ဂယာရြာေလးသည္ အထင္ကရျဖစ္သည္၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား အတြက္ အထြတ္အျမတ္ အျဖစ္ထားရွိျပီး ယုံၾကည္ေသာ ေနရာျဖစ္သည္၊ ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္မ်ား အတြက္လဲ ထူးျခားသည္၊ ေရွးကတည္းကပင္ ဟိႏၵဴ ဘာသာ၀င္မ်ားသည္ ဂယာသုိ႕လာၾကသည္၊ အျပစ္တုိ႕ကုိ ဂယာရွိေခ်ာင္း ေျမာင္းမ်ားတြင္ ေဆးေၾကာသုတ္ သင္ၾကသည္၊ မဇၩိမေဒသသည္ အမိေျမမွ ထြက္ေပၚလာေသာ ဘာသာၾကီးႏွစ္ခုတုိ႕၏ စည္းလုံးညီညာျခင္း ကုိ ဂယာရြာေလးတြင္ ေတြ႕ႏုိင္သည္၊ ဂယာရြာေလးသည္ သဗၺညဳတၪာဏ္ေတာ္ ရရွိေတာ္မူေသာ ေနရာျမတ္ျဖစ္၏၊ အေလာင္းေတာ္ သိဒၶတ္မင္းသားသည္ ဂယာရြာေလးမွာပင္ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ တြယ္တာျခင္း၏ အျပစ္၊ မသိျခင္း၏ မေကာင္းက်ိဳး တုိ႕ကုိ ျပတ္ျပတ္ထင္ထင္ သိျမင္ျပီး ဂယာေဒသရွိ ဂုရုမ်ားတုိ႕ထက္ ျမတ္ေသာ ဂုရူနံ ဂုရု ျဖစ္ေတာ္မူခဲ႕သည္၊
ဂယာရြာေလးသည္ ဗုဒၶမေရာက္ရွိမီကာလက ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္ ေယာဂီဂုရုမ်ား၏ ေနရာျဖစ္သည္၊ ကႆပညီေနာင္တုိ႕သည္ ဂယာရြာေလးကုိမွီခုိျပီး ျငိမ္းခ်မ္းျခင္းကုိ ရွာေဖြေနၾကသည္၊ တပည့္ေပါင္း မ်ားစြာ ရွိၾကသည္၊ ေယာဂီ တစ္ေထာင္ကုိ ညီေနာင္ သုံးဦးေခါင္းေဆာင္လွ်က္ ၾကီးမားေသာ လူ႕အဖြဲ႕ အစည္းၾကီးျဖင့္ ေနထုိင္ေနၾကသည္၊ ဂယာရြာသူရြာသားမ်ားသည္ တျခားတြင္ ဆရာရွာစရာမလုိ အနီးအပါးက ကႆပ ညီေနာင္တုိ႕အား အၾကီးအမွဴး အေလး အျမတ္ျပဳလွ်က္ ဘ၀ကုိ ကုန္လြန္ေစခဲ႕ၾကသည္၊ ရြာထဲသုိ႕ ေရာက္ လာ ၾကေသာ ကႆပ ညီေနာင္တုိ႕အား ေလးေလးစားစား ခရီးဦး ၾကိဳဆုိၾကသည္၊ ေနရာထုိင္ခင္းေပးၾကသည္၊ လွဴ ဖြယ္၀တၳဳကမ္းလွမ္းၾကသည္၊ အျပန္အားျဖင့္ ဂုရုၾကီးတုိ႕၏ ရြတ္ဆုိ ဆုေပးလုိက္ေသာ အသံသည္ ဂယာရြာသူရြာ သားမ်ားအတြက္ အတုိင္းမသိ ၾကီးျမတ္ေသာ ေကာင္းခ်ီး မဂၤလာပင္ျဖစ္ေတာ့သည္၊ ဂယာရြာေလးႏွင့္ ဂုရုတုိ႕ သည္ တစ္ထပ္တည္း တစ္သားတည္း က်လွ်က္ရွိေနေလ၏၊
