Pages

Sunday, April 28, 2013

ခ်င္းတြင္း သိပါသည္



ခ်င္းတြင္းျမစ္ အစတည္ရာ

ညေနခင္းသည္ အေရာက္ျမန္သည္။ အေမွာင္သည္ ခ်က္ခ်င္းလုိလုိေရာက္လာသည္။
ႏွင္းျမဴတုိ႕သည္ ေတာေက်ာင္းေလး၀န္းက်င္ကုိ လႊမ္းျခဳံထားသလုိရွိသည္။ 

ဒကာၾကီးတုိ႕ရြာက ေရွ႕ဘုန္းၾကီး အေျပာင္း၊ ေနာက္ဘုန္းၾကီး အေရာက္ဆုိ အေျခအေနေစာင့္ၾကည့္တာ သုံးလေလာက္ၾကာတယ္လုိ႕ သိရပါတယ္။ ဦးဇင္းကုိေတာ့ေစာင့္ၾကည့္မေနပါနဲ႕။ ဘာသာေရးနဲ႕ သက္ဆုိင္ တ့ဲလုပ္ငန္းမ်ားကုိ ေျပာပါ။ ဦးဇင္းတုိ႕ကလည္း ႏွစ္ႏွစ္တာ၀န္နဲ႕လာခ့ဲၾကရေတာ့ အခ်ိန္ကုန္ခံလုိ႕ သိပ္မျဖစ္ပါဘူး။

အစည္းေ၀းေရာက္လာေသာ နာဂလူမ်ိဳးမ်ားသည္ တစ္ေရာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ၾကည့္ျပီး စကား အဆုိပဲ တူညီခ်က္တစ္ခုရၾကဟန္ရွိသည္။

အခုဒီပဒူးမုန္းရြာမွာ ႏွစ္စဥ္တေပါင္းလျပည့္ေက်ာ္ဆုိ ဘုရားပြဲရွိေၾကာင္း ဗဟုိေက်ာင္းက သိခ့ဲရပါတယ္။ ဒီအတြက္လဲ ခပ္ေစာေစာကတည္းက အလွဴခံ ကိစၥေဆာင္ရြက္ၾကရတယ္လုိ႕ အၾကမ္းဖ်င္း သိခ့ဲျပီးပါျပီ။ ဒီေတာ့ အရင္ႏွစ္ေတြက ဘယ္လုိေဆာင္ရြက္ခ့ဲတယ္ဆုိတာ သိဖုိလိုတယ္ဗ်။

ျပီးေတာ့ လူပုဂၢိဳလ္သာသနာျပဳဆုိျပီးခန္႕ထားတာရွိတယ္။ ဘယ္သူလဲေတာ့ မသိဘူးေပါ့။ သူနဲ႕တုိင္ပင္ ျပီး လုပ္ရမယ္လုိ႕ ေျပာလုိက္ပါတယ္။ အခုခ်ိန္ အထိ ရြာသူရြာသား နာဂမ်ားသည္ ျငိမ္ေနတုန္း ရွိသည္။ ေနရာေျပာင္းထုိင္ျပီး ေတာင္ၾကည့္ ေျမာက္ ၾကည့္ျဖစ္ေနၾကသည္။

တင္ပ..၊

ထုိစကားဆုိလာသူကား အစည္းေ၀း ေရွ႕ဆုံးနားက ထုိင္သည္။ မိမိကုိ စကားမေျပာေသးခင္ ေနာက္ကုိ လွည့္ျပီး နာဂစကားျဖင့္ အနည္းငယ္ေျပာလုိက္သည္။ တုိင္ပင္ေနဟန္ရွိသည္။ 

အရင္ဘုန္းဘုန္းတုန္းကေတာ့ ေရာက္ျပီးသိပ္မၾကာပါဘူး၊ ဘုရားပြဲကိစၥ အတြက္ လုပ္ငန္းစတင္ပါ တယ္။ အခုေတာ့ အဲဒီဆရာေတာ္က ဘြဲ႕ယူဆင္းေနလုိ႕၊ ေနာက္ေရာက္လာမယ့္ ဦးဇင္းကုိ တပည့္ေတာ္တုိ႕နဲ႕ တုိင္ပင္ျပီး အလွဴခံ စႏွင့္ပါလုိ႕ေတာ့ ေျပာသြားပါတယ္ဘုရား။

