသည္၊

ေယာနယ္၊ ဤနယ္တစ္၀ိုက္တြင္ သူစိမ္းတစ္ရံမ်ားကုိ ေႏွာက္ယွက္တတ္ေသာသူမ်ားရွိသည္ဟု ၾကားရေလ့ ရွိသည္၊ ေႏွာက္ယွက္သည္ဆုိျခင္းမွာ ျပဳစားတတ္သူမ်ားကုိ ေျပာၾကျခင္းျဖစ္သည္၊ အရပ္ေျပာ ေျပာရလွ်င္ စုန္း၊ ကေ၀မ်ားကုိ ေျပာလုိရင္းျဖစ္သည္၊

သူတုိ႕ေျပာေသာ ၾကမ္းသည္ ဆုိျခင္းမွာ လမ္းခရီးကုိ ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရ သည္၊
ေျမြမ်ားေပါ ေၾကာင္း ေျပာျပသည္၊ ျပီးေတာ့ခရီးလဲ အေတာ္လွမ္းေနေသးေၾကာင္းေျပာၾကသည္၊ သူတုိ႕တားသည္ကုိ ဂရုမစုိက္ပဲ ခရီး ၾကားခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ရွိမည္ကုိသာ ေျပာပါဟုေမးရာ တစ္နာရီေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ပါပဲဟုေျပာၾကသည္၊ 
ညကုိးနာရီ မထုိးခင္ ရြာေရာက္မည္ဆုိက ခရီးဆက္မည္ဟု ေျပာျပရာ ေရာက္ပါသည္ဟု သိရသျဖင့္ ေမွာင္ရီရီတြင္ ခရီး ဆက္ခ့ဲၾကသည္၊ ခရီးစေတာ့ ညပုိင္း ခုႏွစ္နာရီထုိးေလျပီ၊ 

လွည္းလမ္း အတုိင္းခရီးဆက္ခ့ဲၾကရာ ထန္းေတာစုစု၊ ေတာပုပု ေလး မ်ားကုိ ျဖတ္ၾကရသည္၊
ေရခန္းေျခာက္ေနေသာ ဆည္မ်ားကုိလဲ ေတြ႕ရသည္၊ ညေမွာင္ေမွာင္တြင္ အေ၀း ဆီမွ မီးေရာင္ လ့ဲလ့ဲ မ်ားကုိ ေတြ႕ရသည္၊ မိတ္ေဆြျဖစ္သူက သေဘၤာက်င္းဟုေျပာသည္၊ မျဖစ္ႏုိင္ပါ၊
ေရနံတူးသူမ်ား သာျဖစ္ႏုိင္သည္၊ မီးေရာင္သည္ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ထိန္းလင္းေနသည္၊

နာရီ၀က္ေက်ာ္ေက်ာ္ခရီးေရာက္လွ်င္ ရြာတစ္ရြာကုိေတြ႕ရသည္၊ ရြာလည္လမ္းမအတုိင္း ခရီးဆက္ၾကရာ တစ္ခ်ိဳ႕ဒကာမ်ား အိမ္ထဲမွ ထြက္ျပီး ဘယ္ၾကြမလဲေမးၾကသည္၊ ထူးၾကီးကုိ သြားမလုိ႕ ေျပာရာ မၾကာခင္ ေရာက္ေတာ့မွာပါ အေနာက္တည့္တည္ကုိ သြားဖုိ႕မွာၾကသည္၊ လွည္းလမ္းေၾကာင္း အတုိင္းလုိက္လွ်င္ထူးၾကီးရြာကုိ ေရာက္ေၾကာင္းေျပာျပၾကသည္၊ ေရဘုဥ္းေပးသြားၾကပါဦးဆုိၾကသည္၊ 

သံဘုိရြာအလြန္တြင္ထန္းေတာတစ္ေတာကုိေတြ႕ရသည္၊
ေဘးပတ္ပတ္လည္တြင္ ကြင္ျပင္းၾကီးသာရွိသည္၊ ထန္းေတာမွ မီးေရာင္လ့ဲလ့ဲကုိ ျမင္ရသည္၊ လမ္းေလးသည္ ထန္းေတာတဲေလးသုိ႕ ဦးတည္သြားသည္၊ အနီး ေရာက္လွ်င္ ထန္းေတာတဲ ထဲမွလူ တစ္ေယာက္ထြက္လာသည္၊ ဘယ္သြားၾကမွာ တုန္းေမးသည္၊ ထူးၾကီးရြာ ကုိခရီးဆက္မည့္ ဘုန္းၾကီးတုိ႕မွန္း သိရေသာခါ သူ႕တဲေလးသုိ႕ မရမက ပင့္ေတာ့သည္၊