ဂယာရြာေလးသည္ လူေနမႈမျမင့္လွေသာ္လည္း ေမြးျမဴေရးကုိ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ ေဆာင္ရြက္ ေန ၾကျပီျဖစ္သည္၊ ႏြားမ်ားေမြးျမဴၾကသည္၊ တႏုိင္ တပုိင္ လယ္ကြက္မ်ားျဖင့္ ၀မ္းစာေရးကုိ ရွာေဖြစား ေသာက္ေန ၾကျပီျဖစ္၏၊ မနက္ခင္း အာရုဏ္ဦးသည္ ဂယာရြာေလး၏ က်က္သေရ အေပါင္း ခေညာင္း ေသာ ကာလ ျဖစ္ သည္၊ အေရွ႕ေတာင္ယြန္းယြန္းဆီရွိ ဂယာသီသေတာင္တန္းၾကီးကုိ ေက်ာ္တက္ျဖတ္သန္း လာေသာ ေန၀န္း သည္ ေရာင္ျခည္ျဖာလွ်က္ ဂယာရြာေလးကုိ သက္၀င္လႈပ္ရွားေစသည္၊ နတ္ေဒ၀တာတုိ႕ကုိ ရည္မွန္းရြတ္ ဆုိ လုိက္ေသာ ပူေဇာ္သံသည္ တစ္ရြာလုံးနီးပါး လႊမ္းေနသည္၊
တစ္ခါတရံ အားလုိက္မာန္ပါ အထာက်က် ရြတ္ဆုိ လုိက္ေသာ ပူဇာေတးသည္ ဂယာသီသ ေတာင္ တန္းမ်ားဆီမွ ပဲ႕တင္သံကုိပင္ ျပန္လည္ၾကားေယာင္သလုိ ရွိေနတတ္သည္၊ မနက္ခင္း အာရုဏ္ က်င္းျပီး ေနာက္တြင္ ရြာထဲမွ ဆိတ္ေက်ာင္းသားမ်ား တေပ်ာ္တပါး စားက်က္မ်ားဆီသုိ႕ သူ႕ထက္ ငါဦးေျပးသြားၾကည္မွာ ဂယာရြာေလး၏ အတက္ၾကြဆုံးေသာ အရာမ်ားတြင္ ထိတ္ဆုံးက ဦေဆာင္ လွ်က္ရွိသည္၊ သူတုိ႕သည္ ရြာ၀န္းက်င္ရွိ ေညာင္ပင္မ်ားေအာက္တြင္ ဆိတ္ေက်ာင္းရင္း ေဆာ့ကစားလွ်က္ တစ္ေန ကုန္ၾကသည္၊ ေညာင္ပင္ေလးမ်ားသည္ပင္ ဆိတ္ေက်ာင္းေညာင္ဟုသိၾကျပီ၊ ေညာင္စုစုတြင္ ဂုရုၾကီးမ်ား သည္ တစ္ခါ တရံျဖတ္သြားျ ဖတ္လာရွိၾကသည္၊ ေညာင္ပင္စုစုတြင္ အပန္းေျဖ အနားယူၾကသည္၊ စုေ၀းမိလွ်င္ ပူေဇာ္နည္းမ်ား တုိင္ပင္ႏွီးေႏွာၾကသည္၊ တခါတရံသူတုိ႕၏ ျငင္းခုံသံတုိ႕သည္ ေတာလုံးညံ လွ်က္ရွိေနတတ္ သည္၊ ကႆပ ညီေနာင္တုိ႕လည္း ရံဖန္ရံခါ စုေ၀းမိတုိင္း သူတုိ႕ ေတြ႕ၾကံဳရသမွ်ေသာ တုိးတက္မႈဆုတ္ယုတ္မႈတုိ႕ကုိ တုိင္ပင္ ႏွီးေႏွာေလ့ရွိၾကသည္၊ ဂယာရြာေလးသည္ ေယာဂီ သူေတာ္စင္မ်ား၏ ေျခရာတုိ႕ျဖင့္ အထပ္ထပ္လူးလွ်က္ ေအးခ်မ္းေနသည္၊