ေအာ္ ဟုတ္ျပီေလ။ လုပ္ငန္းရွိေနတာပဲဟာကုိ။
ဒါနဲ႕ ဒကာၾကီးနာမည္က ဘယ္သူတုန္း၊

တပည့္ေတာ္နာမည္ၾကီး ျမန္မာလုိ ဦးေက်ာ္လြင္၊ နာဂလုိ က်ီးမုိးပါဘုရား၊ လူပုဂၢိဳလ္ သာသနာျပဳပါဘုရား။
ဟုတ္ျပီေလ။ ဒကာၾကီးတုိ႕နဲ႕ လက္တြဲျပီးလုပ္ဖုိ႕ ညႊန္ၾကားလုိက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ အရင္ႏွစ္အေတြ႕ အၾကဳံနဲ႕ ျပန္လည္ေပါင္းစပ္တုိင္ပင္ျပီး ဒီႏွစ္ကိစၥ မၾကာခင္ စလုိက္ရေအာင္ေပါ့ဗ်ာ။

ဦးက်ီးမုိးသည္ နာဂလုိ ေနာက္ျပန္ေျပာလုိက္၊ မိမိကုိ ျမန္မာလုိ ဘာသာျပန္ေျပာလုိက္ျဖင့္။ ေနာက္သိပ္ မၾကာမီ အေျဖရလုိက္သည္။ တေပါင္းလဘုရားပြဲကုိ နတ္ေတာ္ လျပည့္ေက်ာ္မွစတင္ကာ ျမစ္ဆိပ္တြင္ အလွဴခံၾကရမယ္ ျဖစ္ေၾကာင္းဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်သည္။

..ဟုတ္ျပီဗ်ာ။ ဒါဆုိရင္ေတာ့ လုပ္ငန္းစဖုိ႕ေသခ်ာေနပါျပီ။

မနက္က်ေတာ့ ဦးဇင္းကုိ ျမစ္ဆိပ္လုိက္ျပီဦးေပါ့။ မ႑ပ္ေဆာင္ရမယ့္ ေနရာၾကည့္ရင္ ခ်င္းတြင္းကို လည္း ၾကည္႕ၾကတာေပါ့ဗ်ာ။

 ခ်င္းတြင္းျမစ္ကမ္းက ဘ၀

ေနာက္ေန႕မနက္ ႏွင္းမစဲေသးမီ ဦးက်ီးမုိးေက်ာင္းေရာက္လာသည္။ နာဂေဆာင္းဒဏ္သည္ သူ႕အတြက္ မမႈေလာက္ထင္ရေပမယ့္ မိမိအတြက္ အနည္းအငယ္ခက္ေနသည္။

ဒကာၾကီး ေအးေသးတယ္ထင္တယ္ေနာ္။
ေက်ာင္းေပၚမွ လွမ္းေျပာလုိက္သည္။

မွန္ပါ၊ ခႏၱီးစုန္တ့ဲေမာ္ေတာ္ေတာင္ စုန္ဆင္းသြားျပီဘုရား။ ရွစ္နာရီေက်ာက္ေနပါျပီ။
ေနေရာက္မျမင္ရလုိ႕ ေစာေနသည္ ထင္ရေသာ္လည္း မနက္ခင္းကုိးနာရီထုိးလုလုျဖစ္ေနသည္ကုိ အခုမွ သတိထားမိသည္။ ခ်မ္းခ်မ္းစီးစီပင္ ေက်ာင္းေအာက္သုိ႕ဆင္းခ့ဲသည္။ 

