၁၊ ဘုရားရွင္သည္ သကၠတုိင္းတြင္ ေမြးဖြားေတာ္မူသည္၊
၂၊ မဂဓတုိင္းတြင္ သဗၺညဳတဉာဏ္ရရွိေတာ္မူသည္၊
၃၊ ကာသိတုိင္းတြင္ တရားဦးဓမၼစက္ေဟာ္ျမြက္ေတာ္မူသည္၊
၄၊ မလႅာတုိင္းတြင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူသည္၊
ပိဋကတ္ စာေပမ်ားတြင္ ဘီ စီ ေျခာက္ရာ ၀န္းက်င္က အိႏၵိယႏုိင္ငံ အေနအထားကုိ ေဖာ္ျပရာတြင္ တုိင္းျပည္ေပါင္းတစ္ဆယ့္ေျခာက္တုိင္းရွိေၾကာင္းသိရသည္၊ ထုိတြင္မဂဓတုိင္းႏွင့္ ေကာသလတုိင္းသည္
ျမတ္ဗုဒၶျဖစ္ေတာ္စဥ္ႏွင့္ မ်ားစြာသက္ဆုိင္သည္၊
ဘုရားရွင္တရားေဟာၾကားရာတြင္ အသုံးျပဳေသာ ဘာသာစကားမွာလဲ မဂဓတုိင္းသုံးဘာသာပင္ ျဖစ္ သည္၊ မာဂဓီစကားျဖစ္သည္၊ ေနာက္တြင္ ပါဠိဘာသာအျဖစ္ေခၚၾကသည္၊ အိႏၵိယႏုိင္ငံျဖစ္ ပါဠိ၊ သကၠတ၊ ဟင္ဒီ၊ ရာဇာစတန္၊ ဟိႏၵဴ စတန္နီ၊ တမီး၊ မာလယ ဘာသာစသည္ျဖင့္ ယေန႕ တုိင္သုံးစြဲေနၾကသည္၊
အိႏၵိယႏုိင္ငံတြင္ ဘုရားရွင္ သာသနာျပဳေတာ္မူရာ မဟာေဒသၾကီးႏွစ္ခုကုိ ေတြ႕ရသည္၊ ထုိတြင္ မဂဓတုိင္း သည္လဲ ပါ၀င္သည္၊ ဘုရားရွင္သည္ ဒုတိယ၀ါ၊ တတိယ၊ စတုတၳ၊ သတၱရသမ ၀ါႏွင့္ ႏွစ္ဆယ္ေျမာက္၀ါ တုိ႕ကုိ မဂဓဘုရင္ ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းေသာ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းမွာပင္ ၀ါဆုိ၀ါ ကပ္ေတာ္မူခ့ဲသည္၊ မဂဓတုိင္း ကုိ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေတာင္ပုိင္း သာသာနာျပဳ ဌာနၾကီးအျဖစ္ေဖာ္ျပၾကသည္၊
မဂဓတုိင္းၾကီးသည္ ဗုဒၶဘုရားရွင္သာမက အျခားေသာ ေယာဂီဂုရုၾကီးမ်ားလဲ လွည့္လည္သြား လာၾကသည္၊ ဂ်ိန္းဘာသာေခါင္းေဆာင္ၾကီး မဟာ၀ီရသည္ မဂဓတုိင္းတြင္ လွည့္လည္သြားလာ ဖူးသည္၊ ေရွးေဟာင္း အိႏၵိယေယာဂီေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာကုိ
က်င္လည္ရာေဒသၾကီးျဖစ္သည္၊ ေက်ာင္း ေပါင္းမ်ားစြာေဆာက္လုပ္ခ့ဲၾကသည္၊
ယေန႕ မဂဓတုိင္းကုိ ဗီဟာျပည္နယ္ဟုေခၚသည္၊ ယင္းဗီဟာသည္ ပါဠိပုဒ္ ၀ိဟာရမွ ဆင္းသက္ လာျခင္း ျဖစ္သည္၊ ယေန႕ တုိင္ေအာင္ပင္ မဟာေဗာဓိ ၀ိဟာရ၊ နာလႏၵာ ၀ိဟာရစသည္ သုံးစြဲၾကသည္၊ ၀ိဟာရသည္ ေက်ာင္း အဆင့္ သာမက တကၠသုိလ္ၾကီးမ်ား အဆင့္ထိ ညႊန္းဆုိႏုိင္သည္၊
ဒီကေန႕ ဗီဟာျပည္နယ္တြင္ မဂဓတကၠသုိလ္ၾကီးသည္ ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ား ပညာဆည္းပူးရာ မဟာဌာန ၾကီး တစ္ခုအျဖစ္ တည္ရွိေနသည္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေခတ္သစ္ပညာေရးကုိ ဦးေဆာင္ဦး ရြက္ျပဳ ေတာ္မူ ၾကေသာ ေထရ၀ါဒ ပါေမာကၡခ်ဳပ္၊ မႏၱေလး သာသနာ့တကၠသုိလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္တုိ႕သည္ မဂဓ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားၾကီးမ်ားျဖစ္ခ့ဲၾကသည္၊
