ဦးကုသလသည္ငယ္စဥ္ကုိရင္ဘ၀ကပင္ ဘုရားရွင္ကုိ အထူးၾကည္ညိဳသည္၊ ပန္း၊ ေရခ်မ္း၊ ဆြမ္း၊ ဆီမီး သာမက ဘုရားရွင္ႏွင့္ဆုိင္ေသာ ေ၀ယ်၀စၥကုိ ခုိင္းရသည္မရွိ၊ မိမိ အသိစိတ္ျဖင့္ျပဳလုပ္ ေဆာင္ ရြက္သည္ ခ်ည္းျဖစ္သည္၊ ဆရာသမားမ်ားကလဲ ခ်စ္ၾကသည္၊ ကုိရင္ကုသလသည္ ဘုရားရွိခုိး၀တ္ျပဳ လွ်င္လည္းျငိမ္ ျငိမ္ေအးေအးရွိသည္၊
ဆရာသမားပုိ႕ခ်ေပးေသာ စာ၀ါမ်ားကုိလည္း ဘုရားရိပ္က့ဲသုိ႕ေသာ ဆိတ္ျငိမ္ေအးခ်မ္းေသာေနရာ မ်ိဳးတြင္ က်က္မွတ္ေလ့လာသည္၊ ဘုရားအာရုံျဖင့္ ထုံးမႊမ္းထာေသာေၾကာင့္လည္း အေျပာအဆုိ ညင္သာသိမ္ေမြ႕ သည္၊ ဘုရား၀တ္တက္အျပီးတြင္ ဆရာေတာ္မိန္႕ေသာ ၾသ၀ါဒမ်ားသည္ ႏူးညံ႕ေသာ ႏွလုံးသားပုိင္ရွင္ ကုိရင္ကုသလရင္ထဲသုိ႕ေရာက္သည္၊
‘ကုိရင္တုိ႕၊ တုိ႕ဘုရားက တုိ႕မ်ား အခုလုိျငိမ္ျငိမ္ေအးေအးနဲ႕ေနထုိင္ျပီး စာေပက်မ္းဂန္သင္ယူေလ့လာ ျခင္း၊ သင္လုိ႕သိလာရတ့ဲ အသိမ်ားနဲ႔ ေလာကၾကီးကုိ အလွဆင္ႏုိင္ေအာင္ သတၱ၀ါမ်ား ဆင္းရဲဒုကၡ ကေနလြတ္ေအာင္ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာေပးဆပ္ခ့ဲရပါတယ္၊ ကုိရင္တုိ႕လဲ အသိသားပဲ၊ တုိ႕ဘုရားက အေလာင္းေတာ္သုေမဓာဘ၀ကတည္းက သတၱ၀ါအမ်ားကုိ မသနားရင္ ကုိယ္လြန္ရုန္းျပီး နိဗၺာန္ကူး ႏုိင္တ့ဲ အခြင့္ထူးၾကီးရသားပဲ၊
ဒါေပမယ့္ ေယာကၤ်ားျမတ္တုိ႕လုံ႕လအားနဲ႕ ေလးသေခ်ၤနဲ႕ ကမၻာတစ္ သိန္းမ်ားေတာင္ပါရမီေတာ္ေတြ ကုိ ျဖည့္ဆည္းခ့ဲရပါတယ္၊ ပါရမီျဖည့္လုိ႕ ပါရမီေတာ္ေတြျပည့္ျပီဆုိ ေတာ့ ဘုရားျဖစ္၊ ဘုရားျဖစ္ေတာ့ေကာ နားရတယ္မရွိခ့ဲဘူး၊ သတၱ၀ါေတြျငိမ္းေအးေစဖုိ႕ေဟာလုိက္ ေျပာလုိက္ရ တာသက္ေတာ္ရွစ္ဆယ္တုိင္တ့ဲ အထိပဲမုိ႕လား၊
ကုိရင္ကုသလစိတ္တြင္ ဘုရားရွင္ကုိျမင္ေယာင္လာသည္၊ ဆြမ္းကပ္၊ ပန္းကပ္စေသာ ကုသုိလ္ထူးမ်ား ကုိလည္း ယခင္ကထက္ပုိမုိျပဳလုပ္လာသည္၊ ပုိမုိတည္ျငိမ္လာသည္၊ ဘုရားရွင္ကုိ ၾကည္ညိဳရ တုိင္းၾကည္ႏူးေနတတ္သည္၊
