Pages

Saturday, May 5, 2012

ခရီးသြား၏ ေ၀ဒနာ


ေကာလင္းနယ္၊ ကုိးေတာင္ဘုိ႕ရြာေလးမွ အျပန္တြင္ နဘားရထားျဖင့္ လုိက္ခ့ဲသည္၊ စစ္ကုိင္း အထိေရာက္မည္ဟု လုိက္ပုိ႕သူမ်ားက ေျပာလုိက္သည္၊ ထုိ႕ေနာက္တြင္ ျမစ္ၾကီးနားရထား ဆုိက္လာ မည္၊ သူတုိ႕ ေျပာလုိက္သည္ ကေရွ႕ဆင့္ ေနာက္ဆင့္ ဆုိသလုိမ်ိဳး၊ ဆုိပါျမစ္ၾကီးနားရထားျဖင့္ မႏၱေလးသုိ႕ဆက္ရမည္ျဖစ္သည္၊

အစဥ္အတုိင္းျဖစ္မလာခ့ဲပါ၊ စစ္ကုိင္းသုိ႕ နဘားရထားည ဆယ့္ႏွစ္နာရီတြင္ ဆုိက္ပါသည္၊ သုိ႕ေသာ္ ျမစ္ၾကီးနားရထား အခ်ိန္မီမေရာက္၊ ရြာေထာင္ ဘူတာတြင္ ၀ဲလည္ခတ္ေနသည္၊ စစ္ကုိင္းမွ မႏၱေလး ဟူေသာ ညကားမ်ားကုိ ေစ်းေမးၾကည့္မိရာ စစ္ကုိင္းႏွင့္ မႏၱေလး ႏွစ္ရာေတာင္းသည္၊

ပုံမွန္ေစ်း ေလးဆယ့္ငါးက်ပ္ခရီးမို႕ မလုိက္ဘူးကြာဆုိျပီး ရြာေထာင္ဘူတာရွိ ပလက္ေဖာင္းေပၚက ခုံတန္း ေပၚတြင္ တစ္ည အိပ္လုိက္ရသည္၊ ျခင္ေတြကုိက္သည္၊ လုံျခဳံေရး အေစာင့္ရဲသားမ်ား၏ ဘြတ္ဖိနပ္သံ တေတာက္ေတာက္ျဖင့္ မုိးလင္းခ့ဲရသည္၊

ေနာက္ေန႕မနက္ ရွစ္နာရီေလာက္က်မွ ျမစ္ၾကီးနား ရထားဆုိက္သည္၊ ကတုိက္ကရုိက္ျဖင့္လုိက္ပါ လာခ့ဲရသည္၊ စစ္ကုိင္းတံတားကုိေက်ာ္ျဖတ္မိေတာ့ ျမစ္ေရျပင္သည္ ျငိမ့္ျငိမ့္ေလး စီဆင္းေနသည္၊ စစ္ကုိင္းေတာင္ေတာ္သည္ ဗ်ိဳင္းအေကာင္ေပါင္း ေထာင္ခ်ီနားေနသလုိ ထုံးျဖဴျဖဴေဖြးေစတီေတာ္မ်ား ျဖင့္ ၾကည္ႏူးစရာ…..၊
 ..............

အေဖ့ရြာက အျပန္ေပ်ာ္ဘြယ္လမ္းကေန ျဖတ္ျပီး နတ္ေမာက္က တက္လာေသာ ကုန္တင္ကားၾကီးျဖင့္ ညေနေစာင္းေစာင္းတြင္ ခရီးထြက္ခ့ဲသည္၊ ညေနေျခာက္နာရီတြင္ ေပ်ာ္ဘြယ္ဘူတာသုိ႕ဆုိက္မည္၊ ရန္ကုန္မွ ဆန္တက္လာေသာ ရထားကုိ ေပ်ာ္ဘြယ္မွျဖတ္တက္ျပီး မႏၱေလးသုိ႕ ဆက္ရမည္မွာ ခရီးစဥ္ အမွန္ျဖစ္သည္၊ 
သုိ႕ေသာ္ ေပ်ာ္ဘြယ္ နတ္ေမာက္ကုန္တင္ကားသည္ တားသည့္ေနရာတုိင္း ရပ္သည္၊ ထန္းပင္ စုစုႏွင့္ ႏြားမ်ားကုိျမင္လွ်င္ပင္ ေယာင္ယမ္းျပီးလုိက္ၾကဦးမလားေျပာတတ္သည္၊ အံ႕ေရာ၊

လူလည္းျပည့္ညပ္ေနျပီ၊ လူမ်ား လြန္း၍ အတြင္းတြင္ အဆင္မေျပေတာ့ေသာေၾကာင့္ ကားသမား ကုိ ေျပာျပီးေခါင္းခန္းထဲေျပာင္းလုိက္ရသည္၊ ေနာက္ထပ္ ႏွစ္ရာထပ္ေတာင္းသည္၊ ဘာမွ မေျပာ လုိေတာ့ ေခါင္းခန္းတြင္ ဒရုိင္ဘာ အလြတ္သုံးေယာက္တင္ ထားသည္၊ က်ပ္ညပ္ေနသည္၊ ဒရုိင္ဘာ ကား ေခၽြးတရႊဲရႊဲႏွင့္ ေလခၽြန္ မပ်က္ေအးေဆးပင္၊