ထုိ႕ေနာက္ ဦးက်ီးမုိး ေနာက္မွ အသာ လုိက္ခ့ဲသည္။ ကုန္းဆင္ ကုန္းဆက္ မ်ားကုိျဖတ္ေက်ာ္ လုိက္ေတာ့ ႏွင္းေငြ႕ေတြ တလူလူျဖင့္  ျဖဴေဖြးေနေသာ ကြင္းျပင္က်ယ္ၾကီးကုိ ျမင္ရသည္။

အဲဒါခ်င္းတြင္းျမစ္ပါဘုရား။ ႏွင္းေတြပိတ္ေနလုိ႕ မျမင္ရတာပါ။
ေအာ္..
ႏွင္းသည္ ျမစ္ေၾကာင္းကုိ မျမင္ရေလာက္ေအာင္ထူထပ္ေနသည္။
ေနပါဦး၊ ဒကာၾကီးက ဒီရြာရဲ႕ လူသာသနာျပဳ လုိ႕သိရပါတယ္။ ဦးဇင္းကုိလာၾကိဳဖုိ႕ စာလွမ္းေရးတာ သုံးခါရွိတယ္။ ဘယ္သူမွလည္း လာမၾကိဳၾကပါလား။

စိတ္ထဲ ခပ္ခ်ဥ္ခ်ဥ္ျဖစ္ေနသာ အေၾကာင္းကုိေျပာမိသည္။
ဇီးပင္အုပ္အုပ္ေလးကုိ ေက်ာ္လုိက္မိမွန္း ဇီးပန္းရနံ႕ေၾကာင့္သိလုိက္ရသည္။ 
အသာေမာ့ၾကည့္ လုိက္ေတာ့ ႏွင္းသီးေတြ ပုလဲလုိဥေနသည္။ ေနေရာင္ဦးတြင္ေဖြးေဖြးေတာက္လုိ႕ပါ။

တပည့္ေတာ္ ၊ ရြာမွာ မရွိဘူးဘုရား။ မက်န္းေခ်ာင္းကုိ ပလြန္ေက်ာက္သြားတူေနလုိ႕။ စာလာတာ မသိလုိက္ တာပါဘုရား။ တပည့္ေတာ္လက္ထဲစာေရာက္ေတာ့ ဘုန္းဘုန္းလဲ ေက်ာင္းေရာက္ေနပါျပီဘုရား။

ဤသုိ႕ေျပာရင္း ျမစ္ဆုံနားေရာက္လာသည္။

ဘုန္းဘုန္းဒီျမစ္ကုိ တႏုိင္းေခ်ာင္းလုိ႕ေခၚပါတယ္။ ခ်ီေဗြယန္ဘက္ကေနစီးလာတာပါ။
ဟုိဘက္ေခ်ာင္းကေတာ့ နတ္ေမွ်ာ္ေခ်ာင္းလုိ႕ေခၚပါတယ္။ တပည့္ေတာ္တုိ႕ ပလြန္ေက်ာက္သြားတူ တ့ဲ ေခ်ာင္းေပါ့။ ဒီေခ်ာင္းႏွစ္ခုဆုံေတာ့ ခ်င္းတြင္းျမစ္ျဖစ္တာလာပါ။ 

တပည့္ေတာ္တုိ႕ရြာေလးက ခ်င္းတြင္း စျပီးျဖစ္ေနတ့ဲရာမွာ တည္ထားလုိ႕ ပဒူးမုန္း ၊ ျမန္မာလုိ႕ေတာ့ ျမိဳ႕ တံခါး၀လုိ႕ ေျပာၾကပါတယ္။ ခ်င္းတြင္းကုိ စုန္မယ္ဆုိရင္ တပည့္ေတာ္တုိ႕ရြာေလးက အစဆုံးေတြ႕ၾကရ လုိ႕ေခၚၾကတာပါဘုရား။ 

ျမစ္ဆုံးတြင္ အေရာင္ မတူ ေရးႏွစ္မ်ိဳးတို႕ ေ၀့လည္လည္ျဖစ္ေနသည္။ ျမစ္ဆုံတြင္ ေနေရာင္ျခည္ တုိ႕ျဖာ ဆင္းေနသည္။ ျမဴးႏွင္းတုိ႕လည္းေ၀ေနသည္။