တစ္ေန႕ေသာ္ ဆရာေတာ္မွ ကုိရင္ကုသလကုိေခၚေလသည္၊
‘ကုိရင္ကုသလ မင္းက သာသနာေတာ္မွာ အေနျမဲမယ့္ပုံရွိတယ္၊ အဲေတာ့ဘုရားရွင္ကုိ ပုိျပီးၾကည္ညိဳ တတ္ေအာင္ ဘုရားရွင္စကားေတာ္ေတြကုိပုိသိရေအာင္ မႏၱေလးျမိဳ႕တက္ျပီး စာသင္ရဦးမယ္လုိ႕ ငါယူဆတယ္၊ အဲဒီေတာ့မင္း မႏၱေလးတက္စာသင္ရေအာင္ ျပင္ဆင္ေပါ့ကြာ’၊
ဘုရားရွင္ကုိ ပုိမုိၾကည္ ညိဳႏုိင္ေအာင္ဆုိေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ကုိရင္ကုသလျမိဳ႕တက္ခ့ဲျပီ၊ ဘုရားရွင္ကုိ ၾကည္ညိဳရင္းျဖင့္ ကုိရင္ ကုသလစာေတြသင္ယူလုိက္တာ ရဟန္းေဘာင္မတက္ခင္ပဲ ပထမၾကီး တန္း ေအာင္ျမင္ေလသည္၊
ငယ္ဆရာေတာ္ၾကီးမွာ တပည့္တစ္ေယာက္ထြန္းေပါက္မယ့္ အရိပ္အေယာင္ေတြ႕ျမင္ရလုိ႕ျပဳံးျပံဳးျဖင့္ ဂုဏ္ယူမဆုံးရွိေနသည္၊ ရဟန္းေဘာင္တက္၊ သိမ္ကထြက္ လုိ႕ အႏုေမာဒနာျပဳေတာ့…ဥပဇၥ်ာယ္ငယ္ဆရာ က..
‘ေမာင္ကုသလေရ သင္လုိ႕ တတ္ခ့ဲျပီ၊ တတ္ေနလုိ႕မျပီးေသးဘူး၊ က်င့္ေဆာင္ႏုိင္ေအာင္ၾကိဳးစားရဦး မယ္၊ ဒါမွ ဘုရားရွင္မိန္႕ေတာ္မူတ့ဲ ‘ေယာ ဓမၼံ ပႆတိ၊ ေသာ မံ ပႆတိ’ဆုိတ့ဲ စကားေတာ္နဲ႕ ညီမယ္ေနာ္..၊
ထုိေန႕ဦးကုသလရင္ထဲအသိတစ္မ်ိဳးတုိးသည္၊ ဘုရားရွင္ကုိၾကည္ညိဳေနရုံသက္သက္ျဖင့္ အလုိေတာ္ မက်ေသးေၾကာင္း၊ သိသည့္အတုိင္းက်င့္ႏုိင္မွ ဘုရားရွင္အလုိေတာ္နဲ႕ကုိက္ညီမည္ျဖစ္ေၾကာင္းသိရ သျဖင့္ ၀မ္းသာေနမိသည္၊
ဤသုိ႕ျဖင့္ ပရိယတၱိ-သင္ယူျခင္းနဲ႕၊ ပဋိပတၱိ-က်င့္သုံးျခင္းကုိ ညီမွ်ေအာင္ ျပဳႏုိင္ဖုိ႕ ၾကိဳးစားေတာ့သည္၊ ယခင္ႏွစ္ မ်ားကသီတင္း၀ါလကၽြတ္လွ်င္ ရြာျပန္သည္၊ ေနာက္ႏွစ္မ်ားတြင္ ဦးဇင္းကုသလရြာမျပန္ေတာ့၊ ရြာျပန္မည့္အစားရိပ္သာ၀င္ျပီး ပဋိပတ္လုပ္ငန္းျဖင့္ ေမြ႕ေလ်ာ္ရင္း တရားရွာသည္၊
တစ္ဘက္ကလဲ ဓမၼာစရိယတန္းကုိ ထူးထူးခၽြန္ခၽြန္ေအာင္ျမင္သည္၊
တစ္ဘက္ကလဲ ဓမၼာစရိယတန္းကုိ ထူးထူးခၽြန္ခၽြန္ေအာင္ျမင္သည္၊
