မိတ္ေဆြတစ္ဦးရဲ႕ အကူအညီနဲ႕သူတုိ႕ေနတဲ႕ေက်ာင္းကုိ ေရာက္ခဲ႕ရပါသည္။ ေျမျပင္ျပန္႕ျပန္႕တြင္ အကန္႕ လုိက္ျဖစ္ေအာင္ တံျမက္စည္း လွည္းက်င္းထားသည္ကုိ ၾကည္ႏူးဖြယ္ေတြ႕ရသည္။
သဲ၀ါ၀ါ ႏုႏုေလးေတြ ခင္း ထားသည္။ ေဗာဓိေညာင္ပင္ေအာင္ေျခတြင္ ေလးမ်က္ႏွာလွေအာင္ သဲျပင္ကုိခင္း ထားသည္။ သဲျပင္ ေပၚ သုိ႕ေၾကြက်ေနေသာ ေညာင္ရြက္တုိ႕သည္ပင္ စိတ္ကုိ ညြတ္ႏူးဖြယ္ျဖစ္ေစပါသည္။ ေဗာဓိ ေညာင္ပင္ကုိ ၀န္း ပတ္ ကာရံထားေသာ အုတ္ရုိးတံတုိင္း၏ ေလးမ်က္ႏွာတြင္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ သုိ႕ မ်က္ႏွာမူလွ်က္ စံေန ေတာ္မူ ေသာ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္တုိ႕ကုိ ၾကည္ႏူးဖြယ္ဖူးေတြ႕ရျပန္သည္။
ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ေနေသာ ေက်း ငွက္ တုိ႕၏ သာ ယာျငိမ့္ေျငာင္းေသာ သီဆုိေနဟန္တုိ႕ကုိလဲ ၾကားရ၊ ျမင္ရျပန္သည္။ တခါတရံ ေတာေမ်ာက္မ်ား အုပ္ လုိက္၊ အစုလုိက္ လာတတ္သည္ ကုိေတြ႕ရသည္။ သတၱ၀ါမ်ားကုိ ၾကင္နာ စြာျပဳမူဆက္ဆံသည္ကုိ ေတြ႕ ရ သည္။ ၾကက္တူေရြးငွက္မ်ားကုိ လက္တစ္ကမ္းသုိ႕ ေရာက္ေအာင္ ပ်ံသန္း ေနၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရျပန္သည္။ ထုိေက်ာင္းေလးသည္ ဥယ်ာဥ္တစ္ခုလုိိျဖစ္ေနပါသည္။
လိပ္မ်ားလဲ ရွိသည္။ သူတုိ႕အေခၚ နဂါး မ်ား ျဖစ္ ေသာ ဖြတ္သတၱ၀ါၾကီးမ်ားကုိလဲ ေတြ႕ရပါသည္။ ေရာက္ခါစက ဘယ္က ေနဘယ္လုိ မ်က္စိလည္လာ သည္ မသိ အိပ္ခန္းထဲ ၀င္လာသည္ကို ေတြ႕ရသျဖင့္ အလန္႕တၾကားျဖစ္ မိသည္။ ေက်ာင္းထုိင္ ဆရာေတာ္မွာ သက္ေတာ္ ငါးဆယ္ေက်ာ္ျပီျဖစ္၏။ သုိ႕ေသာ္ ဗုဒၶေ၀ယ်ာ၀စၥ ေဆာင္ ရြက္ရာတြင္ အတုုယူဖြယ္ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ေတြ႕ရသည္။ ဘုရားရွိခုိး အျမဲတမ္း ဦးေဆာင္မႈျပဳသည္။ ၿမိဳ႕တြင္း ကလာေရာက္ျပီး ဘုရား၀တ္တက္ၾကေသာ ဒကာ ဒကာမမ်ားကုိ သီလေပး၊ တရားေဟာ ၀တ္ျမဲ သည္။
လိပ္မ်ားလဲ ရွိသည္။ သူတုိ႕အေခၚ နဂါး မ်ား ျဖစ္ ေသာ ဖြတ္သတၱ၀ါၾကီးမ်ားကုိလဲ ေတြ႕ရပါသည္။ ေရာက္ခါစက ဘယ္က ေနဘယ္လုိ မ်က္စိလည္လာ သည္ မသိ အိပ္ခန္းထဲ ၀င္လာသည္ကို ေတြ႕ရသျဖင့္ အလန္႕တၾကားျဖစ္ မိသည္။ ေက်ာင္းထုိင္ ဆရာေတာ္မွာ သက္ေတာ္ ငါးဆယ္ေက်ာ္ျပီျဖစ္၏။ သုိ႕ေသာ္ ဗုဒၶေ၀ယ်ာ၀စၥ ေဆာင္ ရြက္ရာတြင္ အတုုယူဖြယ္ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ေတြ႕ရသည္။ ဘုရားရွိခုိး အျမဲတမ္း ဦးေဆာင္မႈျပဳသည္။ ၿမိဳ႕တြင္း ကလာေရာက္ျပီး ဘုရား၀တ္တက္ၾကေသာ ဒကာ ဒကာမမ်ားကုိ သီလေပး၊ တရားေဟာ ၀တ္ျမဲ သည္။