ပတ္၀န္းက်င္သည္ တိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္ေနေလျပီ၊ ေတာေျခာက္တာေတာ့ မျဖစ္တန္ေကာင္းပါဘူး၊ သူ႕တဲေလး ထဲတြင္ မီးေရာင္က ၾကီးစုိးေနသည္၊ ထန္းရည္နံ႕ရသည္၊ 

တဲအရွင္လင္မယားသည္ ေနရာထုိင္ခင္း ေသေသ ခ်ာခ်ာခင္းေပးသည္၊ ထန္းလွ်က္ႏွင့္ေရေႏြးၾကမ္းကပ္သည္၊ သူတုိ႕ သားေလးဆုံးသြားသည္မွာ မၾကာေသး ေၾကာင္းေျပာျပသည္၊ ထန္းလွ်က္လွဴလုိက္ ခ်င္ေသးေၾကာင္းလဲေျပာသည္၊ ဆက္ရမည့္ခရီးက မဆုံးေသး ေသာေၾကာင့္ အျပန္ၾကံဳမွပဲ အလွဴခံ မည္ဟုေျပာခ့ဲရသည္၊ ထန္းေတာ္တဲတြင္ ခဏေနျပီးေနာက္ ခရီးဆက္ ခ့ဲၾကျပန္သည္၊ 

တဲအရွင္ထန္းသမားသည္ သူ႕ထန္းတဲေလး အလြန္ထိလုိက္ပုိ႕သည္၊ တဲထဲကမီးေရာင္ မွိတ္တုတ္သည္ အေ၀းတြင္ ပ်ပ်သာျမင္ရေတာ့သည္၊ လွည္းလမ္း အတုိင္းသြားလွ်င္ ရြာေရာက္မည္ ဆုိ ေသာ ေၾကာင့္လွည္းလမ္းကုိ ၾကည့္ရသည္မွာ ေမွာင္ရီရီတြင္ ေ၀၀ါးေနေတာ့သည္၊

လွည္းလမ္းသည္ ရုိးတစ္ခုထဲဆင္းသြားသည္၊ ေခ်ာင္းစပ္တစ္ခုျဖစ္မည္ထင္သည္၊ တစ္ရြာ လုံးမီး ေရာင္မျမင္ရေတာ့ပါ၊ ေရွ႕တြင္ မည္းမည္း အု႕ံအု႕ံအေဆာက္ အဦးတစ္ခုကုိာ ေတြ႕ရသည္၊ မီးေရာင္လ့ဲလ့ဲျမင္မိ သလုိလုိရွိသည္၊ ဓာတ္မီးျဖင့္ေ၀့ ၾကည့္ရာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းျဖစ္ေနသည္၊ ဆရာေတာ္တစ္ပါး တံခါဖြင့္ ေပးသည္၊

‘ဟာ ဦးဇင္းတုိ႕ အၾကိဳလႊတ္လုိက္တ့ဲဦးဇင္းနဲ႕မေတြ႕ၾကဘူးလား’
'တင္ပ၊ မေတြ႕ပါဘုရား'
‘ေမွာင္ကေမွာင္နဲ႕ မနက္ခင္းမွ ခရီးဆက္ခ့ဲလဲ ျပီးတာပဲ၊ ကဲ ၾကြၾကြ၊

ခရီးပန္းေနျပီးကုိ ရိပ္မိေသာေၾကာင့္ထင္သည္ ဆရာေတာ္သည္ စကား အေထြ အထူးမေျပာေတာ့ပါ၊ အိပ္ယာ အျပင္ခုိင္းသည္၊
မၾကာမီပင္ ရုပ္ပြားေတာ္ေရွ႕ဆီက ဆီမီးေရာင္လဲ ျငိမ္းေလျပီ၊ တစ္ေက်ာင္းလုံးေမွာင္ မည္းေန ေတာ့သည္၊

မနက္လင္းမွ သိရသည္မွာ လမ္းညႊန္က လွည္းလမ္း အတုိင္းလုိက္ဖုိ႕မွာလုိက္သျဖင့္ လွည္းလမ္း ခ်ည္းသာၾကည့္ မိခ့ဲေသာေၾကာင့္ ရြာထဲ မ၀င္မိပဲ ရြာပတ္ေနေသာ ရုိးထဲေရာက္သြားျခင္းျဖစ္သည္၊ ဆရာေတာ္သည္ ေက်ာင္း ပတ္၀န္းက်င္ကုိလုိက္ျပရင္း တစ္ေနရာ အေရာက္ ကုန္းျမင့္ျမင့္ေပၚမွေန
ျပီးအေနာက္ ဆီသုိ႕ ညႊန္ျပကာ