မဂဓတကၠသုိလ္ၾကီးသည္ ခရစ္ႏွစ္ ၁၉၆၂ ခုတြင္ တည္ေထာင္သည္၊ ျမန္မာေက်ာင္းသား အမ်ားစု သင္ ၾကားရာ တကၠသုိလ္ၾကီးျဖစ္သည္၊ ယေန႕ အိႏၵိယႏုိင္ငံလုံး ဆုိင္ရာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသည္လဲ ထုိမဂဓ တကၠသုိလ္ၾကီး၏ အနီးမွာပင္တည္ရွိသည္၊
တကၠသုိလ္ၾကီးသည္ မဟာေဗာဓိေစတီ ေတာ္ ျမတ္ၾကီးႏွင့္လဲ မလွမ္းမကမ္းမွာပင္ရွိသည္၊
တကၠသုိလ္ၾကီးသည္ မဟာေဗာဓိေစတီ ေတာ္ ျမတ္ၾကီးႏွင့္လဲ မလွမ္းမကမ္းမွာပင္ရွိသည္၊
ပုိ၍ ထူးျခားသည္မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေမြးဖြားေသာ မာရ၀ါရီ လူမ်ိဳးၾကီး ဂုိအင္ဂါ၏ ဓမၼေဗာဓိရိပ္သာ သည္ မဂဓတကၠသုိလ္ၾကီး၏ လက္ယာဘက္တြင္ ကပ္လွ်က္ရွိသည္၊ ျမန္မာဟန္ျဖင့္ တည္ထားကုိးကြယ္ ထားေသာ ေစတီေတာ္ျမတ္ဆီမွ ဆြဲလည္း သံသည္ ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ားအဖုိ႕ မဂဓ တကၠသုိလ္ၾကီး၏ အရိပ္သည္ ပုိမုိၾကည္ႏူး၊ ေပ်ာ္ေမြ႕ ေစျပန္သည္ ထင္ရသည္၊
မဂဓတကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသားဘ၀ကုိ ၂၀၁၀ခုႏွစ္တြင္ စတင္ေရာက္ရွိသည္၊ မဟာေဗာဓိေစတီေတာ္ ဖူးရင္း၊ အတိတ္သမုိင္း အပုိင္းအစမ်ားကုိ ျပန္လည္ ေတြးေတာရင္းျဖင့္ ေပ်ာ္ေမြ႕ခ့ဲဖူးသည္၊ ဆြမ္းဦး ကပ္လွဴသူ သုဇာတာ အိမ္ယာသုိ႕လဲ အလည္ေရာက္သည္၊ ေရႊခြက္ေမွ်ာ္ရာ ေနရဥၥရာသုိ႕ လဲေရာက္ သည္၊ သတၱဌာန မ်ားကုိ လွည့္လည္ပူေဇာ္ရျပန္လွ်င္ အတုိင္းမသိ ၾကည္ႏူးရသည္၊
ျမန္မာေက်ာင္းသား အဖြဲ႕( Myanmar monk students’ welfare association of india) တြင္ စာသင္စာ တက္ျပဳလုပ္ရသည္မွာ ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းလွသည္၊ ျပည္ပေရာက္ျမန္မာေက်ာင္းသား မ်ားရင္ထဲတြင္ ၀ုိင္းလုပ္၊ ၀ုိင္းစားစနစ္သည္ ခုိင္ျမဲသည္၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသည္ ျမန္မာ့ အရိပ္ အေငြ႕မ်ားျဖင့္ ထုံးမႊမ္း ထားေသာ ေနရာျဖစ္သည္၊
မဂဓေက်ာင္းသားသည္ တကၠသုိလ္ အေဆာင္တြင္ ေနသည္လဲရွိသည္၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းတြင္ ေန သည္လဲရွိသည္၊ အေဆာင္ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသုိ႕ သြားေရာက္ျပီး အဂၤလိပ္၊ စပိန္၊ ပါဠိ၊ မဟာယာနေဟာေျပာပြဲစသည္မ်ားကုိ သြားေရာက္ျပီး ေလ့လာသင္ယူၾကရသည္၊ ေက်ာင္း သားဆုိင္ရာ အစည္းေ၀းရွိလွ်င္ ၀ုိင္း၀န္းလုပ္ေဆာင္ၾကသည္၊
မဂဓတကၠသုိလ္ စာသင္ခန္းမ်ားတြင္ ေလ့လာသင္ယူရသည္မွာ ေက်ာင္းသားဆန္ လြန္းသည္ ကုိယ္တုိင္ စာသင္ခန္းရွင္းရသည္၊ ေခ်ာင္ၾကိဳ ေခ်ာင္ၾကားတြင္ က်ပ္က်ပ္သိပ္သိပ္ သင္ယူၾကရသည္၊ ထူးျခားသည္မွာ ဗုဒၶဘာသာ ေလ့လာသင္ၾကားေရးဌာန ( Buddhist studies) တြင္ ေထရ၀ါဒထက္ မဟာယာနကုိ ပုိမုိ သင္ယူရသည္၊
