ေဗာဓိပင္ေျခရင္းသည္ ျငိမ္းခ်မ္းလွသည္၊ ကမၻာအရပ္ရပ္က သူေတာ္စင္မ်ားျဖင့္ စည္ကားေနသည္၊ ဗုဒၶ သာ၀က သက်ပုတၱ၊ သက်ဓီတာတုိ႕၏ ဘုရားရွင္အား ပူေဇာ္ေနၾကသည္မွာ ၾကည္ႏူးစရာေကာင္း လွသည္၊
အေရွ႕ေနာက္ ကမၻာသြားလာလွည့္လည္လွ်က္ရွိေသာ ျမန္မာ့ဦးေဆာင္ မဟာေထရ္ျမတ္ၾကီးတစ္ ပါးမိန္႕ရွိဖူး တာ အမွတ္ရပါသည္၊ ေဗာဓိပင္ေျခတြင္ျဖစ္သည္၊
တုိ႕ဗုဒၶတရားေတာ္ဆုိတာ လုိေနလုိ႕ ထပ္ထည့္စရာမရွိဘူး၊ ပုိေနလုိ႕ႏႈတ္ပယ္စရာလဲ မလုိဘူး၊
အနက္အဓိပၸာယ္ျပန္ခ်က္ ျဖည့္စြက္စရာ မရွိဘူးစသည္ပါျပီးသားပဲ၊ သုိ႕ေသာ္ တုိ႕အေရွ႕ကမၻာက ျပင္ လုိ ဖ်က္လုိတ့ဲ သေဘာထားေလးေတြ ေတြ႕ေတြ႕ေနရပါတယ္၊
တုိ႕မ်ားအေနာက္တုိင္းက လူေတြနဲ႕ ခဏခဏေတြ႕တယ္၊ သူတုိ႕ဗုဒၶဘာသာကုိ စနစ္တက်ေလ့လာၾက တာေတြ႕ရပါတယ္၊
တုိ႕မ်ားအေနာက္တုိင္းက လူေတြနဲ႕ ခဏခဏေတြ႕တယ္၊ သူတုိ႕ဗုဒၶဘာသာကုိ စနစ္တက်ေလ့လာၾက တာေတြ႕ရပါတယ္၊
စည္းကမ္းၾကီးတယ္၊ဘုရားေဟာလား၊ ေနာက္ထပ္ဖြင့္လားစသည္သိေအာင္ကုိ ေလ့လာၾကပါတယ္၊
ေလ့လာျပန္ေတာ့လဲ တုိ႕လုိ ေထရ၀ါဒတစ္ခုတည္းကုိေလ့လာတာမဟုတ္ဘူး၊ မဟာယာန၊ ၀ဇရာယန စသည္စုံ ေအာင္ေလ့လာ ၾကတယ္၊ သူတုိ႕ေကာက္ခ်က္ျပဳတာေလးေတြေတြ႕ ရပါတယ္၊ ေထရ၀ဒါ က ျမတ္ဗုဒၶ လမ္းစဥ္နဲ႕ပုိျပီးနီးတယ္ ဆုိတ့ဲသေဘာေလးေပါ့၊ ပါဠိေတာ္ကုိ မူထားတယ္၊ ပါဠိဘာသာကုိ သုံးတယ္ေပါ့၊
အေနာက္ကမၻာ ဗုဒၶသာသနာေတာ္အေျခခုိင္ေနျပီ၊ ျပင္ျပီးေရးလုိက္တ့ဲ က်မ္းဆုိတာ မရွိဘူး၊ မွတ္တမ္း တင္က်မ္းပဲရွိတယ္၊ ေခတ္အဆက္ ဆက္လဲ စုေပါင္းစုေပါင္းျပီးေတာ့ ျပန္လည္ အတည္ျပဳျခင္းေတြ လုပ္ၾကတယ္၊ ျမန္မာလုိေျပာရင္ သဂၤါယနာတင္ တယ္ေပါ့၊ အဲလုိ အတည္ျပဳတ့ဲအခါမွာလည္း ေရွ႕မူကုိ ဖ်က္ျပီး ျပန္လည္ေရး တာမ်ိဳးမရွိဘူး၊ ေရွ႕နည္းက ေႏွာင္းလူမ်ား အသိခက္ေနလုိ႕ တစ္မ်ိဳးဖြင့္ျပတာ မ်ိဳးပဲရွိတယ္၊ ဘုရားေဟာ ေတြက ေခတ္နဲ႕ညီေအာင္ေလ့လာလုိ႕ရပါတယ္၊ ေခတ္မီေအာင္ဆုိျပီေတာ့ မေျပာင္း လုိက္နဲ႕..၊
ေျမာက္ပုိင္းလုိ႕ လူသိမ်ားတ့ဲ မဟာယာနကေတာ့ စလုိက္ကတည္းက ပါဠိေတာ္ကုိ မူမထားဘူး၊ ေခတ္ အေလွ်ာက္ေရွ႕ေရာက္ေနတ့ဲ သကၠတကုိ မူလုပ္လုိက္ၾကတယ္၊ ေနာက္ေရးေတြလဲ မ်ားလို႕ သုေတသီ ေျပာပါတယ္၊ ဒိအျပင္လဲပဲ ေနာက္ ေနာက္ေသာ အက်ယ္ဖြင့္ဆုိရွင္ေတြက ဂုိဏ္း၊ ဂဏတစ္ ခုဆန္ဆန္ ျပဳလုိၾကတ့ဲသေဘာေတြပါေနတယ္၊ နာဂဇုန၊ မသဂၤ၊ ၀သုဗႏၵဳတုိ႕ဆုိတာ ေျမာက္ပုိင္း အ႒ကထာ ဆရာၾကီးေတြပဲ သူတုိ႕ဖြင့္ဆုိခ်က္လုိက္ျပီး ဒီကေန႕ တႏၱရယာနတုိ႕ ၀ဇရာယာန တုိ႕ေပၚလာတယ္၊