‘ဦးဇင္းတုိ႕ ေဟာဟုိ ေတာင္တန္းေတြဆုိရင္ ေအာက္ရပ္ေအာက္ ရပ္ရြာေတြဆီမွာၾကားရေလ့ရွိတ့ဲ ေယာ နယ္ဆုိတာေပါ့၊ တစ္စိမ္းတစ္ရံကုိ ဖ်ာနဲ႕ကပ္ေအာင္ျပဳစားတတ္တယ္ စသည္ၾကားဖူးတ့ဲနယ္ေပါ့၊ မဟုတ္ပါဘူး၊ ေယာသားေတြျဖဴစင္ၾကပါတယ္၊ သေဘာလဲ အင္မတန္ေကာင္းၾကပါတယ္၊ ေနာက္မ်ားၾကံဳရင္ လုိက္ပုိ႕ခ်င္ ေသးတယ္’

ၾကားဖူးပါသည္၊ တိပိဋက ဆရာေတာ္ (ေယာ) ၏ ေယာ အေၾကာင္း၊
ဆရာေတာ္ တိပိဋကေအာင္ခါစက ေယာဆုိသည္မွာ အမည္ေကာင္း အေနအားျဖင့္ မတြင္ၾကယ္ေသးေၾကာင္း၊ ဆရာေတာ္ကုိယ္တုိင္ ေယာ ဆရာေတာ္ဟု အမည္ခံယူျခင္းကုိ တစ္ခ်ိဳ႕ ဒကာမ်ားကဆရာေတာ္ကလဲ ဒီေယာဆုိ တ့ဲနာမည္က မေကာင္းပါဘူး၊ တစ္ျခား ဟာေလး လုပ္စမ္းပါဟု ေျပာၾကသည္တ့ဲ၊

ဤတြင္ဆရာေတာ္က’ ...
'ဒကာၾကီးရဲ႕၊ ေယာနယ္မွာေမြးတ့ဲဘုန္းၾကီးက ေယာဆုိတ့ဲနာမည္ကုိစြန္႕ လုိ႕ ဘယ္ ျဖစ္ မလဲ၊ ဒီအမည္က အစကေတာ့ တိပိဋက ဆရာေတာ္ခ်င္း မွတ္သားလုိ႕ လြယ္ကူေအာင္ သူမ်ားေတြ ကေခၚၾက တာပါ၊ အခုေတာ့ ဘုန္းၾကီးကုိယ္တုိင္လဲ ဒီအမည္ကုိ သေဘာၾကျပီး သုံးပါတယ္၊ ေအာက္လမ္း အမည္နဲ႕ အမည္းေရာင္ျဖစ္ေနတ့ဲ အမည္ကုိ အခုဘုန္းၾကီးက တရားေဟာတ့ဲေနရာမွာေရာ၊ တရားစားအုပ္ေတြ၊ တိပ္ေခြ ေတြမွာပါသုံးပါတယ္၊ 
ဒါဟာေအာက္လမ္းနည္းနဲ႕ထင္ေနတ့ဲ အမည္းေရာင္ အမည္ၾကီးကုိ အထက္လမ္း နည္းနဲ႕ အျဖဴေရာင္ျဖစ္ေအာင္ေျပာင္းလဲေနတာပဲေပါ့ဗ်’

ေယာဆရာေတာ္စကား နာၾကားမိေသာအခါ ဘုရားရွင္၏’
ကမၼဳနာ ၀သေလာ ေဟာတိ၊ ကမၼဳနာ ေဟာတိ ျဗဟၼေဏာ’
မိမိတုိ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေၾကာင့္သာ ယုတ္ညံ႕သူ၊ ျဖဴစင္သူျဖစ္ရ၏'ကုိ ရြတ္ဆုိမိသည္၊

ထူးၾကီးရြာတြင္ ေလးရက္ခန္႕ေနျပီးေနာက္ မႏၱေလးသုိ႕ျပန္ခ့ဲသည္၊ အျပန္လမ္းတြင္ ထန္းေတာ တဲအရွင္က ႏႈတ္ ဆက္သည္၊ ခရီးေ၀းေသးသျဖင့္ ထန္းလွ်က္ မလွဴမခံ ခ့ဲရပါ၊
ေနာက္ၾကံဳရင္ျဖင့္ ေယာနယ္သုိ႕ အလည္သြား ပါဦး မည္၊

No comments:

Post a Comment