အိႏၵိယႏုိင္ငံေျမာက္ပုိင္း တစ္၀ွမ္းတြင္လဲ မဟာယာနက ပုိမုိထင္ ရွား သည္၊
ေထရ၀ါဒရဟန္းေတာ္မ်ားကုိပင္ မဟာယာန ဘုန္းၾကီးမ်ားကုိေခၚသလုိ လားမားၾကီးမ်ားဟု ေခၚၾကသည္၊
သုိ႕ေသာ္ မဂဓတကၠသုိလ္၀န္းက်င္ႏွင့္ မဟာေဗာဓိေစတီေတာ္ တစ္၀ုိက္တြင္ ေထရ၀ါဒ ရဟန္းေတာ္ မ်ားကုိ ‘ဘေႏၱ’ဟုေခၚေလ့ရွိသည္၊ နမသ္ စေတး ဘေႏၱဂ်ီ ဟု ကေလးမ်ားကေခၚၾကသည္၊ ၾကည္ႏူး စရာေကာင္း သည္၊
စာသင္ခန္းတြင္ ပါေမာကၡမ်ားပုိ႕ခ်ေသာ အခါ မည္မွ်ပင္ ဗုဒၶဘာသာကုိ အထူးျပဳေလ့လာထားသည္ ဆုိေစ ကာမူ ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ားေလာက္ ပိဋကတ္ကၽြမ္းက်င္မႈ မရွိၾကပါ၊ လြဲမွားေနသည္ မ်ားကုိ ေထာက္ျပေ၀ ဖန္ရသည္၊ ပိဋကတ္ႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ မဂဓတကၠသုိလ္၀န္းက်င္တြင္ ျမန္မာ ရဟန္းေတာ္ မ်ားထင္ရွား သည္၊ ေက်ာင္းသား အားလုံးပင္ ဗုဒၶဘာသာဆုိင္ရာမ်ားကုိ ေဆြးေႏြး ႏုိင္ၾက သည္၊ ပါေမာကၡ မ်ားကုိ ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ားက ေထာက္ျပေ၀ဖန္သည္မ်ား ရွိလာသျဖင့္ ေက်ာင္းသား တစ္ပါး ကုိ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ ခန္႕လာသည္၊ ပါေမာကၡမ်ား ကုိယ္တုိင္ခန္႕သည္၊ ေဆြးေႏြးစရာရွိလွ်င္ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ေဆြးေႏြးရန္ေျပာသည္၊ သူေျပာတာ မွတ္မိေနသည္၊
You are Gurugi, I am also Gurugi.You all Myanmar monks are highly learned person in pitaka. You can argue and discuss some thing about my lecture with me. I welcome you all Myanmar monks.
ဤသုိ႕ျဖင့္ မဂဓတကၠသုိလ္ၾကီးတြင္ ေလ့လာသင္ယူရင္း ေက်ာင္းသားမ်ား အခ်င္းခ်င္း အက်ိဳးေဆာင္ ရသည္၊ ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ား ရုံးခန္းသုိ႕ ေရာက္ပါမ်ားသျဖင့္ စာေရးၾကီး ပါဆုႏွင့္ပင္ အေတာ္ ခင္မင္ ရင္းႏွီးေနသည္၊ လုိအပ္လွ်င္ စာေရးၾကီးဆီမွ ပုိက္ဆံပင္ေခ်းႏုိင္သည္၊
ဆရာလာမည္ေျပာသျဖင့္ စာသင္ခန္းတြင္ သြားေစာင့္ရ သည္မွာလဲ အၾကိမ္ၾကိမ္ရွိသည္၊ ဆရာေရာက္ လာ လွ်င္လဲ တစ္ပတ္စာကုိ white board တြင္ မနားတမ္းခ်ေရးျပေတာ့သည္၊ မႏုိင့္တႏုိင္လုိက္ မွတ္ရ သည္၊ ေက်ာင္းသားမ်ား ဆရာ ရွာရင္း ေနကုန္ရေသာ လြမ္းေမာဖြယ္ေန႕ရက္မ်ားလဲ ရွိသည္၊
ေဆာင္းတြင္ ေအးခဲသေလာက္ ေႏြတြင္ ျခစ္ျခစ္ေတာက္ ပူတတ္သည္မွာလဲ မဂဓ တကၠသုိလ္ၾကီး၏ မာယာ ဆန္ေသာ လွည့္ကြက္ပင္ ထင္မိသည္၊ ပတ္၀န္းက်င္ရွိ ဓမၼေဗာဓိဓမၼရိပ္သာမွ ျမန္မာဟန္ေစတီေတာ္၏ေလး၏ဆြဲ လည္း သံလြင္လြင္ႏွင့္ ညဥ့္ယံမ်ားတြင္ ေကာင္းကင္သုိ႕ ထုိးတက္ လင္းလက္ေနေသာ မဟာေဗာဓိေစတီေတာ္ျမတ္ၾကီးတုိ႕သာ ရင္ကုိ ေအးခ်မ္းေစေတာ့သည္။
No comments:
Post a Comment