Pages

Monday, June 25, 2012

ေပးဆပ္သူ( ၃) မဏိေမခလုိင္.



အိႏၵိယႏုိင္ငံၾကီးသည္ ေရွးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကတည္းပင္ ဟိႏၵဴဘာသာ၊ ဂ်ိန္းဘာသာ၊ ဗုဒၶဘာသာဟူေသာ ဘာသာၾကီးသုံးခုအျပင္ မ်ားျပား ရႈပ္ေထြးေသာ ကုိယ္ပုိင္ အယူ အဆမ်ားကုိ ယုံၾကည္ကုိးကြယ္ျခင္းကုိ ခြင့္ျပဳ ထားခ့ဲသည္။ ဟိႏၵဴယဥ္ေက်းမႈ၊ ဂ်ိန္းယဥ္ေက်းမႈ၊ ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈတုိ႕သည္ပင္ အိႏၵိယႏုိင္ငံၾကီး ၏ ႏုိင္ငံပုိင္ အေမြ အႏွစ္မ်ားျဖစ္ေနၾကသည္။ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု တုိက္ခုိက္ျခင္းဆုိသည္ မွာ ေတြ႕ရခဲ သည္။ ေဘးခ်င္း ယွဥ္ကာ ရွင္သန္လာခ့ဲၾကသည္။

ထုိဘာသာၾကီးသုံးခု( ဟိႏၵဴ၊ ဂ်ိန္း၊ ဗုဒၶဘာသာ) တုိ႕သည္ ျငိမ္းျငိမ္း ခ်မ္းခ်မ္းေနခ့ဲသည္မွာ မူဆလင္ က်ဴးေက်ာ္သူမ်ား အိႏၵိယတုိက္ေပၚ အေျခမခ်ခင္ ကာလအထိျဖစ္သည္။ ဟိႏၵဴဘာသာ၊ ဂ်ိန္းဘာသာ၊ ဗုဒၶဘာသာတုိ႕သည္ အိႏၵိယတုိက္ဖြား စစ္စစ္မ်ားျဖစ္သျဖင့္ အဟိ ံသ၀ါဒကုိ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ လုိက္နာေစ သည္။ အိႏၵိယတစ္တုိက္လုံးကုိ ေအာင္ျမင္ႏုိင္ခ့ဲေသာ ေမာရိယဘုရင္ အေသာကသည္ ဘာသာ၀ါဒ ညီညြတ္ေရးကုိ ေဖာ္ေဆာင္၊ အေကာင္ထည္ေဖာ္လုပ္ေဆာင္ခ့ဲသည္။

ဘာသာတရား အားလုံးကုိ အေလးထားသည္။ မိမိအယူ၀ါဒကုိသာ ခ်ီးမြမ္း၊ အမႊန္းတင္ျခင္းႏွင့္ သူတစ္ပါး ၀ါဒကုိ ရႈတ္ခ် အျပစ္တင္ျခင္အား အႏၱရယ္တစ္ခု အျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ေရးထုိးထားခ့ဲသည္။ အေသာက ရင္ထဲႏွလုံးသားထဲရွိ ထုိက့ဲသုိ႕ေသာ အျမင္မ်ားသည္ ဗုဒၶ၀ါဒမွ ရရွိလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။

အေသာကမင္းသည္ ဗုဒၶဘာသာ၏ အၾကီးျမတ္ဆုံး မင္းတစ္ပါး ျဖစ္သည္။ ကမၻာကုိလႊမ္းမုိးႏုိင္ဆုံးေသာ မင္းတုိ႕တြင္ အေသာကသည္ ထိပ္ဆုံးကရွိသည္။

ဗုဒၶသာသနာ ျပန္႕ပြားထြန္းကားေရးအတြက္ ရင္ႏွစ္သည္းခ်ာျဖစ္ေသာ သားေတာ္မဟိႏၵႏွင့္ သမီးေတာ္ သဃၤမိတၱာတုိ႕ကုိ သီဟိုဠ္ကၽြန္းသုိ႕ ေစလႊတ္သည္။

ဂဂၤါတစ္ေလွ်ာက္ စုန္ဆင္းလာခ့ဲၾကေသာ နန္းေတာ္၀င္ ေမာင္ႏွမတုိ႕သည္ ေတာင္ပုိင္းျပည္နယ္တြင္ လကၤာကၽြန္းသုိ႕ မကူးမီ အေျခခ် ေနထုိင္ခ့ဲၾကရသည္။