အေလာင္းေတာ္သည္ ဂယာသုိ႕ေရာက္ျပီး ေဗာဓိပင္ေျခတြင္ ကမၼဌာန္းရႈဆင္ျခင္သုံးသပ္ကာ အတု မဲ႕ဉာဏ္ေတာ္ရွင္ျဖစ္ေတာ္မူခဲ႕သည္၊ ထုိ႕ေနာက္ အနီးအပါးရွိ ကႆပညီေနာင္တုိ႕ကုိ ခဏထားျပီး ဗာရာဏသီ မိဂဒါ၀ုန္ေတာသုိ႕ၾကြျမန္းျပီး ပဥၥ၀ဂၢီတုိ႕အား ဓမၼစၾကပ၀တၱနသုတ္ေတာ္ႏွင့္ အနတၱလကၡဏ သုတ္ေတာ္တုိ႕ကုိေဟာျမြက္သည္၊ ဂယာသုိ႕ျပန္ၾကြေတာ္မူလာသည္၊ ကႆပညီေနာင္တုိ႕အား တရား ျမြက္ၾကားေတာ္မူသည္၊ တရားဆုံးလွ်င္ ‘ အရွင္သာလွ်င္ အၾကီးအျမတ္ဆုံးပါ ’ ဟုထုတ္ေဖာ္၀န္ခံျပီး ကႆပညီေနာင္တုိ႕သည္ ဗုဒၶဘုရားရွင္း၏ တပည့္သား သာ၀က ဘိကၡဳ အျဖစ္ခံယူေတာ္မူခဲ႕ၾကသည္၊ ဘုရားရွင္သည္ ရဟန္းေတာ္ တစ္ေထာင္တုိ႕ကုိ ေခၚေဆာင္ ေတာ္မူလွ်က္ ရာဇျဂၤဟ္သုိ႕ ၾကြေတာ္မူသည္၊ ဂယာရြာေလးသည္ ယခင္က ေယာဂီရေသ့ၾကီးမ်ား၏ ေက်ာင္း အုိေလးမ်ားႏွင့္ သူတုိ႕အသုံး အေဆာင္မ်ားတုိ႕ သည္သာ ၾကြင္းက်န္လွ်က္ အထီးက်န္ဆန္ေနေတာ့၏၊ ဆိတ္ ေက်ာင္းသားတုိ႕၏ ေတးသံကား ျမိဳင္ဆုိင္ေနေသးသည္၊
ဘုရားရွင္သည္ ဂယာရြာေလးသုိ႕ ျပန္ၾကြသည္ မရွိေတာ့ပါ၊ လူသားတုိ႕ပူေဇာ္ရန္ ေဗာဓိပင္ျမတ္ကုိ ကားထားေတာ္မူခဲ႕သည္၊ အခြင့္အခါသင့္လွ်င္ ဂယာရြာေလးရွိ ေဗာဓိပင္ကုိ ခ်စ္သား ခ်စ္သမီးတုိ႕ သြားေရာက္ ဖူးသင့္သည့္ အရာမ်ားတြင္ တစ္ပါး အပါအ၀င္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဟာျပေတာ္မူေလ့ရွိသည္၊ ဂယာသုိ႕ ကမၻာအရပ္ရပ္က လာၾကသည္၊ ေဗာဓိေညာင္ရိပ္တြင္ တရားျဖင့္ အပန္းေျဖၾကသည္၊ လြမ္းေမာဖြယ္ ေကာင္းလွသည္၊ လြမ္းေမာျခင္းတြင္ အျငိမ္းဓာတ္တုိ႕ ခုိ၀င္ေနတတ္ျပန္သည္၊
No comments:
Post a Comment