ေတာင္တန္းမ်ား၀ုိင္းရံထားသည္၊
သမုိင္းအစဥ္အလာရွိေသာ ရြာမ်ားသည္ ေတာင္တန္းၾကီး အေျခတြင္ ၀န္းခုိေနၾကသည္။ ထုိရြာမ်ားတြင္
စေလဟူေသာ ရြာတစ္ရြာပါ၀င္၏၊ ေနာက္တစ္ရြာ၏ အမည္ကား ဗ်ိပုံဟုေခၚၾကသည္၊ ထုိႏွစ္ရြာသည္
ေတာင္တန္းၾကီးကမ္းပါးယံတြင္ထင္းထင္းၾကီးျဖစ္ေနေသာ ေက်ာက္ျဖာ ၾကီးႏွင့္ သက္ဆုိင္သည္၊
ထုိေက်ာက္ဖ်ာၾကီးသည္
ထုိရြာႏွစ္ရြာ၏ အဓိကသမုိင္းႏွင့္ သက္ဆုိင္ေနသည္၊
ထုိရြာႏွစ္ရြာေအာက္နားတြင္
၀န္တင္ကုန္းဟူေသာ ရြာေလးတစ္ရြာရွိျပန္သည္၊ ေတာထဲ၀င္ျပီး ထင္း၊ သစ္၊ ၀ါးစသည္မ်ားကုိ
ခုတ္ျပီး သယ္ယူရန္ ၀န္စည္း၊ စလြယ္ စတင္တင္ရာတြင္ တည္ထားေသာေၾကာင့္ ထုိအမည္ကုိ ရသည္။
၀န္တင္ကုန္း
ရြာေလး သုိ႕မေရာက္မီ ညာဘက္သုိ႕ ခ်ိဳး၀င္လုိက္လွ်င္ အေသာကမင္းၾကီး၏ သားေတာ္ မဟိႏၵ မေထရ္ျမတ္၏
ေျခေတာ္ရာ တစ္ဆူရွိသည္၊ ဘုရားငုံျပီးတည္ထားသည္။ ႏွစ္စဥ္တေပါင္းလတြင္
ဘုရားပြဲက်င္းပၾကသည္။ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္က လွည္းမ်ားျဖင့္လာေရာက္ၾကသည္။
ဆြမ္းေတာ္ၾကီးတင္ၾက လွဴသည္၊ ပန္းမ်ားတင္လွဴ ပူေဇာ္ၾကသည္။ တေပါင္းလျပည့္နီ;လ်င္ဘုရားပြဲေတာ္လာခရီးသည္
ပရိတ္သတ္မ်ားႏွင့္ စုေ၀းစည္ကားေနတတ္သည္။ ဘုရားေစာင့္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း
လည္းရွိ သည္။
ေက်ာင္းအနီး
တြင္ ခရီးသြား၊ ခရီးလာ ဘုရားဖူးမ်ားေသာက္သုံးႏုိင္ရန္ ေရကန္တစ္ခုတူးေဖာ္ ထားသည္။
အမ်ိဳးသားမ်ားသာ ေရကန္ အတြင္းဆင္းျပီးခတ္ရသည္၊ အမ်ိဳးသမီး ဆင္းခတ္ပါက
အထူးသတိထားရသည္၊ ထမီးေရစက္က်လ်င္ ေရခ်က္ခ်င္းခန္းေျခာက္သည္ဟု ဆုိၾကသည္။
တစ္ႏွစ္က ထုိက့ဲသုိ႕ျဖစ္ဖူး ေၾကာင္း လူၾကီးသူမမ်ားေျပာၾကသျဖင့္ ၾကားရဖူးသည္၊ မည္သည့္ႏွစ္ကဟု မသိပါ။ ထုိေရကန္ေလးသည္ ယခင္က ေရေကာင္းမ်ား မထြက္ပဲ၊ ေရပုတ္မ်ားသာထြက္သည္ဟု ေျပာၾကသည္။
တစ္ေန႕ေသာ္
ႏူနာေရာဂါစြဲကပ္ေနေသာ ဘုရင့္ အႏြယ္ေတာ္ေမာင္ႏွမႏွစ္ေယာက္ေရာက္လာၾကသည္၊ သူတုိ႕သည္
ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္သုိ႕၀င္ေရာက္ေတာင္ယမ္းစားေသာက္ၾကသည္၊ တစ္ေန႕ေသာ္ ေတာင္ရမ္း ရာမွ
အျပန္ထုိေရမ်ားပုတ္ေနေသာ ေရကန္တြင္ေရခ်ိဳးေလသည္။ သူတို႕၏ ႏူနာေ၀ဒနာမ်ား ေပ်ာကင္းကုန္ သည္ဟုဆုိၾကသည္။
ထုိေရကန္ေလးႏွင့္တြဲျပီး မဟိႏၵမေထရ္ျမတ္ေျခေတာ္ရာတည္ရွိရာ ေစတီေတာ္ကုိ
ေရပုတ္ေျခေတာ္ရာဟု
ကမၺည္းတပ္ၾကသည္။ ယေန႕တုိင္
ထုိသုိ႕ေခၚၾကသည္၊
တေပါင္းလျပည့္ည ဘုရားပြဲက်င္းပေသာ အခါ မုိးမခ်ဳပ္မီေမွာင္ရီရီတြင္ ေတာင္ကမ္းပါးယံက ေက်ာက္ျဖာ ၾကီးကုိျမင္ရသည္။ ဘုရားပြဲလာသူမ်ားကုိ ငုံ႕ၾကည့္ေနသလုိထင္ရသည္။
ေသခ်ာၾကည့္ေသာ္
ေက်ာက္ျဖာမဟုတ္၊ ဘီလူးမတစ္ေယာက္ ငုတ္တုတ္ထုိင္ျပီးငုိေနသည္ဟု ဆုိၾကသည္။
အက္ကြဲေၾကာင္းမ်ားသည္ မ်က္ရည္စီးေၾကာင္းမ်ားဟု ေျပာၾကသည္။
ဇာတ္လမ္းရွိသည္၊
ေက်ာက္ဖ်ာျဖစ္သြားေသာ ထုိဘီလူးမသည္ ညတုိင္းေတာင္ေျခရွိရြာမ်ားသုိ႕ ၀င္ေရာက္ျပီး
လူသားစား သတ္ျဖတ္ေလ့ရွိသည္။
တစ္ေန႕ေသာ္
သိၾကားမင္းက ဘီလူးမအား အကၽြတ္တရားရေစလိုသျဖင့္ ဆင္းလာသည္၊ ဘီလူးမ ကုိလဲ ေျပာထားသည္၊
ေတာင္ေျခရွိရြာမ်ားကုိ သြားေရာက္စားေသာက္ေနသည္ဟုသိ ရသည္၊ ေနာက္ေန႕ မ်ားတြင္
ထုိရြာမ်ားကုိ ၀င္ေရာက္စားမည္ဆုိလ်င္ ၾကက္တြန္သံမၾကားမွ စားရမည္။
ၾကက္တြန္သံၾကား လ်င္ျပန္လာရမည္။ အကယ္၍ ၾကက္တြန္သံ မၾကားပါက ၾကဳိက္သေလာက္စားႏုိင္ သည္။
“ကဲစားေလေတာ့”ဟုသိၾကားမင္းကေျပာလိုက္ေလသည္။
ထုိအစားခံရမည့္ရြာေလးသည္
စားေလ ( စေလ) ျဖစ္လာသည္၊ ထုိရြာရွိလူမ်ားကုိ စား၍ကုန္ပါ က ေနာက္ထပ္လူမ်ားကုိ ျဖည့္ပုံ၍ပင္ေပးဦးမည္ဟု
သိၾကားမင္းကတိဆုိေလသည္။ ထုိရြာေလး ကုိ ျဖည့္ပုံ(ဗ်ိပုံ) ဟုဆုိၾကသည္။ ဘီလူးမညစဥ္ညတုိင္းဆင္းသည္။
ၾကက္တြန္သည္၊ မစားရပဲ ခရီးအေ၀းၾကီးကုိ ျပန္လာရသည္။
ေနာက္ေန႕မ်ားလဲ ေရွႈရက္မ်ား နည္းတူ ၾကက္တြန္သံၾကားရျမဲပင္၊ ေနာက္ရက္မ်ားတြင္လဲ ၾကက္တြန္သံ ၾကားရျပန္သည္။ မစားရသည့္ကာလမ်ားၾကာလာခ့ဲရာ
ဘီလူးမငုိရျပီ။ တစ္ညတြင္ စိတ္ပ်က္လက္ ပ်က္ျပန္လာေသာ ဘီလူးမသည္ မ်က္ရည္မ်ားျဖင့္
