Thursday, January 13, 2011
မတူပါ
ေန႕လည္ ေန႕ခင္း ဆြမ္းစား၊ သပိတ္ေဆးေၾကာျပီးလွ်င္ဘာအသံမွ မထြက္ေစရ၊ တုိးတုိးတိတ္တိတ္ေနရမည္။ ေက်ာင္းတြင္း စာေမးပြဲက်၍ စာက်က္ဒဏ္က်လွ်င္လဲ မိမိေနရာတြင္ သီးျခားက်က္ မွတ္ခြင့္မျပဳပါ။ စာက်က္ရာေနရာတြင္သာ သြားေရာက္ျပီး က်က္ၾကရသည္။ ဆြမ္းစားျပီးခဏ က်ိန္းစက္လုိေသာ ပုဂၢဳလ္မ်ား အတြက္ အေႏွာက္ရွက္မျဖစ္ေစရန္ ရည္ရြယ္၍ အမိန္႕ထုတ္ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
တခါက အိပ္ခ်ိန္တြင္ သကၤန္းေလွ်ာ္ေသာေၾကာင့္ ေရာက္ခါစ ကုိရင္ၾကီးတစ္ပါး အရုိက္ခံရဖူးသည္။ သကၤန္းေလွ်ာ္ေသာေၾကာင့္ လုိရင္ မဟုတ္ ေက်ာင္းစည္းကမ္းကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ မဖတ္၍သာ မသိျခင္းေၾကာင့္ ရုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ဆြမ္းစားျပီးစ အခ်ိန္တြင္ တိတ္ဆိတ္ေနတတ္သည္။ မတတ္သာ စာ၀ါရွိ၍ သြားရန္လုိအပ္လွ်င္လည္း က်ိန္းစက္ေနေသာ ကုိယ္ေတာ္မ်ား မနုိးေစရေအာင္ တုိးတုိးတိတ္တိတ္ျဖင့္ သြားလာလႈပ္ရွားရသည္။ မိမိတုိ႕ေက်ာင္းတုိက္မွ အျခားေက်ာင္းတုိက္သုိ႕ သြားေရာက္ျပီး စာ၀ါတက္ရပါလွ်င္ ဆြမ္းစားျပီး က်ိန္းစက္ခ်ိန္မရၾကပါ။
ခ်မ္းသာၾကီးေက်ာင္းတုိက္၊ အတုလေဇယ်ဳံတြင္ေက်ာင္းတြင္ ေန႕လည္ဆဲ႕တစ္နာရီ၌ ဆြမ္းစားရေလ့ရွိသည္။ ဆြမ္းစား၊ သပိတ္ေဆးျခင္းစေသာ ကိစၥမ်ားေဆာင္ရြက္ ရန္ နာရီ၀က္ခန္႕ၾကာတတ္ပါသည္။ စာသင္သား သံဃာ မ်ားေသာေၾကာင့္ တစ္ႏွင့္ တစ္ဦး ေရတြင္း တြင္ ေရပုံးရရန္ တန္းစီရသည္ပင္ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ မရနုိင္ပါ။ ေဆးေၾကာသုတ္သင္ျပီးလွ်င္ ေန႕လည္ဘက္ စာ၀ါ မ၀ါမရွိေသာ ဦးဇင္းကုိရင္မ်ား ခဏအိပ္ခြင့္ရသည္။ အျခားေက်ာင္းသြားျပီးစာ၀ါတက္ရမည့္ သူမ်ားမွာ အိပ္ခ်ိန္ေကာင္းေကာင္းမရၾကပါ။ အိပ္ျပန္လွ်င္လဲ ခဏသာမုိ႕ မအိပ္ၾကေတာ့ပဲ မိမိတုိ႕လုိက္ရမည့္ စာ၀ါကုိသာ မသြားမီ အာရုံျပဳၾကရသည္။ စာၾကည့္ရင္း ခဏမွ်အိပ္ေပ်ာ္တတ္သည္လည္း ရွိ၏။ နုိးျပီးသည္ႏွင့္မ်က္ႏွာသစ္ အတူစာ၀ါလုိက္မည့္ သူမ်ားကုိ အသိေပးျပီး အသာအယာ ထၾကရ၏။ ခ်မ္းသာၾကီးေက်ာင္းတုိက္မွ ၂၆ လမ္းကုိကူျပီး မုိးေကာင္းတုိက္သုိ႕ သြားျပီး လုိက္ရေသာမိမိတုိ႕ သူငယ္ခ်င္းတစ္စုမွာ ေကာင္းေကာင္းအိပ္ခ်ိန္မရၾကပါ။ မွတ္မိပါသည္။ ဦးစႏၵာ၀ရ၊ ဦးညာဏ၀ရတုိ႕ႏွင္အတူ မုိးေကာင္းေက်ာင္းတုိက္၊ ၀ါးတန္းစာခ်ေက်ာင္းတြင္ ရူပသိဒၶိစာ၀ါ လုိက္ၾကရသည္။ ေက်ာင္းမွ ထြက္ ခဲ႕ရာ စာ၀ါလုိက္ရမည့္ ေက်ာင္းသုိ႕ တစ္နာရီထုိးခါနီးတြင္ ေရာက္ၾကပါသည္။ စာလုိက္ၾကေသာ အျခားေက်ာင္းမွ မိတ္ေဆြမ်ားကုိလဲ ေတြ႕ရသည္။
စာခ်ဆရာေတာ္မွ" ငါ့ရွင္တုိ႕ ၊ငါ့ရွင္မ်ား ဒီကေန႕ တပည့္ေတာ္တုိ႕ သဒၵါစာ၀ါပုိ႕ခ်လုိ႕ ငါ့ရွင္မ်ားလာျပီး လုိက္ၾကတယ္။ ပထမလတ္ တန္းေရာက္ေနမွေတာ့ သဒၵါစာ၀ါဆုိတာ သိပ္ျပီးမဆန္းေလာက္ေတာ့ပါဘူးလုိ႕ ထင္ပါတယ္။ ရူပသိဒၶိကုိေတာ့ အခုမွ တက္ဖူးတာျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္ေပါ့။ အဲေတာ့ သဒၵါၾကီး စက်က္ေတာ့ အေတၳာ အကၡရသညာေတာ ဆုိတာက်က္ခဲ႕ၾကဖူးျပီေပါ့။ ဒီမွာ အေတၳာ ကုိဖြင့္ၾကတယ္သဒၵါပညာရွင္ေတြက သူတုိ႕ သေဘာေပါက္သလုိေပါ့ သီဟုိဠ္ဆရာအက်ယ္ဖြင့္ေရးေတာ့ သီဟုိဠ္ဖြင့္ေပါ့ ျမန္မာေတြလဲ သဒၵါက်မ္းေတြ ဖြင့္ဆုိေရးသားခဲ႕ၾကတာပဲ ေနာက္ေတာ့ ေတြ႕ပါလိမ့္မယ္။ က်မ္းကုိ စျပီး မေလ့လာ ေသးခင္ အနက္ဆုိတာကုိ ေျပာရေအာင္ပါ။ ငါ့ရွင္တုိ႕ နားလည္ေအာင္ ေျပာရရင္ ဥပမာ ေဂါ ေပါ့၊ ေဂါလုိ႕ အသံၾကားရုံသက္သက္ဟာ သဒၵါပဲ၊ ေနာက္ေတာ့ ေတြးျပီးၾကည့္တယ္ ေဂါ သဒါၵရဲ႕ ဆိုလုိခ်က္ကုိ ျမက္ခင္းျပင္မွာ တဘူးဘူးမႈတ္ျပီး ျမက္စားေနတဲ႕ ခ်ဳိ ၂ေခ်ာင္းနဲ႕ အေကာင္ကုိေပါ့။ ေဂါလုိ႕ ၾကားလုိက္တာနဲ႕ ျမက္စားေနတဲ႕ အခုန