သူတုိ႕ေနထုိင္ခ့ဲရာ ေနရာေဒသည္ ေျမာက္ပုိင္းမွသည္ ေတာင္ပုိင္းသုိ႕လာခ့ဲေသာ ေထရ၀ါဒလမ္းေၾကာင္း
ၾကီး ၏အဓိကျမိဳ႕တစ္ျမိဳ႕ ျဖစ္လာခ့ဲသည္။ ထုိျမိဳ႕ေလးသည္ ေထရ၀ါဒ၊ မဟာယာန ပညာရွင္ အစုံတုိ႕ ေမြးရပ္ေျမ ကဥၥီပူရျမိဳ႕ပင္ျဖစ္သည္။

ဘီ စီ သုံးရာစုမွသည္ ခရစ္ႏွစ္ ေထာင္ႏွစ္ရာကာလ တစ္ေလွ်ာက္လုံး ဗုဒၶဘာသာ၏ အခုိင္အမာ ဆုံးေနရာ ျဖစ္ခ့ဲသည္။

ထုိေဒသမွ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ အတြက္ေပးဆပ္ခ့ဲေသာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး၏ ဇာတ္လမ္းသည္ လြမ္းဆြတ္ ဖြယ္၊ ၾကည္ႏူးဖြယ္၊ သံေ၀ဂယူဖြယ္၊ နာက်ည္းဖြယ္၊ ဂုဏ္ယူဖြယ္၊ျ မတ္ႏုိးဖြယ္ တုိ႕ႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနသည္။


အစဘ၀ အႏုအလွ

ကာေ၀ရိပတၱနန္တြင္ ခ်မ္းသာေသာ ေကာ၀လန္သည္ ဇနီးသည္ ျဖစ္ေသာ ကေခ်သည္ မာဓ၀ီႏွင့္ အတူ ေနထုိင္ၾကသည္။ သူတုိ႕၏ သမီးသည္ မဏိေမခလုိင္ျဖစ္သည္။ သူမသည္ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာျဖင့္ ၾကီးျပင္းလာခ့ဲရသည္။

သမီးျဖစ္သူသည္ အေမက့ဲသုိ႕ပင္ ကၽြမ္းက်င္လိမ္မာေသာ ကေခ်သည္တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာ သည္။ ေစာဠတုိင္း ဘုရင္ဥဒယသည္ မဏိေမခလုိင္၏ အလွတရား၊ လိမၼာပါးနပ္မႈတုိ႕ျဖင့္ ဆြဲေဆာင္ ခံရကာခ်စ္ခင္ စုံမက္ ႏွစ္သက္ခ့ဲသည္။ ဤသုိ႕ျဖင့္ ဥဒယမင္းသည္ မဏိေမခလုိင္ႏွင့္ ေပါင္းဖက္ ခ်စ္ၾကည္ ေရးအတြက္  သေဘာ မတူေသာ ဖခင္ျဖစ္ ေကာ၀လန္အား သတ္ျဖတ္လုိသည္။

ထုိေၾကာင့္ ဥဒယသည္ ေကာ၀လန္ မဓုရာသုိ႕ အေရာက္တြင္ မဟုတ္မမွန္ လုပ္ၾကံ စြပ္စြဲေလ သည္။ ေကာ၀လန္သည္ ထုိစြပ္စြဲခ်က္ျဖင့္ ပင္ အသတ္ခံရသည္။ ရႈပ္ေထြးေပြလီလွေသာ သတင္းစကားႏွင့္ လင္ေယာက်ၤားအသတ္ခံရေၾကာင္းၾကား သိရသျဖင့္ စိတ္ပ်က္အားငယ္ေနေသာ မာဓ၀ီသည္ သမီးျဖစ္ သူႏွင့္ အတူ ရဟန္းေတာ္ အာရ၀ဏ အဒိေဂါထံသုိ႕ ေရာက္လာၾကသည္။

ရဟန္းေတာ္သည္ ေသာကေရာက္ေသာ သားအမိအား ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေသာကေျပေၾကာင္းတရားႏွင့္ နိမ့္ခ်ည္ ျမင့္ခ်ည္ ေလာကဒဏ္အေၾကာင္းကုိ ေဟာျပီး သက္သာရာရေစသည္။

ေသာကေျပျပီးေသာ သားအမိသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ျဖစ္လာၾကသည္။ သုိ႕ေသာ္ မဏိေမခလုိင္၏ အဖြား သည္ သူတုိ႕ သားအမိကုိ ကေခ်သည္ အျဖစ္ဆက္ လက္လုပ္ကိုင္ေစလုိသည္။ ဥဒယမင္း သည္လည္း မဏိေမခလုိင္ကုိ ဆက္လက္ ေသြးေဆာင္ဖ်ားေယာင္းသည္။ ထုိသုိ႕ေသာ ၾကိဳပမ္းအား ထုတ္မႈမ်ား သည္ အခ်ည္ႏွည္းသာျဖစ္ခ့ဲသည္။