စိတ္ျဖင့္သာၾကည္ညိဳႏုိင္ခ့ဲေသာ ဘုရားရွင္ကုိတရားဓမၼျဖင့္ အျမင့္ျမတ္ဆုံးပူေဇာ္ခ်င္စိတ္မ်ား တဖြားဖြား ေပၚ လာသည္၊ ငယ္ဆရာရွင္မိန္႕လုိက္ေသာ ‘ေယာ ဓမၼံ ပႆတိ၊ ေသာ မံ ပႆတိ’ဆုိေသာ စကားကုိ မၾကာခဏရြတ္ေနမိသည္၊ ရင္တြင္ေအးခ်မ္းလွသည္၊ တရားျမင္မွငါဘုရားကုိျမင္မည္တ့ဲ၊
ႏွစ္ ႏွစ္မွ တစ္ေခါက္ေလာက္ သာျပန္ျဖစ္ေသာ ေမြးရပ္ေျမတြင္ ဆရာေတာ္ၾကီးကား တပည့္မ်ားကုိ သြန္သင္လ်က္ပင္ရွိေနသည္၊ ဒကာ ဒကာမမ်ားကုိ တရားေရေအးေဟာေျပာေပးလွ်က္ရွိသည္၊ ရြာသူ ရြာသားမ်ားအျပင္ ေလးငါးႏွစ္ အရြယ္ကုိရင္မ်ားမွသည္ ေတာထြက္ကုိယ္ေတာ္ၾကီးမ်ား အထိ ေန႕စဥ္ သြန္သင္လ်က္ရွိေသာ ငယ္ဆရာေတာ္ ဆီတစ္ေခါက္ျပန္ေရာက္သည္၊
‘အဲ..ငါ့တပည့္ ေမာင္ကုသလျဖင့္ မလာတာၾကာေပါ့၊ မင္းအေၾကာင္းၾကားရေတာ့..ငါျဖင့္ ၀မ္းသာလုိ႕ မဆုံးဘူးျဖစ္တယ္၊ ေမာင္ပဇင္းမိဘမ်ားက ငါ့ကုိလာေမးသေပါ့ဗ်ာ၊ ငါေျပာလုိက္ပါရဲ႕၊ ဟ့ဲ မင္းတုိ႕ ဦးဇင္းက တရားအားထုတ္ေနတာ၊ တရားအာရုံနဲ႕ေနေနတာ ေအးခ်မ္းလွတယ္၊ မင္းတုိ႕လဲ အက်ိဳးမ်ား တယ္၊ စိတ္အေႏွာက္ အယွက္မျဖစ္ေစနဲ႕ လုိ႕ေျပာထားရတယ္၊ ေအး မင္းအခုလုိ ပရိယတ္လဲတတ္၊ ပဋိပတ္လဲ သိေတာ့..ငါ့ျဖင့္ ဘယ္လုိေျပာရမယ္ မသိေအာင္၀မ္းသာလွသကြယ္’၊
ငယ္ဆရာ၏ မ်က္၀န္းတြင္ နက္နဲေသာ အရိပ္နိမိတ္မ်ားေပၚလြင္ေနသလုိ ထင္မိသည္၊ ေအးခ်မ္းေန သ ေယာင္လဲထင္မိသည္၊ ဘုရားေဆာင္သုိ႕၀င္ေရာက္သြားေသာ ငယ္ဆရာကုိ ေနာက္မွဖူးျမင္ရင္းရင္တြင္..
လုိ႕ ေတြးမိရင္း ဦးကုသလရင္တြင္ မငုိရပါပဲလွ်က္ ရႈိက္ေန မိသည္၊
‘ငါလုိကုိရင္ဦးဇင္းငယ္ေတြကုိ ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်းကေလးဘ၀ကေန စာေပသင္ေပး၊ အစားေၾကြး၊ ေနရာ စရာေပး၊ ေနာက္ေတာ့.တပည့္မ်ားကုိ သင့္ရာပုိ႕ေဆာင္ေပးျခင္းျဖင့္ ေလာက အက်ိဳး ေဆာင္ေတာ္မူေသာ ဆရာျမတ္ပါတကား’ ...
လုိ႕ ေတြးမိရင္း ဦးကုသလရင္တြင္ မငုိရပါပဲလွ်က္ ရႈိက္ေန မိသည္၊
ရြာတြင္ တစ္ပတ္ခန္႕ေနျပီးေတာ့ ျမိဳ႕ျပန္တက္ခ့ဲသည္၊ ပထမျပန္၀င္ၾကမည့္ ကုိရင္ဦးဇင္း မ်ားကုိ စာေပ ပုိ႕ခ်ေပးရဦးမည္မုိ႕လား၊ ဤသုိ႕ျဖင့္ ဦးဇင္းကုသလသည္ တပည့္မ်ားအလည္တြင္ စာခ်ေတာ္ ေသာ ဆရာေတာ္ အျဖစ္ေရာက္ခ့ဲျပီ၊ တပည့္မ်ားကလဲ ခ်စ္ၾကသည္၊
ဦးကုသလသည္ စာခ်ဆရာေတာ္ ျဖစ္သည့္တုိင္ ဘုရားပန္းကပ္သည္၊ တံျမက္လွည္းျခင္း၀တ္ မွန္မွန္လုပ္ သည္၊ မနက္ပုိင္းႏွင့္ ညေနပုိင္းမ်ားတြင္ တရားရႈမွတ္သည္၊ ဤသုိ႕ ဂႏၳဓုရ-စာေပပုိ႕ခ်ျခင္း၊ ၀ိပႆနာဓုရ- တရားအားထုတ္ ျခင္းျဖင့္ သာသနာေတာ္ကုိ ထမ္းေဆာင္ေနသည္၊
တစ္ေန႕တြင္ ေမြးရပ္ရြာရွိငယ္ဆရာေတာ္ အထံမွ စာေရာက္လာသည္၊
‘ေမာင္ကုသလ ငါအသက္ၾကီးျပီ၊ အမ်ားအက်ိဳးလည္း တတ္ႏုိင္သေလာက္ေဆာင္ခ့ဲျပီ၊ ေက်ာင္းကန္ တပည့္၊ ဒကာ ဒကာမမ်ားႏွင့္ ေဟာေျပာေရာေထြးမေနလုိေတာ့၊ မင္းျပန္လာခ့ဲ’၊
ငယ္ဆရာ၏ စာသည္ ဤမွ်သာျဖစ္သည္၊
သုိ႕ေသာ္ ထုိမွစတင္ကာ ေမြးရပ္ေျမေတာေက်ာင္းေလးတြင္ ဦးကုသလေက်ာင္းထုိင္လုိက္ရသည္၊
ေလးငါးႏွစ္ရြယ္ ကုိရင္ငယ္မ်ားမွသည္ ရဟန္းၾကီးမ်ားအထိ သြန္သင္ဆုံးမေနရသည္၊ ဒကာဒကာမ မ်ား ႏွင့္ေဟာေျပာဆက္ဆံရသည္၊ အဆင္ေျပသည္လည္းရွိသည္၊ မေျပသည္လည္းရွိသည္၊
ဆိတ္ျငိမ္ေအးခ်မ္းရာေတာအရိပ္တြင္ တိတ္တိတ္ ဆိတ္ဆိတ္ရွိေနမည္ျဖစ္ေသာ ငယ္ဆရာေတာ္ကုိ မွန္းရည္ဦးညြတ္မိတုိင္း ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ဦးကုသလ မငုိရပါပဲလွ်က္ ရႈိက္ေနမိတတ္သည္၊
ႏႈတ္အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အျမင္မ်ိဳးစုံ၊ အေတြ႕အၾကဳံမ်ိဳးစံုျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဆုံးမသြန္သင္တတ္ ေသာ ဆရာျမတ္ အလင္းဓာတ္ ေတြ႕ပါေစလုိ႕ဆုေတာင္းေနမိသည္၊
တပည့္မ်ားစြာျဖင့္ နာမည္ေက်ာ္ေနေသာ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးကုသလသည္ မိမိငယ္စဥ္ကလုိ ဘုရားၾကည္ညိဳတတ္ေသာ တပည့္သာမေဏငယ္မ်ားကုိ ဘုရား ရွိခုိးေနေသာ တပည့္မ်ား အၾကားတြင္ စူးစမ္းရွာေဖြေနတတ္သည္၊
ေတာရပ္တြင္တရားရွာကာ ေအးခ်မ္းေနမည္ျဖစ္ေသာ ျမတ္ဆရာကုိ အားက်ေနမိသည္။
ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ဦးကုသလ မငုိရပါပဲလွ်က္ ရႈိက္ေနမိသည္၊
ကုိရင္မ်ား၏ အမွ်ေ၀သံသည္ ေက်ာင္းလုံးညံေနေတာ့သတည္း။
No comments:
Post a Comment