Pages

Thursday, November 1, 2012

သီလ ပညာ အလွသာ

 ယႆ ကာေယန ၀ါစာယ၊ မနသာ အတၳိ ဒုကၠရံ။


သံ၀ုတံ တီဟိ ဌာေနဟိ၊ တမဟံ ျဗဴမိ ျဗဟၼဏံ။


ကုိယ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ႏႈတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ စိတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း ျပဳအပ္ေသာ မေကာင္းမႈ မရွိ။ ကုိယ္္ ႏႈတ္ စိတ္သုံးပါးျဖင့္ ေစာင့္ထိန္းေသာသူကုိ ျဗဟၼဏ( ျမင့္ျမတ္ျဖဴစင္သူ) ငါဘုရားဆုိသည္။


    

ကုိယ္ႏႈတ္ကုိ သီလျဖင့္ ထိန္းရသည္။ 

စိတ္ၾကမ္းကုိ သမထျဖင့္ထိန္းရသည္။


အႏုသယကိေလသာကုိ ပညာျဖင့္ ျငိမ္းေစရသည္။ 

သီလႏွင့္ပညာသည္ျမတ္ဗုဒၶလမ္းစဥ္တြင္ အထြတ္ျဖစ္သည္။ ျမတ္ဗုဒၶလမ္းစဥ္ႏွင့္ ဟိႏၵဴမ်ား၏ အထြတ္ အျမတ္ထားရာေ၀ဒက်မ္းဂန္မ်ားသည္ တစ္ခ်ိဳ႕တစ္၀က္ တူညီေသာ သေဘာတရားမ်ားပါေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶလမ္းစဥ္ကို ေ၀ဒလမ္းစဥ္ တစ္ခုအျဖစ္လက္ခံၾက သူမ်ားရွိၾကသည္။ 

 

ဗုဒၶလမ္းစဥ္ႏွင့္ ေ၀ဒသေဘာ တရား မ်ားသည္ အိႏၵိယႏုိင္ငံၾကီး၏ ဘာသာေရး က႑တြင္ အျမင့္ ဆုံးျဖစ္ေန သည္ကား ေသခ်ာလွသည္။ ကမၼ၊ သံသရာ၊ ေရွ႕ဘ၀ ေနာက္ဘ၀ႏွင့္ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္ပုံမ်ားသည္ ဗုဒၶလမ္းစဥ္ႏွင့္ ေ၀ဒက်မ္းဂန္မ်ားတြင္ ရွိၾကသည္။

 

 ျမတ္ဘုရားကုိယ္ေတာ္တုိင္လည္း ျဗဟၼဏဟူေသာ စကားလုံးကုိ ယူျပီးသုံးကာေဟာျပေတာ္မူသည္။ ကုိယ္ႏႈတ္စိတ္သုံးမ်ိဳးျဖင့္ မေကာင္းမႈမလုပ္ရင္ ျမင္ျမတ္သူ ( ျဗဟၼဏ)ဟုမိန္႕ သည္။ ေ၀ဒတတ္ ကၽြမ္းေသာ ျဗဟၼဏကုိ မဆုိလုိေပ။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ျဗဟၼဏသည္ ethic သေဘာျဖစ္သည္။ 

 

ဟိႏၵဴမ်ား၏ ျဗဟၼဏသည္ ethnic သေဘာျဖစ္သည္။ တစ္ခါေသာ္ ျမတ္ဘုရားသည္ စမၸာျမိဳ႕ အနီးရွိ ဂဂၢရာေရကန္အနီး ရဟန္းေတာ္ေပါင္းငါးရာႏွင့္ သီတင္းသုံးေနခုိက္ျဖစ္သည္။ စမၸာျမိဳ႕စား ေသာဏ ဒ႑သည္ ဘုရားရွင္ၾကြေရာက္ေတာ္မူေၾကာင္းၾကား သိရသည္။


 

ဤသုိ႕ျဖင့္ ေသာဏဒ႑ ဘုရားထံေမွာက္ေရာက္လာသည္။ ဘုရားရွင္က ေသာဏဒ႑ပုဏ္ဏား ကုိေမးေတာ္မူသည္။ ေသာဏဒ႑ ျဗဟၼဏဟု သတ္မွတ္ႏုိင္ရန္ အဂၤါရပ္ဘယ္ႏွစ္ပါးရွိသလဲ။ ရွင္ေတာ္ေဂါတမ ျဗဟၼဏဟုေခၚႏုိင္ရန္ အဂၤါပါးပါးရွိပါတယ္။ 

 

    

၁။ မိဘႏွစ္ပါးလုံးမ်ိဳးဇာတ္ေကာင္း ရမယ္။ 

၂။ ေ၀ဒက်မ္းဂန္တုိ႕ကုိတတ္ေျမာက္ရမယ္။ 

၃။ အဆင္းလွရမယ္။ 

၄။ ကုိယ္က်င့္သီလေကာင္းရမယ္။ 

၅။ ပညာႏွင့္ျပည့္စုံရမယ္။ 

 