ေလာက စည္းစိမ္၏ ဖ်ားေယာင္း လွည့္ျဖားမႈက မဏိေမခလုိင္ကုိ မတုန္လႈပ္ေစႏုိင္ခ့ဲ။ ဗုဒၶဘာသာ အေပၚခုိင္ျမဲေသာ ယုံၾကည္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ဘိကၡဳနီ-ရဟန္းမ ျဖစ္လာသည္။ ဥဒယသည္ ဘိကၡဳနီအထံသုိ႕ မျပတ္လာကာ လူထြက္ဖုိ႕ ဖ်ားေယာင္းသည္။ မဏိေမခလုိင္ကား မတုန္လႈပ္၊ ခုိင္ျမဲေသာ ျမတ္ဗုဒၶ တရားေတာ္ မ်ားႏွင့္ ဘ၀ကုိ အသာက်ေအာင္ ေနထုိင္က်င့္သုံးေနသည္။


ေထာင္ကုိ ထမင္းေကၽြးေဆာင္အျဖစ္ေျပာင္းေစ

ထုိ႕ေနာက္ ေရလက္ၾကားကုိ ျဖတ္ျပီး (နာဂဒီပေခၚ ေျမာက္ပုိင္းေဒသ) လကၤာကၽြန္းသုိ႕ ဘုရားဖူးသြားသည္။ ထုိေဒသရွိ ဘုရားရွင္ ေျခေတာ္ရာကုိ ဖူးေျမာ္သည္။ ဘုရားရွင္ေျခေတာ္ရာကုိ ဖူးေျမာ္ေနစဥ္ ေရွးဘ၀ တုိ႕ကုိ ျမင္ႏုိင္စြမ္းေသာ ဇာတိႆရဉာဏ္ကုိ ရရွိသည္။ ဥဒယ မင္းသားသည္ သူမ၏ ယခင္ဘ၀က လင္ျဖစ္ခ့ဲဖူး ေၾကာင္းကုိလည္းသိလုိက္ရသည္။

ေစတီေစာင့္နတ္က မဏိေမခလုိင္ကုိ လူေပါင္းမ်ားစြာကုိ ယုတ္ေလွ်ာ့သည္ မရွိပဲ အစား၊ အစာေကၽြးေမြးႏုိင္ေသာ ခြက္(အုိး) တစ္လုံးေပးလုိက္သည္။ မဏိေမခလုိင္သည္ ေမြးရပ္ေျမ ကာေ၀ရိ ပတၱနန္သုိ႕ ျပန္ေရာက္ေသာ အခါ မရွိဆင္းရဲသားမ်ားကုိ ေန႕စဥ္ေန႕တုိင္း အစာေကၽြးေမြး သည္။ ေစာဠရွင္ဘုရင္သည္ မဏိေမခလုိင္၏ လုပ္ရပ္ကုိ သေဘာက် ႏွစ္သက္သျဖင့္ လုိရာ ဆုေတာင္းေစသည္။

သူမသည္ အက်ဥ္းေထာင္ကုိ ထမင္းေကၽြး အေဆာင္ အျဖစ္ေျပာင္းလဲေပးဖုိ႕ေတာင္းဆုိသည္။ သူမေတာင္းဆုိ ခ်က္ ကုိ ဘုရင္က ျဖည့္ဆည္းေပးလုိက္သည္။


ကံၾကမၼာ ရုိင္းရုိင္း

ကာယဆႏၵိကာ မည္ေသာ မိန္းမတစ္ဦးသည္ လင္ေယာက်ၤားကုိ ထားခ့ဲျပီး မဏိေမခလုိင္ ထမင္းေကၽြးေမြးရာ ထမင္းေဆာင္သုိ႕ အျခား ေတာင္ယမ္းစားေသာက္သူမ်ားႏွင့္ အတူေရာက္လာသည္။ ကာယဆႏိၵကာသည္ လွပတင့္တယ္ျပီး မဏိေမခလုိင္ႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္တူသည္။ 