ေျမာက္ပုိင္းဗုဒၶဘာသာကုိ အတိအလင္းခြဲလုိက္ရင္ မဟာယာနကေတာ့ မူရင္းေပါ့သူတုိ႕၊ ေနာက္ေတာ့ သီးျခား တႏၱရယာနရယ္၊ ၀ဇရာယာနရယ္လုိ႕ ေျပာၾကပါတယ္၊ တုိ႕ေတာင္ပုိင္းက်ေတာ့အဲလုိ က်ယ္ က်ယ္ျပန္႕ျပန္ၾကီးမူတစ္ခုအေနနဲ႕မေပၚဘူး၊ ခုိင္ခုိင္ျမဲျမဲလည္းရွိတယ္၊ အရင္ကေပါ့၊ အခုတုိ႕ မ်ားဒီေရာက္ မွ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဂုိဏ္းကြဲလုိလုိ၊ ဂုိဏ္းသစ္လုိ လုိေတြ ေပၚေနတယ္ လုိ႕ၾကားရပါ တယ္၊ ျပင္လုိက္တာလား၊ လုိေနတယ္ထင္ လုိ႕ ျဖည့္လုိက္တာလား၊ ဘာရယ္ေတာ့မေျပာတတ္ဘူးေပါ့၊
နာမည္ၾကီးခ်င္တာလား၊ ဒါလဲထည့္ေျပာရမယ္၊ ဘာလုိဆုိေတာ့ ဘာသာေရးကုိ အသုံးခ်ျပီး ဘယ္လုိ နာမည္ၾကီးၾကီး နာမည္ၾကီးရင္ျပီးေရာဆုိတ့ဲ သူမ်ားကလဲ တစ္ေရာ ဂါျဖစ္ေနေတာ့ ခက္တယ္၊ တပည့္ ေတာ္ကုိ ဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါး အမိန္ရွိဖူးတာ အမွတ္ရေနတယ္၊ တုိ႕ အေရွ႕တုိင္းမွာ ဗုဒၶဘာသာ မူရင္းေပ်ာက္လုလုျဖစ္ေနတယ္၊ အေနာက္ကမၻာ ဘုရားပြင့္ေနတယ္တ့ဲ၊ ေနာက္ေတာ့ ရွိေသးတယ္၊
ပါေမာကၡခ်ဳပ္တစ္ပါးေျပာဖူးတာေလး၊ ေတာ္ေတာ္မွတ္သားဖုိ႕ေကာင္း တယ္၊ ကုိယ္ကသူမ်ား ကုိ ေလ့ လာေတာ့မယ္ဆုိရင္ အထုိင္ေကာင္းေကာင္းေတာ့လုိမယ္၊ ေထရ၀ါဒမူ ဘက္ကၾကည့္ျပီးေလ့လာ ရမည္၊ ထုိင္ျပီးေလ့လာရယ္၊ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံျပဳထားရယ္၊ မေတာက္တစ္ေခါက္အသိေလး နဲ႕ ေတြ႕ရာ ဖတ္ျပီး ၀ါဒတစ္ခုမလုပ္ဖုိ႕ သိပ္အေရးၾကီးတယ္၊
ဒါေတြကုိေျပာေနတာက တုိ႕က ေထရ၀ါဒ၊ သူတုိ႕က မဟာယာနလုိ႕အမည္တပ္ျပီး ေျပာဖုိ႕ေလ့ လာ ေနတာမဟုတ္ဘူး၊ ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္းေမးလာရင္၊ ကုိယ့္ႏုိင္ငံက်င့္သုံးေနတ့ဲ လမ္းစဥ္ကုိ ဗုဒၶလမ္းစဥ္၊ ေထရ္ျမတ္ၾကီးမ်ားအယူအဆနဲ႕တုိက္ဆုိင္ျပီး ေျပာၾကျပီေဟ့ဆုိရင္ အရင္းအျမစ္ခြဲျခား တတ္ေအာင္လုိ႕ေျပာတာပါ၊
သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး အမိန္႕ရွိဖူးတာေလးေကာင္းတယ္၊ သူ႕ဆရာအနီးစခန္းဆရာေတာ္ၾကီးက ဆရာၾကီး ဦးဆန္းထြန္း( မန္းတကၠသုိလ္) လူ၀တ္မလဲမီကေျပာတယ္လုိ႕ေျပာပါတယ္၊
ဆရာၾကီး ဦးဆန္းထြန္းက ရဟန္းေတာ္ဘ၀နဲ႕ အိႏၵိယႏုိင္ငံတစ္ခြင္ လွည့္လည္ျပီး ေလ့လာပါတယ္၊
ျပန္လာေတာ့ အနီးစခန္းဆရာေတာ္ၾကီးကုိ ေလွ်ာက္တယ္ေျပာပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္ အိႏၵိယတစ္ခြင္ လုိက္ျပီးေလ့လာလုိက္တာဘုရား၊ တပည့္ေတာ္တုိ႕ ေလ့လာထားတ့ဲ ပိဋကတ္ေတာ္ရဲ႕ အဆုိ အမိန္႕ ျဖစ္တ့ဲ နိဗၺာန္တုိ႕၊ ေရွ႕ဘ၀၊ ေနာက္ဘ၀၊ ကမၼစတာေတြကုိ သံသယျဖစ္မိပါ တယ္ဘုရားတ့ဲ၊
အဲဒီေတာ့ ဆရာေတာ္ၾကီးက" ေအးမင္းက ကမၻာပတ္ျပီး ေလ့လာလာတ့ဲသူဆုိေတာ့ ငါမင္းကုိ ျပဳိင္ျပီး မျငင္းလုိဘူး၊ ဒါေပမယ့္ မင္းေျပာတာေတြ ေဟာဒီ ပိဋကတ္ေတာ္ေတြနဲ႕တုိက္ျပီး ကုိက္ညီ ရင္ ေတာ့ ယူ ေပါ့ကြာ" ဆုိျပီး ပိဋကတ္ေတာ္ေတြေရွ႕ခ်ေပးလုိက္ တယ္ဆုိပဲ၊ ျပီးေတာ့ အမိန္႕ရွိလုိက္ေသးတယ္၊
ေအး မင္းက ပိဋကတ္သင္ျပီး မိစၦာဒိ႒ိျဖစ္ေနတာကြတ့ဲ၊
ေအး မင္းက ပိဋကတ္သင္ျပီး မိစၦာဒိ႒ိျဖစ္ေနတာကြတ့ဲ၊
ဒါေၾကာင့္တုိ႕မ်ားေျပာခ်င္တယ္..
၁၊ ပိဋကတ္သင္ျပီး မိစၦာဒိ႒ိမျဖစ္ေစနဲ႕၊
အိႏၵိယႏုိင္ငံ၊ ဂယာေဒသတြင္ လြန္ခ့ဲေသာ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင္ေျခာက္ရာေက်ာ္က နီေပါႏုိင္ငံသား၊ သိဒၶတၳမင္းသားသည္ ေဗာဓိပင္ေျခတြင္ သဗၺညဳတဉာဏ္ရရွိေတာ္မူခ့ဲသည္၊ ဂဂၤါျမစ္၀ွမ္းတစ္ခုလုံးသုိ႕ သြားလာေတာ္မူလွ်က္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးတရားေဟာေတာ္မူသည္၊
ယေန႕ ဗုဒၶဂယာ အရပ္ေဒသရွိ ေဗာဓိပင္ေျခတြင္ ဗုဒၶသာ၀ကသက်ပုတၱ၊ သက်ဓီတာတုိ႕ျဖင့္ အေရာင္ စုံလွ်က္ လင္းလက္ ေတာက္ပ ေနသည္၊ ေဗာဓိေညာင္ပင္မွ အလင္းျဖာဆင္းသက္လုိက္ေသာ ေရာင္ ခ်ည္တုိ႕သည္ ဗုဒၶသာ၀က သူေတာ္စင္မ်ားမ်က္၀န္းတုိ႕တြင္ အေရာင္ဟပ္လင္းျဖာေနေတာ့ သည္။
.........................................................................................
အဘိဓမၼာ မဟာသိပၸံတြင္ သီတဂူဆရာေတာ္ႏွင့္၊ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္တုိ႕၏ ၾသ၀ါဒတုိ႕ကုိ ၾကည္ညိဳေရးသားပါသည္။
No comments:
Post a Comment