ဤအဂၤါငါးပါးႏွင့္ျပည့္စုံလွ်င္ ျဗဟၼဏလုိ႕ေခၚႏုိင္ပါတယ္ဟု ရဲရဲရင့္ရင့္ေျဖၾကား၏။ 

ဆက္လက္၍ ဘုရားရွင္သည္ ေသာဏဒ႑ အဂၤါငါးပါးထဲက တစ္ပါးပါးကုိထုတ္ျပီး က်န္အဂၤါေလး ပါးျဖင့္ ျဗဟၼဏေခၚႏုိင္ပါသလား၊ 

 

မွန္ပါ၊ ရွင္ေတာ္ ေဂါတမ အဆင္းကုိ ပယ္၍ က်န္ေလးပါးျဖင့္ ျဗဟၼဏေခၚႏုိင္ပါ တယ္။ ေနာက္ထပ္ ပယ္ႏုိင္ေသာ အဂၤါရပ္မ်ားရွိေသးလား၊ 

 

မွန္ပါ၊ ရွင္ေတာ္ေဂါတမ မ်ိုဳးဇာတ္ သန္႕စင္ျခင္းကုိ ပယ္ထားျပီး က်န္အဂၤါရပ္ မ်ားျဖင့္ ျဗဟၼဏေခၚႏုိင္ပါေသးတယ္။

ေနာက္ထပ္ပယ္ႏုိင္ေသာ အဂၤါရပ္မ်ားရွိေသးလား ေသာဏဒ႑၊ မွန္ပါ၊ ရွင္ေတာ္ေဂါတမ ေ၀ဒ က်မ္းဂန္ တတ္ကၽြမ္းျခင္းကုိပယ္ထားႏုိင္ပါေသးတယ္။

 

ျဗဟၼဏအဂၤါရပ္မ်ားကုိဖဲႏႈတ္လာရာ ေနာက္ဆုံးသီလႏွင့္ ပညာႏွစ္ပါးသာက်န္ေတာ့သည္။

ေသာဏဒ႑ က်န္ေနတ့ဲ အဂၤါရပ္ႏွစ္မ်ိဳးထဲက ပယ္ႏုိင္ေသးလား၊ 

 

မွန္ပါ၊ ရွင္ေတာ္ေဂါတမ က်န္အဂၤါႏွစ္ပါးတြင္ ပယ္ႏႈတ္ျပစ္ရမည့္ အရာ မရွိေတာ့ပါ။

 

    

ျမတ္ဗုဒၶလမ္းစဥ္သည္ အက်င့္တရားမ်ားကုိ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ အႏွစ္ထုတ္ျပရာတြင္ သီလႏွင့္ပညာသာ ဟုေသာဏဒ႑ ကုိသိေစလုိက္သည္။

 

ေသာဏဒ႑ ငါဘုရားသည္ က်န္အဂၤါရပ္မ်ားကုိ မေဟာၾကားေပ။ သီလႏွင့္ ပညာကုိသာ အထြတ္ထားျပီးေဟာညႊန္ပါတယ္။ သီလပညာမရွိရင္၊ ရပ္ဘယ္ေလာက္ေခ်ာေခ်ာ၊ မ်ိဳးဇာတ္ ဘယ္ေလာက္ သန္႕ သန္႕၊ ေ၀ဒက်မ္းဂန္ဘယ္ေလာက္တတ္တတ္ ျမင့္ျမတ္သူ အျဖစ္ မေဟာၾကာဘူး။ 

 

က်န္ႏွစ္ပါးျဖင့္သာ ျမင့္ျမတ္သူ အျဖစ္လမ္းညြန္ထားပါတယ္။ သီလမရွိရင္ ပညာ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ပညာမရွိ ရင္လည္း သီလမရွိႏုိင္ဘူး။ သီလႏွင့္ ပညာသည္ ငါဘုရားလမ္းညႊန္ခ်က္ရဲ႕ အထြတ္ပါပဲ။ 

 

ဘုရားရွင္ပြင့္ေတာ္ မမူမီက ရွိရင္းစြဲျဗဟၼဏ၀ါဒသည္ တစ္ခ်ပ္ခ်င္း ကြာက်ကုန္သည္။ ဇာတ္ကုိေတာ္ လွန္လုိက္သည္။ အဆင္းကုိပယ္ျမစ္လုိက္သည္။ ရြတ္ဖတ္ျခင္းသက္သက္ျဖစ္ေသာ ေ၀ဒကုိျငင္း ပယ္လုိက္ သည္။ 

 

    

သီလႏွင့္ ပညာရွိရင္ အဆင္း မလွေသာ္လည္း ဘ၀လြတ္ေျမာက္ေရးရႏုိင္သည္။ 

 

မ်ိဳးဇာတ္ မျမင့္ျမတ္ေသာ္လည္း နိဗၺာန္ရႏုိင္သည္။ 

ရြတ္ဖတ္ျခင္းကင္းေသာ္လည္း အက်င့္ျဖင့္ ျငိမ္းခ်မ္းေရး ကုိေဖာ္ေဆာင္ျပခ့ဲသည္။ 

သီလႏွင့္ပညာသာ လူသား၏ အထြတ္အျမတ္ႏွင့္ လြတ္ေျမာက္ရာလမ္းစဥ္ျဖစ္သည္။  

 

No comments:

Post a Comment