ငုိေနလွ်က္ပင္ ေတာင္နံရံကုိ ေက်ာျပဳမီွျပီး ထုိင္လုိက္ရာ
ေက်ာက္ရုပ္ၾကီးျဖစ္သြားေတာ့သည္။ ညစဥ္တြန္ေသာ
ထုိၾကက္မွာ သိၾကားမင္းက အေယာင္ေဆာင္တြန္ျပလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္ေျပာၾကသည္။
ထုိသမုိင္းအစဥ္အလာရွိေသာ
ရြာေလးမ်ားသည္ ေျခေတာ္ရာဘုရားပြဲသုိ႕လာၾကသည္။ စီးပြားေရး အကြက္ျမင္ေသာ လူမ်ားကလည္း
ေျခာက္ေကာင္၀ုိင္း၊ ျမားေပါက္၀ုိင္းစသည္ အေလာင္းကစား မ်ိဳးစုံျဖင့္ လာၾကသည္။ ဘုရားပြဲလာသူမ်ားႏွင့္
အလုပ္ျဖစ္ၾကသည္။
ႏွစ္စဥ္ဇာတ္ပြဲလည္းငွားၾကသည္။
ဇာတ္ပြဲႏွင့္ ေျခာက္ေကာင္တုိ႕ေၾကာင့္လူမ်ား ရုတ္ရုတ္သဲသဲျဖစ္ ရသည္။ ပြဲေတာ္စည္ကားသည္ဟုေျပာၾကသည္။
ထုိေျခေတာ္ရာ ဘုရားပြဲေတာ္သုိ႕
အေဖႏွင့္ အတူသြားရသည္။ သဲေခ်ာင္းၾကီးတစ္ေလ်ာက္ေျခ လ်င္ ေလွ်ာက္ရသည္။ သဲေခ်ာင္းၾကီး အဆုံးတြင္
ဘုရားပြဲသုိ႕ေရာက္ေတာ့သည္။ အေဖသည္ ဘုရားပြဲထဲ သုိ႕တန္းမ၀င္ပဲ ေတာလမ္းအတုိင္းသြားကာ
ရင္ခတ္ပန္မ်ားကုိ ခ်ိဳးသည္။ ျပီေတာ့ ဇာတ္ကရာ ေနရာကုိ ပတ္ျပီးေျခေတာ္ရာရွိရာေတာင္ေတာ္သုိ႕ တက္သည္။
ရင္ခတ္ပန္းမ်ားျဖင့္ ပူေဇာ္သည္။ ဘုရားရွိခုိးသည္၊
ဇာတ္ပြဲစေလျပီ၊
လူမ်ား ဇာတ္ပြဲရွိရာသုိ႕၀င္ၾကေလျပီ၊ ပြဲေစ်းတန္းတြင္ လူမရွိသေလာက္ျဖစ္ေခ်ျပီ၊
ထုိအခါမွ
အေဖသည္ ပြဲေစ်းတန္းသုိ႕ ဆင္းလာသည္။ ဟုိတုိ႕တုိ႕ ဒီဟာတုိ႕တုိ႕၀ယ္ေၾကြးသည္။ မုန္႕ဟင္းခါး၊
ၾကာဆံသုတ္၊ ဘူူးသီးေၾကာ္၊ မုန္႕လင္မယားစသည္စားရသည္။
ထုိ႕ေနာက္ပြဲသိမ္းလုသိမ္းခင္ျဖစ္ေနေသာ
ေျခာက္ေကာင္၀ုိင္းသုိ႕သြားကာဇိမ္ႏွင့္ စိန္ေျပနေျပထုိးေတာ့ သည္။
တေပါင္းလျပည့္၀န္းသည္ ေကာင္ကင္းတြင္ ရွင္းရွင္လင္းလင္းသာေနျပီ။ ဇာတ္ပြဲကလည္း
ျမိဳင္ေနျပီ၊ အေဖထုိးေသာ ေျခာက္ေကာင္၀ုိင္းကလဲ အျမတ္ခ်ည္းရေနသည္။
သုိ႕ေသာ္
အေဖသည္ လက္ထဲသုိ႕ ေလးဆယ္ငါးက်ပ္ (၁၉၈၇-၈) ေလာက္အရတြင္ ဆက္မကစား ေတာ့ပါ။
ငါ့သား လာဆုိျပီး ေက်ာပုိကာ လသာသာတြင္ ပြဲမၾကည့္ပဲရြာသုိ႕ျပန္လာသည္။