ပုံမ်ဳိးျမင္ရင္ အတၳ ျဖစ္တာပဲ။ နည္းနည္း အက်ယ္ခ်ဲ႕ေျပာရရင္ သဒၵ၊ အတၳ၊ ပရမတၳ ဆုိျပီးေပါ့၊ အသံၾကားျပီး ႏြားမွန္းသိျပီးတဲ႕ အေကာင္ကုိ ေသခ်ာစစ္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ဘာေတြလဲ ရုပ္နဲ႕ နာမ္လုိ႕ေတြ႕တယ္။ သဒၵါ နဲ႕ အတၳေပါင္းျပီးသိတဲ႕ ပညတ္ အသိထက္ ပုိျပီးေတာ့ခက္တယ္ ျမင္တတ္ဖုိ႕က ဒါေၾကာင္မုိ႕ အဲဒါကုိ ပရမတၳ လုိ႕ေခၚတာ။ သဒၵရယ္၊ အတၳရယ္၊ ပရမတၳရယ္လုိ႕ အက်ဥ္းအားျဖင့္မွတ္လုိက္ပါ။ ကဲ အိပ္ခ်င္ေျပေလး ေရးလုိက္ၾကဦးစုိ႕"။
ေက်ာင္းက အိပ္ခြင့္ မရသျဖင့္ တခါတရံ ေခါင္းႏွင့္ ၾကမ္းျပင္တုိက္မိေသာ အသံမ်ဳိးစာခ်ဆရာေတာ္ ၾကားမိပါလိမ့္မည္။ အငုိက္မိေသာ တစ္ခ်ဳိ႕ကုိယ္ေတာ္မ်ား ရီျပံဳးျပဳံးလုပ္ေနၾကသည္။ မိမိမွာ လူမိသျဖင့္ ပတ္၀န္းက်င္သုိ႕ အရွက္ေျပလွည့္ၾကည့္ရာ တခ်ဳိ႕ကုိယ္ေတာ္မ်ားမွာ 'အိပ္ခ်င္ေျပေလး ေရးလုိက္ရေအာင္'ကုိပင္ ၾကားလုိက္ရဟန္မတူပါ။ ရူပသိဒၶိ စာအုပ္ထူထူ အၾကားတြင္ ေခါင္းစုိက္လွ်က္ပင္ရွိေနတတ္၏။ ဆရာေတာ္ျပံဳးပါသည္။ အခုလုိအိပ္ခ်ိန္ၾကီး စာလာျပီးလုိက္ၾကသည္ကုိ ပင္ေက်းဇူးတင္မိေၾကာင္း အခြင့္သင့္တုိင္း ေျပာျပသျဖင့္ ၾကည္ညိဳမိပါသည္။
မုိးေကာင္းတြင္ ၀ါတန္းစာခ်ေက်ာင္းတြင္သာမက ဆုိပါေက်ာင္းႏွင့္ကပ္လွ်က္ အေရွ႕ဘက္က ေရႊရတနာ အုဋ္ေက်ာင္းတြင္လဲ သဒၵါစာ၀ါလုိက္ ရပါေသးသည္။ ပထမၾကီးတန္းေအာင္ျမင္ျပီးေနာက္တြင္လဲ ဆုိပါ ေက်ာင္းတြင္ သီလကၡန္ ပါဠိေတာ္ကုိ အနက္ကုိ စနစ္တက် လုိက္ဆုိရပါေသးသည္။ ထုိဆရာေတာ္မွာ ပုိျပီး ထူးျခားပါသည္။ စာ၀ါမလုိပ္မီ တြင္ ဘုရားစင္ေရွ႕တြင္ ကပ္လွဴထားေသာ ေဖ်ာ္ရည္၊ သရက္သီး၊ ငွက္ေပ်ာ္သီးစသည္တုိ႕ကုိ စြန္႕ျပီး စာလုိက္ဦးဇင္း၊ ကုိရင္တုိ႕ကုိ ေၾကြးေမြးျပီးမွ ပုိ႕ခ်ရမည့္ စာ၀ါကုိ ပုိ႕ခ်ေပးပါသည္။ စာခ်ရာတြင္လဲ ဆရာ၊ တပည့္ ၾကမ္းျပင္တြင္ အတူထုိင္ကာ ပုိ႕ခ်ေပးပါသည္။ ညီရင္းအကိုပမာေစတနာထားျပီ ပုိ႕ခ်ေပးပါသည္။
