ေပ်ာ္ရာမွာ မေနရ၊ ေတာ္ရာမွာေနရဟူေသာ စကားသည္ လူသာမန္မ်ား မဆုိထားႏွင့္ ျမတ္ဘုရားရွင္ ႏွင့္သက္ ဆုိင္ပါသည္။ ဇာတ္ေၾကာင္းဤသုိ႕ရွိသည္။
တစ္ခုေသာ မုိးလရာသီရဲ႕ ၀ါဆုိလျပည့္ညခ်မ္းတစ္ခုမွာ သကၠတုိင္းအိမ္ေရွ႕စံ မင္းသိဒၶတ္သည္ အေနာ္မာကမ္း သုိ႕ လွမ္းထြက္ခ့ဲသည္။ အုိ၊ နာ၊ ေသျခင္းကင္းရာကုိ ရွာခ်င္လုိ႕၊ တစ္ေယာက္တည္း အတြက္ မဟုတ္၊ လူသားအာလုံး အတြက္ျဖစ္သည္။
ဂဂၤါျမစ္ၾကီးကုိ အၾကိမ္ၾကိမ္ျဖတ္သန္းျပီး ဥရုေ၀လေတာသုိ႕ေရာက္လာ သည္။ ေရွးေဟာင္းက်င့္အားလုံးကုိ က်င့္ ေဆာင္သည္။ အုိ၊ နာ၊ ေသကင္းရာကုိ ေရာက္ႏုိင္ေၾကာင္းနည္းလမ္းမဟုတ္မွန္းသိခ့ဲရသည္။ မွားဖူးမွ အမွန္ကုိ သိရာသည္။
အမွားကုိ သိရွိျပီးေနာက္ ပယ္စြန္႕ကာ သစၥာလမ္းေပၚေလွ်ာက္လွမ္းခ့ဲေသာ ျမတ္ဗုဒၶသည္ အမွန္တရား အထြတ္ အထိပ္သုိ႕ ပရမတၳသစၥာကုိ သိျမင္သည္။ ငါသိသလုိ သိေစရမည္ဟူေသာ ရည္မွန္းခ်က္ျဖင့္ တရားေဟာျပီး လမ္းျပသည္။ ဘုရားရွင္ျပေသာ လမ္းျမင္သူမ်ားကုိ သူေတာ္စင္ေခၚသည္။ သမင္ေတာ မိဂဒါ၀ုန္တြင္ သစၥာ သိ ျမင္ေသာ တပည့္ငါးပါးႏွင့္ အတူ သီတင္းသုံးေနထုိင္ေတာ္မူသည္။
မုိးလရာသီလြန္ေျမာက္ေတာ့ မိမိတပည့္မ်ားကုိ လူသားမ်ာအား လမ္းျပဖုိ႕ ေစလႊတ္ေတာ္မူသည္။ ကုိယ္ေတာ္ တုိင္ ဂယာသီသေတာင္တန္း သုိ႕ၾကြျပီး ေရွးေဟာင္းေယာဂီၾကီးမ်ားကုိ လမ္းမွန္ျပေဆာင္ေတာ္မူသည္။ ဂယာေတာင္ တန္းၾကီးႏွင့္ အနီးဆုံး ရာျဂိဳဟ္တြင္ မင္းတစ္ပါးအုပ္ခ်ဳပ္ေနသည္။
ထုိမင္းသည္ မင္းသိဒၶတ္သစၥာတရားရွာေဖြဖုိ႕ေရာက္ လာစဥ္က မင္းသားသစၥာတရားမ်ားေတြ႕ခ့ဲျပီးရင္ အကၽြႏွ္ုပ္ထံ သုိ႕လာခ့ဲပါဦးဟူေသာ စကားရွိခ့ဲဖူးသည္။ ယခုျမတ္ဗုဒၶသည္ ရဟန္းေတာ္ေပါင္းျခံရံလွ်က္ၾကြ ေရာက္ ေတာ္မူခ့ဲျပီ။
ရာဇျဂိဳဟ္ျပည့္ရွင္က ေက်ာင္းေဆာင္လုပ္ လွဴဒါန္းသည္။ ထုိေက်ာင္းေတာ္တြင္ သီတင္းသုံးေန ခုိက္ေမြး ရပ္ ေျမသကၠတုိင္းမွ ဖခမည္း၏ သားေတာ္ဘုရားကုိေတြ႕လုိေၾကာင္း လာေရာက္ေခၚေဆာင္ၾကသည့္ တမန္ေတာ္ မ်ားလာၾကသည္။ အေဆာတလ်င္ၾကြေတာ္မမူခ့ဲ။
ဖြားဖက္ေတာ္ ကာဠဳဒါယီ အမတ္ေလွ်ာက္ထားသည့္အခါ အခ်ိန္တန္ျပီးမုိ႕ ေမြးရပ္ေျမ သကၠတုိင္းသုိ႕ ခရီးရွည္ ၾကြေတာ္မူ သည္။
ဖခမည္းေတာ္ သုေဒၶါဓနမင္းၾကီးက နိေျဂာဓာရာမေက်ာင္းကုိ ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းသည္။ ထုိနိေျဂာဓာ ရုံေက်ာင္းတြင္ သားေတာ္ရာဟုလာ သာမေဏျဖစ္ေတာ္မူသည္။ မင္းသိဒၶတ္ ေတာထြက္သြားစဥ္ သကၠတုိင္းသည္ အိမ္ေရွ႕စံ မ့ဲေနသည္။ ခုႏွစ္တာကာလ လြန္ေျမာက္ျပီးေနာက္ ေမြးရပ္ေျမ သုိ႕ ျပန္လည္ ၾကြေရာက္လာေသာ ဘုရားရွင္အား မယ္ယေသာ္က သားေတာ္ရာဟုလာ အတြက္ အိမ္ေရွ႔စံ အျဖစ္ႏွင့္ ေရႊအုိးၾကီးမ်ားကုိ အေမြ အျဖစ္ အေတာင္းခုိင္း သည္။