ကာယဆႏၵိကာ၏ ေယာက်ၤားသည္ သူ႕မိန္းကုိလုိက္ရွားရင္း မဏိေမခလုိင္ ရွိရာသုိ႕ေရာက္လာသည္။ ကာယဆႏၵိကာ၏ လင္ေယာက်ၤားသည္ မဏိေမခလုိင္ဘိကၡဳနီမအား သံေယာဇဥ္ မျပတ္ေသးသျဖင့္ ကုိလာေရာက္ ပုိးပန္းေသာ ဥဒယမင္းႏွင့္ စကားေျပာေနသည္ကုိ ေတြ႕ရေလသည္။

မဏိေမခုလုိင္ေျပာေနသည္မွာ မင္းသား ရုပ္ခႏၶာသည္ အသုံးမက်ပါ၊ ရြံ႕ရွာဖြယ္ရာသာျဖစ္သည္။ အသုံးမက်ေသာ မိမိခႏၶာကုိ စြဲလမ္းမေနပါႏွင့္ စြဲလမ္းျခင္းကုိ စြန္႕လႊတ္ပါဟု တရားေဟာေနျခင္းျဖစ္သည္။
ကာယဆႏၵိကာ၏ လင္ေယာက်ၤားသည္ မဏိေမခလုိင္ကုိ သူ၏ ဇနီးမယားဟုထင္္ေနသည္။ ဥဒယမင္းကုိလည္း မိမိ မိန္းမကုိ ခ်စ္ေရးဆုိေနသည္ထင္ေနသည္။ ထုိ႕ေနာက္ ပုန္းေနလုိက္သည္။ 

အခြင့္အေရးရေသာအခါ ဥဒယမင္းကုိ သတ္လုိက္သည္။ ထုိအျဖစ္ အပ်က္သည္ လူသိထင္ရွားျဖစ္လာ သည္။ အျဖစ္မွန္ကုိ မသိၾကသူမ်ားက မဏိေမခလုိင္သည္ ဥဒယမင္း အေပၚအျငွိဳးထား သတ္သည္ ထင္ျပီး ေထာင္သြင္း အက်ဥ္းခ် ထားလုိက္သည္။ အျဖစ္မွန္ေပၚေသာ အခါ မဏိေမခလုိင္သည္ ေထာင္ မွလြတ္သည္။


မတည္ျငိမ္ျခင္းမွ တည္ျငိမ္ျခင္းသုိ႕

ေလာကီလူ႕ေဘာင္၏ အရႈပ္ အေထြးမ်ားျဖင့္ ေပြလီေနေသာ ဤေနရာတြင္ မလုံျခဳံေတာ့ မွန္းသိသျဖင့္ ဂ်ာဗားကၽြန္းသုိ႕ ဘုရားဖူးသြားသည္။ ထုိမွ ျပန္ၾကြလာေသာ အခါ ကဥၥီပူရျမိဳ႕တြင္ ေနထုိင္သည္။ ပိဋကတ္ျမိဳ႕ ေတာ္ၾကီးလုိျဖစ္ေသာ ကဥၥီပူရျမိဳ႕တြင္ ဆရာမ်ားစြာ အထံမွ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကုိ သင္ယူ သည္။

ေနာက္ဆုံးတြင္ မိမိ၏ ဆရာရင္းျဖစ္ေသာ အာရ၀ဏ ဒိေဂါရွိရာ ျပန္ျပီး ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကုိေလ့လာ ရင္း ျမင္ျမတ္ေသာ ဘိကၡဳနီမ အျဖစ္ျဖင့္ေနထုိင္လွ်က္ ဘ၀ကုိ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ကုန္ဆုံးေစခ့ဲသည္။

မဏိေမခလုိင္၏ ဘ၀သည္ အစက အႏု၊ အလွ ဆန္သည္။ အလယ္ပုိင္းတြင္ ေသာကမ်ားႏွင့္ ၾကံဳရသည္။
ျငမ္းခ်မ္းလုလု အေျခအေနတြင္ ေလာကၾကီး၏ ျပဳစားခ်က္ကုိ ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ခံရသည္။

ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ားတြင္ ခုိင္ျမဲေသာ အသိစိတ္ေၾကာင့္ ဘ၀သည္ ဗရမ္းပတာ မျဖစ္ခ့ဲ။
ေနာက္ဆုံးတြင္ ေလာကၾကီးကုိ ျငီးေငြ႕ျပီး ပိဋကတ္ ေလ့လာျခင္းမ်ားႏွင့္ ဘ၀ကုိ ျမွပ္ႏွံလုိက္သည္။

သူမသည္ ေပးဆပ္ျခင္းမ်ားစြာႏွင့္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ အတြက္ ေပးဆပ္ခ့ဲသည္။ 


No comments:

Post a Comment