ကံေကာင္း ေထာက္မ၍ သီရိလကၤာနုိင္ငံရွိ Kelaniya University တြင္ တက္ေရာက္သင္ယူရေသာအခါ မႏၱေလးကစာသင္သားဘ၀ကုိ လြမ္းသည္။ ဆရာေတြပုိ႕ၾကသမွ်သည္ ဤနုိင္ငံတြင္ ပုိ႕ခ်ေပးေနေသာ စနစ္မ်ားထက္ အေသးစိတ္ျပီး နားလည္လြယ္သည္။ ေစတနာပုိသည္။ စာ၀ါလဲလုိက္ေစ၊ စားစရာလဲေၾကြးပါသည္။ အိပ္ငုိက္ေနေသာ တပည့္ကုိပင္ " အိပ္ခ်င္ေျပေလး ေရးလုိက္ၾကဦးစုိ႕" ဟု အသာတၾကည္ ေျပာျပီးပုိ႕ခ်ေပးပါသည္။ တစ္ခုေတာ့ ေျပာစရာရွိသည္။
ျမန္မာျပည္က ဆရာေတာ္မ်ားသည္ မိခင္ဘာသာစကားကုိ အသုံးျပဳၾကပါသည္။ ဤနုိင္ငံတြင္မူကား international languageျဖစ္ေသာ English ကုိ အသုံးျပဳ ျပီး သင္ယူပုိ႕ခ်ၾကပါသည္။ နုိင္ငံ အစုံကလာျပီး ေလ့လာၾကရသည္။ ထုိအထဲတြင္ ျမန္မာျပည္ စာသင္တုိက္ၾကီးမ်ားတြင္ ဆရာနည္းက် သင္ယူခဲ႕ၾကေသာ ျမန္မာစာသင္သားမ်ားမွာ အမ်ားစုပင္ ျဖစ္သည္။ သူတုိ႕ေျပာျပ၊ ပုိ႕ခ်သြားမွ်ကုိျမန္မာျပည္ကတည္းကပင္ အားလုံးေလ့လာသိရွိျပီးသည္ကမ်ားပါသည္။ သုိ႕ေသာ္ အဂၤလိပ္ဘာသာ စကားေလ့လာမႈနည္းပါးမႈေၾကာင့္ သူတုိ႕ပုိခ်သမွ်လုိက္မမီျခင္းက ျမန္မာ ျပည္က စာသင္သားမ်ားကုိ အဟန္႕အတားျဖစ္ေစပါသည္။ သိျပီးသားမ်ားပင္ျဖစ္ ေပမယ့္ ျပန္လည္ေမးခြန္းထုတ္ၾကျခင္းမ်ဳိး ေတြ႕ရခဲပါသည္။ ျမန္မာျပည္တြင္ရွိေသာ သာသနာ့တကၠသုိလ္မ်ားတြင္သာမက ျပင္ပစာသင္တုိက္မ်ားပါ အဂၤလိပ္စာကုိ ထည့္သြင္းသင္ၾကားျခင္း
ျပဳမည္ဆုိပါလွ်င္ နုိင္ငံျခားသုိ႕ ၾကြေရာက္ၾကမည့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ ဘာသာစကားအခက္အခဲ နည္းပါးသြားနုိင္ေပသည္။
မႏၱေလးက စာသင္သားဘ၀ကုိ လြမ္းရင္းနဲ႕ပဲ ၂၀၁၀ ခု အတြက္ သီရိလကၤာနုိင္ငံ Kalaniya University တြင္ M, A တန္းကုိေျဖဆုိျပီးစီးခဲ႕ရသည္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment