Pages

Saturday, March 17, 2012

ေလာကထဲက အသိနဲ႕ အရွိ



ေလာကတြင္ လူအျဖစ္ရေသာ္ လူမ်ားၾကဳံေတြ႕ရမည့္ သေဘာမ်ားမလြဲ မေသြေတြ႕ၾကံဳရမည္သာျဖစ္ သည္၊ လူသားစင္စစ္မွ ဘုရားျဖစ္လာေသာ ဗုဒၶဘုရားရွင္က လူတုိင္းေတြ႕ၾကံဳရမည့္ သေဘာ တရား မ်ား ကုိ ေဟာျပ လမ္းညြန္ထားသည္၊ ဗုဒၶကုိယ္ေတာ္တုိင္လဲ ေတြ႕ၾကံဳခ့ဲရသည္၊ ဘ၀ အသေခ်ၤ အေတြ႕ အၾကဳံ မ်ားျဖင့္   ျပန္လည္ေဟာျပေသာ အခါတစ္ဘ၀ အျမင္ျဖင့္ေဟာၾကားထက္ ပုိမုိျပည့္စုံသည္၊ ဗုဒၶ တရားေတာ္ မ်ားသည္ လူသားႏွင့္ အနီးဆုံးျဖစ္သည္ဟု ဘာသာ၀ါဒကုိ ေလ့လာဆန္းစစ္ သူမ်ား က ေကာက္ခ်က္ ခ်ၾကသည္၊

ေသာက ဒုကၡမ်ားႏွင့္ ရင္ဆုိင္လာရေသာ အခါတုန္လႈပ္တတ္ျခင္းသည္ တုန္လႈပ္တတ္ေသာ သေဘာ ရွိေသးေသာ အျမင္မ်ိဳး ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္၊ လုိျခင္မႈေၾကာင့္ တုန္လႈပ္ရသည္၊ ေပးလုိက္ ရျခင္း ေၾကာင့္လည္း တုန္လႈပ္ရျပန္သည္၊ တုန္လႈပ္ရုံသက္သက္မွ်မက ေတာ့ပဲ စိတ္တင္ အစြဲထား လုိက္ ေသာအခါ ထုိအစြဲဆြဲအားမ်ားေၾကာင့္ ဘ၀အလွ၊ ဘ၀ရသမ်ား ပ်က္ပ်ယ္ရျပန္သည္၊ တႏုံ႕ႏုံ႕ခံစား သည္၊

ဆင္းရဲပါသည္ဆုိေသာ ေသာကသေဘာကုိ ေစ့ေစစပ္စပ္ ရႈျပီးခံစားသည္၊ တုန္တုန္လႈပ္လႈပ္ခံစားျခင္း မ်ိဳးျဖစ္သည္၊ ဗုဒၶလမ္းညႊန္သည့္ အရွိအတုိင္းသိရွိေသာ သေဘာမ်ိဳးပါသည့္ ဒုကၡသစၥာကုိ ရႈျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ ပါ၊ ငါ့မွျဖစ္ရေလျခင္း၊ သူ႕ေၾကာင့္ငါ ျဖစ္ရေလျခင္း ဆုိေသာ..သူႏွင့္ ငါ၏..အၾကားရွိ ဆင္းရဲျခင္း သေဘာကုိ ရႈျခင္းျဖစ္သည္၊ 
ရလာဘ္မွာကား ငါမွားတယ္၊ သူမွားတယ္ဆုိေသာ ေကာက္ခ်က္မ်ိဳး ထြက္ တတ္သည္၊ သူနဲ႕ ငါအလုပ္ ရႈပ္ေနျခင္းသည္ ေလာကီ သေဘာျဖစ္သည္၊

သူေၾကာင့္ျဖစ္တယ္ဆုိရင္ လုံး၀မမွန္ဘူး၊ ငါေၾကာင့္ျဖစ္တယ္ဆုိရင္ နည္းနည္းမွန္ေသးတယ္၊ သူရယ္၊ ငါရယ္ေၾကာင့္မဟုတ္ပါဘူး၊ ျဖစ္တတ္တ့ဲသေဘာမုိ႕ျဖစ္တာလုိ႕ ေတြးရင္ ေတာ္ေတာ္မွန္ပါတယ္တ့ဲ၊

ေလာကရွိသူငါ အားလုံးလူဟူသမွ်မ်ားသည္ ဥစၥာစည္းစိမ္မရွိျခင္းဆင္းရဲ( အလာဘ)၊ အျခံအရံမရွိျခင္း ဆင္း ရဲ( အယသ) က့ဲရဲ႕ရႈတ္ခ်ျခင္းဆင္းရဲ (နိႏၵ) ကုိယ္စိတ္ဆင္းရဲျခင္း( ဒုကၡ)တုိ႕ကုိ သာ ဆင္းရဲမွတ္ ထင္သည္၊

ထုိဆင္းရဲျခင္းကုိေတာ္လွန္ဖုိ႕ အတြက္ဥစၥာ စည္းစိမ္မရွိသျဖင့္ ရွိေအာင္လုပ္ရသည္၊ မိတ္ေဆြအသုိင္း အ၀ုိင္းရလာေအာင္ၾကိဳးပမ္းရသည္၊ က့ဲရဲ႕ရႈတ္ခ်ျခင္းမခံရေအာင္ကုိယ္က်င့္တရားထိန္းသိမ္းရသည္၊
တတ္ႏုိင္သေလာက္ ကုိယ္စိတ္ဆင္းရဲကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ရသည္၊ မွန္မွန္ကန္ကန္အသုံးခ်တတ္ လွ်င္ ေလာကဓံ ဆင္းရဲျခင္းေလးပါးက မိတ္ေဆြမ်ား သဖြယ္ေထာက္ပံ႕ကူညီတတ္သည္၊ ဘ၀တက္လမ္း အတြက္ ေလွကား ထစ္မ်ား ျဖစ္သည္၊

ဥစၥာကလဲေပါ( လာဘ) အျခံ အရံကလဲ ျပည့္စုံ( ယသ) ခ်ီးမြမ္းမႈလဲခံရ( ပသံသ) လာဘ၊ ယသ၊ ပသံသ ဆုိေသာ ထုိသုံးပါးျဖင့္ေလာကီဘုံဓေလ့ ထုံေမြ႕ေနေသာ သူအတြက္ ေလာကီခ်မ္းသာဆုိႏုိင္ ေသာ သုခမ်ား မလြဲမေသြရရွိမည္သာျဖစ္သည္၊ 

“ငါ..ခ်မ္းသာတယ္၊ ငါ့မွာ အျခံအရရွိတယ္၊ ေလာက အလယ္ဂုဏ္တင့္တယ္တယ္” ဆုိျပီး ရရွိလာေသာ ခ်မ္းသာမႈေလးကုိ တရားလြန္ခံစားလုိက္လွ်င္၊ ဘ၀ ကုိ ခပ္ေဖာ့ေဖာ့ေလးလုိက္ျပီး ေမွ်ာလုိက္လွ်င္ လာဘ၊ ယသ၊ ပသံသတုိ႕သည္ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္လာ တတ္သည္၊

ထုိသုိ႕ လာဘ၊ ယသ၊ ပသံသတုိ႕ကင္းျပီးဆင္းရဲျခင္းမ်ားႏွင့္ လုံးေထြးကာ ေနာက္ဆုံးေတာင္းစားရ သည့္ ဘ၀ေရာက္လွ်က္ေတာင္မွ “နင္သာလူမုိက္၊ ဒုစရုိက္ဟု၊ ရုိက္ပုတ္လုိက္ၾက၊ ရြာမွထြက္ေလ၊ ေတာမွာေသ သည္၊ ေကာင္ေသဠင္းက်၏တည္း” ျဖစ္နုိင္သည္၊

ထုိအခါက်မွ ဆင္းရဲေလျခင္းဟုေတြးမိေပမည္၊ ခ်မ္းသာျခင္း၊ အျခံအရံျပည့္စုံျခင္း၊ ခ်ီးမြမ္းေျပာ ဆုိခံရျခင္း၊ ထုိအရာမ်ားျဖင့္ ေနသာထုိင္သာရွိေနျခင္းကုိလည္း ျမတ္ဗုဒၶက ေလာကဓံဟု ေဟာေျပာခ့ဲ သည္ကုိထုိသူ မသိခ့ဲ၍သာ ျဖစ္သည္၊

