Pages

Wednesday, July 25, 2012

သီလ ပညာ



ယတၳ သီလံ တတၳ ပညာ၊ ယတၳ ပညာ တတၳ သီလံ၊
သီလ၀ေတာ ပညာ၊ ပည၀ေတာ သီလံ။
သီလပညာဏဥၥ ပန ေလာကသၼိ ံ အဂၢမကၡာယတိ။
( ေသာဏဒ႑သုတၱ)

အၾကင္သူ၌ သီလရွိ၏၊ ထုိသူ၌ ပညာရွိပါသည္။
အၾကင္သူ၌ ပညာရွိ၏၊ ထုိသူ၌ သီလရွိပါသည္။
သီလရွိေသာ သူအား ပညာရွိပါ၏။
ပညာရွိေသာ သူအား သီလရွိပါ၏။
သီလႏွင့္ ပညာကုိ ေလာက၌ အျမတ္ဆုံးဟု ဆုိအပ္ပါသည္။

သမုိင္းလွေသာ ဗုဒၶ၀င္ဇာတ္ေတာ္မ်ားသည္ အိႏၵိယႏုိင္ငံၾကီး၏ နက္ရႈိင္းေသာ အတြင္းပုိင္းတြင္ နစ္၀င္လ်က္ ရွိသည္။ အိႏၵိယႏုိင္ငံ၏ စာေပ၊ ကဗ်ာ၊ ဘာသာစကားမ်ားကုိ ဗုဒၶဘာသာ၏ အရွိန္က ၾကီးမားစြာလႊမ္းမုိးထား ႏုိင္သည္။ အႆေဂါသသည္ ကဗ်ာ၊ နီတိ၊ ျပဇာတ္ဆရာၾကီးမ်ားျဖစ္သည့္ ကာလီဒါသ၊ ဘာဘ၊ စာဏက် တုိ႕ထက္ ေရွးဦးစြာ ကဗ်ာ၊ ျပဇာတ္၊ နီတိ၊ ဒႆနမ်ား စြာကုိ ေရးသားခ့ဲသူသည္ ဗုဒၶသာ၀က တစ္ဦးျဖစ္သည္။ အိႏၵိယႏုိင္ငံ၏ အႏုလက္ရာ၊ ရသ၊ ကဗ်ာႏွင့္ အေတြး အေခၚမ်ားကုိ ဦးေဆာင္ခ့ဲသူဆုိႏုိင္သည္။
သူသည္ ေအ ဒီတစ္ရာစု၊ သုိ႕မဟုတ္ ဘီ စီေႏွာင္းပုိင္းတြင္ ေပၚထြန္းခ့ဲသူ ျဖစ္သည္။

Sakyamini Buddha was certainly the greatest man to have been born in India, and the contribution of his teachings towards Indian history and culture was perhaps greater than that of Brahmanism.

သက်မုနိဗုဒၶသည္ အမွန္အားျဖင့္ အိႏၵိယႏုိင္ငံတြင္ ေမြးဖြားခ့ဲေသာ အၾကီးအျမတ္ဆုံး လူသားျဖစ္ သည္။ ျမတ္ဗုဒၶ ၏ လမ္းညႊန္ခ်က္ျဖစ္ေသာ တရားေတာ္မ်ား၏ အိႏၵိယႏုိင္ငံ၏ သမုိင္း၊ ယဥ္ေက်းမႈတုိ႕ အတြက္ အက်ိဳး သက္ေရာက္မႈသည္ ျဗဟၼဏအယူ၀ါဒထက္ ပုိမုိၾကီးျမတ္သည္ဟုဆုိႏုိင္ေကာင္းသည္။
အိႏၵိယႏုိင္ငံ၏ အတိတ္သမုိင္းေၾကာင္းျပန္ေျပာင္းေလ့လာသူမ်ားက ဤက့ဲသုိ႕ဆုိခ့ဲၾကသည္။

ျဗဟၼဏအယူ၀ါဒသည္ ဗုဒၶျမတ္စြာထက္ေစာျပီး အိႏၵိယတြင္ေပၚေပါက္သည္။ တဆင့္ခ်င္းတုိးတက္လာေသာ ဘာသာ၀ါဒျဖစ္သည္။ က်မ္းေပါင္းမ်ားစြာကုိ ဆရာ( ဂုရု) ၾကီးေပါင္းမ်ားစြာက ေရးသားဖြင့္ ဆုိခ့ဲၾက သည္။ ေခတ္အဆက္ဆက္ေရးသားခ့ဲၾကသည္။ ျမတ္ဗုဒၶ လက္ထက္ေတာ္တြင္ ျဗဟၼဏၾကီးေ၀ရဥၹ၊ ကုဋဒႏၱ၊ ေပါကၡသာတိတုိ႕က့ဲသုိ႕ေသာ ျဗဟၼဏၾကီးမ်ားသည္ ဗုဒၶဘုရားရွင္ႏွင့္ လာေရာက္ျပီး
ျဗဟၼဏ၀ါဒေရးရာမ်ားကုိ ေဆြးေႏြးၾကသည္။


ျမတ္ဗုဒၶသည္ ဇာတ္စနစ္၊ ယဇ္ပူေဇာ္၊ ပူဇာေတးဖြဲ႕ျခင္းအားျဖင့္ မျပည့္စုံေသာ ျဗဟၼဏမ်ား၏ အယူ၀ါဒမ်ား ကုိ သီလ၊ ပညာ တုိ႕ျဖင့္ အထြတ္တပ္ထားေသာ မဇၥ်ိမလမ္းစဥ္ျဖင့္ ခ်ိန္ထုိးျပခ့ဲသည္။

လူတစ္ဦးတြင္ သီလ၊ ပညာထက္ပုိမုိျမင့္ျမတ္ေသာ အရာမရွိေၾကာင္းႏွင့္ မဇၥ်ိမလမ္းစဥ္သည္ သီလ၊ ပညာျဖင့္ ဖြဲ႕စီထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပခ့ဲသည္။ ဇာတ္စနစ္ကုိပယ္သည္။ ေဒ၀တာမ်ားကုိ ပူဇာေတးဖြဲ႕သီေနရုံရုံ သက္သက္ျဖင့္ လြန္ေျမာက္မႈမရႏုိင္ေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။ တည္ေထာင္က တည္းကပင္ အႏုိင္ယူလာခ့ဲ သည္ဆုိႏုိင္ေသာ ဗုဒၶ၀ါဒသည္ အိႏၵိယႏုိင္ငံၾကီးတြင္ ခုိင္ခုိင္ျမဲျမဲ အျမစ္တြယ္ေနျခင္းမွာ အံ႔ၾသဖြယ္မဟုတ္ေတာ့။ သီလ၊ ပညာ ဟူေသာ စနစ္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕သီထားေသာ ဗုဒၶလမ္းစဥ္သည္ ျဗဟၼဏ၀ါဒထက္ အက်ိဳးပုိမုိသက္ေရာက္ သည္ဟုဆုိျခင္းသည္ မွန္ကန္သည္။

စာေပအေနအားျဖင့္လည္း ပါဠိဘာသာသက္သက္သာမက သကၠတျဖင့္လည္းထြန္းေတာက္ ေအာင္ေဖာ္
ေဆာင္ႏုိင္ခ့ဲသည္။ ေျမာက္ပုိင္း ဗုဒၶဘာသာသည္ ျဗဟၼဏၾကီးမ်ား အေလး အျမတ္ထားေသာ သကၠတျဖင့္ ဗုဒၶ၀စနမ်ားကုိ ေရးသားဖြင့္ ဆုိခ့ဲၾကသည္။ တစ္ခ်ိန္က ဗုဒၶ၀ါဒမည္ မွ်ၾကီးမားခ့ဲေၾကာင္းကုိ အိႏၵိယႏုိင္ငံ၏ လူဦးေရ သုံးပုံပုံ ႏွစ္ပုံသည္ ဗုဒၶ လမ္းစဥ္ကုိလုိက္နာက်င့္ သုံးခ့ဲၾကသည္ဟု ကမၻာသိ ဒႆနပညာရွင္ သိေ၀ကာနႏၵက ဆုိခ့ဲသည္။