ေရႊအုိးၾကီးေတြေပးလုိက္ရင္ ေရႊသူေဌးျဖစ္ပါမည္။ ေရႊသူေဌးသည္ အုိးေဘးကုိ ေရႊျဖင့္ မကယ္ႏုိင္။ ေရႊသူေဌးၾကီး အုိရမည္။ ေရႊသူေဌးၾကီးနာရဦးမည္။ အေပၚယံ အနာကုိေရႊေပးကုလုိ႕ရေပမယ့္ ဇရာကုိ ေရႊေပးလုိ႕ မရႏုိင္။ ေနာက္ဆုံး ဇရာ ေမာင္းလုိက္လုိ႕ အဆုံးျဖစ္ေသာ ေသျခင္းတရားကုိ ေရႊေတြေပးျပီး မေသပါႏွင့္ေတာင္း ပန္လုိ႕မရႏုိင္သည္။ ေရႊသည္ အုိ၊ နာ၊ ေသ ေဘးက မလြတ္ႏုိင္ေၾကာင္းသိေတာ္မူသည္။
မင္းေျမာက္တန္ဆာမ်ားေပးျပီး အိမ္ေရွ႕စံရာထူးကုိ ေပးႏုိင္ေသာ္လည္း အမတ္ေပါင္း၀န္းရံခေနေသာ မင္းအျဖစ္ သည္လည္း အုိရဦးမည္။ ရွင္ဘုရင္ဆုိေတာ့ ရွင္ဘုရင္အုိအုိရမည္။ အုိျခင္းသေဘာက မလြတ္ႏုိင္။ ေနာက္ဆုံး တစ္ေန႕ ရွင္ဘုရင္မုိ႕ ရွင္ဘုရင္ေသ ေသရမည္။
တုိင္းသူျပည္သားမ်ာကုိ အမိန္႕ေပးေစခုိင္းႏုိင္ ေသာ္လည္း ေသမင္းကုိ တုိင္းျပည္အရွင္ မင္း၊ ရွင္ဘုရင္တုိ႕ မႏုိင္မွန္းသိေတာ္မူသည္။
ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ေလးသေခ်ၤ ပတ္လုံးရွာေဖြေတြ႕ရွိေတာ္မူခ့ဲေသာ သစၥာတရားသည္ အုိျခင္းမရွိ၊ နာျခင္းသေဘာ ကင္းသည္။ ေသ ျခင္းမရွိ၍ အမတဟုထင္ရွားသည္။
ေရႊအုိးႏွင့္ မင္းျဖစ္ေရး သကၤန္းစကုိ ကုိင္လွ်က္ ေက်ာင္းေတာ္ လုိက္လာေသာ ရာဟုလာသည္ ျမတ္၏ ဗုဒၶညႊန္ၾကား ခ်က္ျဖင့္ သာမေဏျဖစ္ေတာ္မူသည္။
လူျဖစ္လုိ႕ လူ အေဖဆီက လူတုိ႕ရသင့္ ရထုိက္ေသာ ေရႊ၊ ေငြ၊ စည္းစိမ္၊ ဥစၥာ တုိ႕ကုိေတာင္းၾကသည္။ ေပးၾက သည္။ ျမတ္ဗုဒၶသည္ ေလာကီလြန္ အေမြကုိေပးေဆာင္ေတာ္မူသည္။ လူသာမန္တုိ႕ ေပးရုိးမရွိၾက။
ေလာကီသုခကို အုိ နာ ေသျဖင့္ အာမခံခ်က္ေပးထားရသည္။ ေလာကီခ်မ္းသည္ အုိ နာ ေသကုိ အခေပးျပီး ခံစားရသည္။ ေလာကီလြန္ခ်မ္းသာက အုိ နာ ေသကင္းသည္။ ေလာကီလြန္ ခ်မ္းသာသည္ ျငိမ္းခ်မ္းျခင္း အရသာျမတ္ရွိသည္။
သားေတာ္ရာဟုလာ ရွင္သာမေဏျဖစ္ျပီး ေနာက္ ရာဇျဂိဳဟ္ကုိ ဘုရားရွင္ျပန္လည္ၾကြ ေရာက္ေတာ္မူသည္။
လူသာမန္ေတြးေတြးၾကည့္လ်င္ ေပ်ာ္ရာမွာ မေနရ၊ ေတာ္ရာမွာေနရသည္ဟုရွိသည္။
ဘုရားရွင္ အတြက္ ေပ်ာ္စရာဟုခံစားစရာ မရွိေတာ့ေသာ္လည္း ဖခမည္းမင္းၾကီးႏွင့္
ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္ တုိ႕ကုိ စြန္႕ထားျပီး အမ်ားသတၱ၀ါ အတြက္ သင့္ေတာ္ရာမွာသာ
သီတင္းသုံးေတာ္မူသည္။
No comments:
Post a Comment