ကားရတတ္ပါသည္၊ “ဒီလူတုိ႕နဲ႕ အတူတူ ဘ၀ အေျခတည္ကာစက လူေတာ္လူေကာင္းတစ္ေယာက္ပါ၊ 
အခုလုိခ်မ္းသာသြားမွ ပဲသူ႕ရဲ႕ကုိယ္က်င့္ သိကၡာကလူမ်ားအၾကားေျပာစရာျဖစ္လာတယ္တ့ဲ”ခ်မ္းသာျခင္း
ေလာကဓံကုိမခံႏုိင္ျခင္းျဖစ္သည္၊

ငယ္ငယ္ကတည္းကျပည့္စုံစြာေနထုိင္လာေသာ လူငယ္တစ္ေယာက္သည္ ဘ၀ေလာကဓံျပည့္စုံေနေသာ ဆရာၾကီးတစ္ဦးထံေရာက္သြားသည္၊ ျပီးေတာ့ ဘ၀အေတြ႕ အၾကဳံမ်ားျဖင့္ စာေရးခ်င္သည္ေျပာလာသည္၊

ဤတြင္ဘ၀ေလာကဓံျပည့္စုံေနေသာ ဆရာၾကီးက “မင္း အိမ္ကေနထြက္ေျပး ကြာ”တ့ဲ ေျပာလုိက္တ့ဲ စကား၊ ခ်မ္းသာျခင္း သက္သက္သိေနရုံျဖင့္ အေကာင္းခ်ည္းမရႏုိင္။ ဆင္းရဲျခင္းသည္လည္း လုိအပ္ေနေသး လွ်က္ရွိေၾကာင္းေျပာလုိက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္၊

တစ္ခုရွိေသးသည္၊ သလြန္ေမြ႕ယာတြင္ အခန္႕သာထုိင္ျပီး အရံအေရြေတာ္ ၀န္းရံခေနေသာ သူတစ္ေယာက္ အနံ႕ အရသာႏွင့္ ထုံးမႊမ္းျပည့္စုံေသာ ထမင္းကုိ သုံးေဆာင္ရာ ခံတြင္းမေတြ႕ ျဖစ္ေနသည္၊ 

တစ္ေန႕တြင္ ဘ၀အေတြ႕အၾကံဳရွိ လူပညာရွိတစ္ဦးထံမွ ထမင္းစားေကာင္းနည္း၊ ခံတြင္းေတြ႕ နည္းတစ္ခုရ လုိက္သည္၊

ထုိထမင္းတစ္နပ္ အတြက္ ေရႊပလႅင္၊ သလြန္ေမြ႕ယာမွ ဆင္းရသည္၊ သစ္ခုတ္၊ ၀ါးခုတ္၊ ေျမေပါက္၊ ေရထမ္း၊ ပင္ပင္ပန္းပန္း အလုပ္ လုပ္ခုိင္းသည္၊ ျပီးေတာ့ ထမင္းတစ္နပ္ေၾကြးသည္၊ ထုိထမင္းတြင္အရသာ အထူးမပါ၊ ဆားႏွင့္ ငရုပ္သီးစပ္စပ္သာျဖစ္သည္၊ 


ထုိထမင္းစားရေသာ လူငယ္၏ မွတ္တမ္းတြင္ အေကာင္းဆုံး အျဖစ္ ေရးသြင္းျခင္းခံလုိက္ေသာ ထမင္း တစ္နပ္သည္ ထမင္းၾကမ္းႏွင့္ ဆားဟင္း သာ ျဖစ္သည္၊ တစ္ခါတစ္ရံ ဆင္းရဲျခင္း သည္ ႏႈတ္ကုိ ျမိန္ေစ သည္။ ဒုကၡသည္ အသိတုိးေစသည္။

အသိ အရွိ၊ ေလာကဓံနဲ႕ညွိ၊ အသိသာျမတ္တန္ဖုိး၊
အသိတုိးလွ်င္၊ ဤလူ႕ခြင္၊ ေနလွ်င္ျမတ္သကုိး၊
အသိအက်င့္၊ အသြင္တင့္၊ မ်ားျဖင့္ လူ႕တန္ခုိး။

1 comment:

  1. ဘုန္းဘုန္း

    ေမတၱာလြင္ျပင္ဆိုတဲ့အတိုင္း ေမတၱာေတြေပး လမ္းျပသြန္သင္တဲ့ အႏွစ္သာရရွိတဲ့ ပိုစ္ေလး ဖတ္သြားပါတယ္။


    ရိုေသလွ်က္
    အလြမ္းျမိဳ႕

    ReplyDelete