သူ႕ေက်ာင္းတြင္ တစ္ႏွစ္ တာ ေနခြင့္ေပးထားသာ မိမိတုိ႕ႏွစ္ပါးကုိလဲ ဘုရာ၀တ္တက္ျမဲဖုိ႕ အျမဲ ေျပာ ပါ သည္။ ဘုရား၀တ္မတက္မီ ဘုရား ပန္းကပ္ျခင္းကုိ ဒကာ ဒကာမမ်ားႏွင့္အတူ ေဆာင္ရြက္ ဆက္ ကပ္ရ သည္။ ျမန္မာမႈႏွင့္ မတူထူး ျခားေသာ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာျဖစ္သည္။ ဒကာ ဒကာမတုိ႕သည္ ညေနတုိင္း ဘုရား၀တ္မတက္မီ ေက်ာင္းသုိ႕ ေရာက္ေအာင္လာၾကျပီး သူတုိ႕ယူခဲ႕ၾကေသာ ပန္းတုိ႕ကုိ ၾကည္ႏူးဖြယ္ ျဖစ္ေအာင္စီမံၾကသည္။ ပန္းတုိ႕စုံသည္။ ရနံ႕တုိ႕လဲ ထုံၾကိဳင္သည္။ ပုိ၍ထူးျခားသည္မွာ ကေလးမ်ားကုိ လူ ၾကီးမ်ားႏွင့္ အတူတူ ပန္းကမ္း ပန္းကပ္ ၾကျခင္း သည္ တစ္မ်ဳိးထူးျခားပါသည္။ ျမန္မာမႈတြင္ မေတြ႕ရသ ေလာက္ ရွိသည္။ ကေလးမ်ား သည္ လဲ အေလ့အက်င့္ ျဖစ္ေနသည့္ အတုိင္း စုိးရိမ္ထိတ္လန္႕မႈမ်ား မရွိပဲ ေတြ႕ရသည္။ ဘုရားၾကည္ညိဳတတ္ေအာင္ ရင္ခြင္ပုိက္ျပီး သင္ခန္းစား ေပးသည္ကုိ ဂုဏ္ယူစြာျမင္ ေန ရ သည္။ ႏွလုံးသားႏုနုကုိ တရားေတာ္မ်ား လွပ ေသာ ယဥ္ေက်းမႈတုိ႕ျဖင့့္ အလွဆင္ေနျခင္းျဖစ္သည္။
ထုိလွပေသာျမင္ကြင္မ်ားကုိ ဆယ္လခန္႕ ေနျပီး ေန႕ စဥ္ေတြ႕ရသည္။ သူတုိ႕နဲ႕ အတူ ဘုရားေ၀ယ်ာ၀စၥ မ်ားးကုိ ျပဳလုပ္ခြင့္ရပါသည္။ ဘုရားၾကည္ညိဳပုံကုိ အနီး ကပ္ေလ့လာခြင့္ရသည္။ သူတုိ႕ႏွင့္ အတူစကားေျပာ ခြင့္ရသည္။ ျမန္မာကုိသူတုိ႕ သိၾကသည္။ ျပီးေတာ့ ေလးစားၾကသည္။ အခြင့္အခါ သင့္လွ်င္ လာခ်င္ေသး ေၾကာင္းေျပာၾကသျဖင့္ ၀မ္းသာမိေသးသည္။ ဆရာေတာ္ မရွိခုိက္ သူတုိ႕ကုိ ငါးပါးသီလေပးရသည္။ ျမန္မာဟန္ေပါက္ေနေသာ မိမိတုိ႕အသံကုိနားလည္ သျဖင့္ ၾကည္ႏူးဖြယ္ျဖစ္ရျပန္သည္။ သုိ႕ေသာ္ မိမိတုိ႕ ဘုရား၀တ္တက္ အျပီးတြင္း ေက်ာင္းက ကုိရင္ကုိေမး ၾကည့္ရာ " အရွင္ဘုရား သီလေပးတာက ေငါက္သ လုိပဲ" ဟုေျပာသျဖင့္ ရယ္မိၾကေသးသည္။
ဟုတ္ပါသည္။ သီရိလကၤာဘုန္းၾကီးမ်ား သီလေပးရင္ အသံရွည္ ဆြဲျပီး သူတုိ႕အသံအတုိင္း ဆုိၾကသည္။ မိမိမွာမူ ထုိသုိ႕ မဟုတ္ပါ။ ဂရု၊ လဟုပီပီ ဆုိလုိက္သျဖင့္ ျမန္မာဟန္ ေငါက္သံေပါက္သြားျခင္း ျဖစ္ေပမည္။ ေလ့လာ ရေပဦး မည္။ သီဟုိဠ္ေရာက္ေတာ့လဲ ဆင္ဟာလီ လုိ ေျပာတတ္၊ ဆုိတတ္၊ ရြတ္တတ္ေအာင္ ၾကိဳးစားရေပ ဦးေတာ့ မည္။ တစ္ဦးက ေမတၱာ တစ္ဦးက ေစတနာ လုိ ေပါ့ေလ၊ သတိရေနပါသည္။
No comments:
Post a Comment