ျမစ္ျပင္က်ယ္လည္း ႏွင္းကြဲ စျပဳေနျပီ။ တစ္ဘက္ကမ္းေခ်ာင္ဖ်ားတြင္ကား ျမဴလုိလုိ ႏွင္းလုိလုိ တုိ႕ေ၀ ေနဆဲရွိသည္။


ထုိအခုိက္

..ေဟး...အပါး ...အပုိး.
ဟု ေခၚသံၾကားရသည္။

ဒကာၾကီးဘယ္သူေတြလဲဗ်။

တပည့္ေတာ္တုိ႕ရြာသူေတြပါပဲဘုရား။ တပည့္ေတာ္လုိေက်ာက္တူသြားၾကတာပါ။ သူတုိ႕လည္း အဆင္ မေျပေတာ့ ျပန္လာၾကတာပါဘုရား။ 

ဟုိဘက္ကမ္းက သူတုိ႕ သိပ္မၾကာလုိက္ခင္ ဒီဘက္ကမ္းကုိကူးလာၾကသည္။
ေအာ္..ဟုအံ႕ရေလာက္ေအာင္ပင္ ေခ်ာေမာၾကေသာ နာဂပ်ိဳျဖဴမ်ားျဖစ္ၾကသည္။

သူတုိ႕က..ဒကာၾကီး..ဘာ..ဘယ္လုိ..။
ေရွ႕မည္သုိ႕ ဆက္ရမည္ မသိသျဖင့္....။ 

ဒီလုိပါဘုရား၊ ဒါက တပည့္ေတာ္ရဲ႕သမီး အင္ဆန္းပူ၊ သူကလည္း တပည့္ေတာ္ သမီး ေအးၾကည္ပူပါ၊
သူကေတာ့ ျမန္မာလုိ႕ယဥ္ႏြဲ႕၊ နာဂလုိေတာ့ အရြန္တ့ဲ။ ဒါက သူ႕ညီမ အင္ဒမ္းပါဘုရား။
ဦးက်ီးမုိးမိတ္ဆက္ေပးေသာ္လည္း စကားျပန္မေျပာၾကပါ။ ရုိေသးေလးစားဟန္ေတာ့ အျပည့္ရွိၾက သည္။

နဖူးကုိေနာက္ကေနသုိင္းခ်ည္ထားေသာ ပလုိင္းေတာင္ႏွင့္မုိ႕ ေတာင္တန္းသူ ဟန္ကားေပၚလြင္သည္။
ေဆာင္းတြင္းျဖစ္ေပမယ့္ နဖူးတြင္းေခၽြးမ်ားကုိယ္စီစုိ႕လ်က္ရွိသည္။ အလွကုိယ္စီလည္းရွိၾကသည္။


ကဲ..၊ တပည့္ေတာ္တုိ႕လဲ သူတုိ႕နဲ႕ အတူတူရြာျပန္တက္ရေအာင္ဘုရား။
ဘုန္းဘုန္းလဲ ခ်င္းတြင္းအေၾကာင္းသိရျပီပဲ။ လုပ္ငန္းကေတာ့ ေနာက္ေန႕မွစၾကာတာေပါ့ဘုရား။

ခ်င္းတြင္းဟု စတင္ သိလုိက္ခ်ိန္သည္ ေသာက္ျပင္တြင္ျမဴႏွင္းတုိ႕ စဲစ၊ 
ေလႏုေအးတုိ႕ သုတ္ျဖဴးစ။ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေၾကာင္း၏ အေကြ႕အ၀ုိက္တုိ႕ ပီျပင္စ။ 
ေတာင္တန္းသူ နာဂပ်ိဳျဖဴတုိ႕ ဖူးသစ္စ ျဖင့္ လွေနေတာ့သည္။ 
ခ်င္းတြင္းကား ျငိမ့္ျငိမ့္ညင္သာ စီးဆင္းလ်က္သာ။ 


No comments:

Post a Comment