အိႏၵိယႏုိင္ငံ၏ အႏုပညာလက္ရာ အေနအားျဖင့္ ေရွးအက်ဆုံးလက္ရာမ်ားသည္ ဗုဒၶ၀င္ႏွင့္ သက္ဆုိင္ခ့ဲ သည္။ ပညာေရး အတြက္ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳခ့ဲသည့္ အခန္းက႑တြင္ ဗုဒၶတကၠသုိလ္ၾကီးမ်ား ထူေထာင္ ျခင္းက သက္ေသခံ လ်က္ရွိသည္။ စစ္ျပဳျပီးမွ အႏုိင္ရေအာင္ျမင္ေသာ ေနာက္ေပါက္ ဘာသာတရားမ်ား ေပၚထြန္း လာေသာအခါ ဗုဒၶလမ္းစဥ္သည္ သီလ၊ ပညာႏွင့္ ျငိမ္းခ်မ္းေရး ကုိ ျမတ္ႏုိးေသာ လူသားၾကီးတုိ႕ ႏွလုံးသားတြင္ ပုိမုိထင္ရွားလာသည္။


ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင္ေက်ာ္ေက်ာ္အတြင္း ဘာသာေရးေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ လူ႕အသက္ေပါင္း သန္းေပါင္း မ်ားစြာ အသတ္ခံရျပီးမွ ေအာင္ပြဲဆင္ နယ္ေျမလုလာျခင္းမ်ာကုိ မ်က္၀ါးထင္ထင္ေတြ႕ လုိက္ရေသာ အခါ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင္ေျခာက္ရာေက်ာ္သက္တန္း အတြင္း ဘာသာေရး အမည္ခံျပီး ေသြးတစ္ စက္ ေျမမက်ခ့ဲေသာ ဗုဒၶ လမ္းစဥ္သည္ အႏႈိင္းမ့ဲျဖစ္လာသည္။ ျငိမ္းခ်မ္းေရးလုိလားေသာ လူသားမ်ား သည္ ဗုဒၶလမ္းစဥ္ကုိ တပူတျပင္း ရွာေဖြလ်က္ရွိသည္။

ဗုဒၶလမ္းစဥ္သည္ သီလ၊ ပညာႏွစ္ပါးကုိ အထြတ္ထားျပီး ျငိမ္းခ်မ္းျခင္း အစစ္ကုိ ရွာေဖြသည္။
ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာတည္းဟူေသာ ေလာကကုိ လွေစေသာ သေဘာတရားမ်ားျဖင့္
အျငိမ္းဓာတ္မရမီလူပီပီေနႏုိင္ေရး အတြက္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္းစဥ္မ်ားကုိ ညႊန္ျပေတာ္မူခ့ဲသည္။

Today India is again appearing on the Buddhist map of the world.
Indians are awakening to their Buddhist past.

ယေန႕အိႏၵိယႏုိင္ငံသည္ ကမၻာ့ဗုဒၶဘာသာ ေျမပုံကားခ်ပ္ေပၚတြင္ တစ္ဖန္ေပၚထြက္လာျပန္ျပီ၊
အိႏၵိယႏုိင္ငံသားမ်ားသည္ သူတုိ႕၏ ဗုဒၶဘာသာဆုိင္ရာအတိတ္မွ သမုိင္းအသိဉာဏ္မ်ား ႏုိးထခ့ဲျပီ။


No comments:

Post a Comment