လမ္းတြင္
အေဖေျပာတာမ်ား မွတ္မိေနသည္။
“ဟာ..ငါ့သားေရ..မင္းသား မဆုိးဘူးကြ…ဟဲလဲ
ဟဲႏုိင္တယ္။ အသံလဲေအာင္တယ္ကြ။ ႏွဲသမားလဲ ဆုိုင္းခ်က္ကုိ လုိက္ႏုိင္သားပဲ”ဟုေျပာေလ့ရွိသည္။
ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းျဖင့္ ညခင္း၀ယ္ တေပါင္းလသာသာျဖင့္ သဲေခ်ာင္းတစ္ေလ်ာက္
သားျဖစ္သူ ကုိ ေက်ာပုိးလုိက္၊ ေရစပ္စပ္တြင္ေျခ က်င္ ေလ်ာက္ေစ လုိက္ျဖင့္
ေ၀ရီေ၀လင္းတြင္ အိမ္နားေရာက္သည္။ အေမေရေႏြအုိးတည္ ဆြမ္းခ်က္ေနျပီ၊
“ေဟာ…ေတာ္ျပန္လာပလား”
ဟု အေဖ့ကုိေမးသည္။ ျပီေတာ့တစ္ဆက္တည္း “ငါ့သားဇာတ္ပြဲေတာ့ၾကည့္ ခ့ဲရလား၊ ေကာင္းေရာေကာင္းရဲ႕လား”
ဟုဆီးၾကိဳျပီး ေမးေလ့ရွိသည္။
မိမိမွာကား
အိပ္ခ်င္စိတ္မ်ားေၾကာင့္ထင္ရသည္။ ဘာမွန္ေျပာရမည္ မသိျဖစ္ေနသည္။ စေလ(စားေလ) ရြာ၊ ဗ်ိပုံ(
ျဖည့္ပုံ) ဘီလူးမ၊ သိၾကားမင္း၊ ၾကက္တြန္သံ၊ ေက်ာက္ဖ်ာၾကီးတစ္ခု၊ က်ား၊ ဆင္၊ လိပ္၊ မုန္႕ဟင္းခါး၊
ဘူးသီးေၾကာ္၊ ပုဇြန္၊ ငါး၊ ၾကက္တုိ႕ကုိသာ တစ္လွည့္စီျမင္ေယာင္ေနမိသတည္း။
..............................................
မွတ္ခ်က္၊ လြန္ခ့ဲေသာႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္က အေဖႏွင့္ အတူသြားခ့ဲရေသာ ဘုရားဖူး ခရီးစဥ္တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ လြန္ခ့ဲေသာဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္က အေဖကြယ္လြန္ခ့ဲပါျပီ။
လြမ္းမိတယ္ အညာရယ္
ReplyDeleteမီးမရွိတဲ့ ေက်ာက္တာရြာေလးရယ္
လသာသာေအာက္မွာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ႕ ကစားခဲ့တာေတြရယ္
ေရခါးရြာဘက္ကုိ ႏြားလွည္းေလးနဲ႕ လသာသာမွာ သြားခဲ့တာေတြရယ္
ေရခါးရြာမွာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ အဘုိးရဲ႕ ဘုန္းႀကီးပ်ံပြဲ
ရြာကလုပ္တဲ့ ေက်ာက္ပ်ဥ္ေတြ...........
တမာရနံ႔ေတြရယ္.......
ေႏြေနရဲ႕ အပူ.............
အညာကို လြမ္း တမ္တမိတယ္.............
အညာသူ အမိုး