ဤသုိ႕ျဖင့္ ညေန ခုႏွစ္နာရီေက်ာ္ေက်ာ္တြင္ ေပ်ာ္ဘြယ္ဘူတာသုိ႕ေရာက္သည္၊ မန္း အဆန္ရထား ထြက္သြားျပီဟုသိလုိက္ရသည္၊ မုိးေတြညိဳ႕ေန သည္၊ ေတာင္ၾကည့္ ေျမာက္ၾကည့္ျဖင့္ ည ဆယ့္ႏွစ္ နာရီခန္႕တြင္ ပလက္ေဖာင္းေပၚရွိ ခုံတန္းေလးတြင္ အိပ္မည္ၾကံတုန္း အေစာင့္တစ္ေယာက္ ေရာက္လာ သည္၊ အနားကပ္ျပီး တုိးတုိးေလးေျပာသည္၊ ဦးဇင္းသတိထားအိပ္ပါေနာ္..၊ ဒီဘူတာက သူခုိးေပါတယ္တ့ဲ၊

သူခုိးခုိးစရာဆုိလုိ႕ ေရဗူးႏွင့္ လြယ္အိပ္သာပါေပမယ့္၊ အိပ္၍ကားမေပ်ာ္ေတာ့၊


ခဏမွ်ၾကာေသာ္ ဆုိင္းသံ ျမိဳင္ျမိဳင္ကုိ ၾကားရသည္၊ အိပ္မရေတာ့မည့္ အတူတူ ပြဲၾကည့္မည္ဆုိျပီး ဆုိင္းသံၾကားရာထြက္လာခ့ဲသည္၊ ဘယ္ေနရာေရာက္ေနသည့္ မသိရေသာ္လည္း ဇာတ္ပြဲကုိေတြ႕ ရသည္၊ ေစတီေတာ္အနီးရွိ ခေရပင္ေအာက္က ကုလားထုိင္နဲ႕နဲ႕ေလးတြင္ ထုိင္လုိက္သည္ ဇာတ္ပြဲ ကား ျပဇာတ္ပင္ ထြက္ေနျပီ၊

မေကြးတုိင္းရွိ၊ အေဖ့ရြာေလးမွ အျပန္ နတ္ေမာက္ေပ်ာ္ဘြယ္ ကားစီးျပီး ေပ်ာ္ဘြယ္ျမိဳ႕ အတြင္း ဇာတ္ပြဲၾကည့္ကာ မႏၱေလး သုိ႕ျပန္ခ့ဲသည္၊
 .......................

အိႏၵိယႏုိင္ငံၾကီးကားၾကီးမားက်ယ္ျပန္႕လွသည္၊ ေျမာက္ဘက္ပုိင္းတြင္ ဟိမ၀ႏၱာေတာင္တန္းၾကီးရွိ သည္၊ ေတာင္ဘက္ပုိင္းတြင္ ပင္လယ္ျပင္ႏွင့္ ထိစပ္ေနသည္၊ ဘုရား အဆူဆူတုိ႕ပြင့္ထြန္းရာေန ရာ ေဒသအထူးၾကီးျဖစ္သည္၊ ဗုဒၶဘုရား အဆူဆူ ပြင့္ထြန္းေတာ္မူသလုိ၊ ဟိႏၵဴ နတ္ဘုရားအမ်ားအျပားတုိ႕ ၏ ေမြးရပ္ေျမလည္းျဖစ္ျပန္သည္၊

ေမာကၡတရားထူးကုိ ရွာေဖြေသာ ေယာဂီဂုရုတုိ႕ေထာင္ေသာင္း သိန္းသန္းခ်ီကာ ေနၾကေသာ ေနရာ ဘုံၾကီးတစ္ခုျဖစ္သည္၊ အဆင္းရဲဆုံး လူသားတစ္ဦးကုိေနရာတုိင္းတြင္ေတြ႕ႏုိင္သလုိ၊ ကမၻာၾကီး၏ တုိးတက္ေနေသာ ပုံရိပ္မ်ားကိုလည္း ျမင္ႏုိင္သည္၊ ဘာသာစကားမ်ိဳး စုံသည္၊ လူမ်ိဳးစုမ်ားစြာေန ထုိင္သည္၊ တစ္ျပည္နယ္လွ်င္ လူမ်ိဳး ေလး၊ ငါး၊ ဆယ္မ်ိဳးႏွင့္ ဘာသာစကား ေထြျပာေပြလီသည္၊ ထုိ႕ေၾကာင့္ အိႏၵိယတုိက္ၾကီးကုိ diverse land ( ရႈပ္ေထြးေပြလီေသာတုိင္းျပည္) ဟုတင္စားၾကသည္၊

ေဂါတမဗုဒၶသဗၺညဳတဉာဏ္ရရွိေတာ္မူရာ ဗီဟာျပည္နယ္ ဂယာေဒသမွ ေတာင္ပုိင္း တမီးနာဒူးျပည္ နယ္သုိ႕ ရထားျဖင့္ ခရီးထြက္ခ့ဲသည္၊ အသြားခရီးႏွစ္ညအိပ္ၾကာပါသည္၊ အဆင္ေျပ၏၊ ရာသီဥတု သာယာသည္၊ ဂဂၤါကုိ အၾကိမ္ၾကိမ္ျဖတ္သန္းရသည္၊ 

ယမုံနာျမစ္ကုိလည္းေက်ာ္ျဖတ္ရ သည္၊ ေျခာင္သ ေယာင္းထေနေသာ ကြင္းျပင္ အက်ယ္ၾကီးမ်ားကုိ ရထားႏွင့္ ျဖတ္သန္းရသည္ မွာ ျငီးေငြ႕ဖြယ္ေကာင္း လွသည္၊ တစ္ခါတစ္ရံ ခၽြဲအိအိျဖင့္ သီဆုိ လုိက္ေသာ ေက်းလက္ေတးသည္ အမိေျမကုိ သတိတရရွိေစ လွသည္၊ ခ်င္းႏုိင္း အသြားခရီးသည္ သာယာပါသည္။


အျပန္ခရီးသည္ ရုတ္တရက္လက္ မွတ္ျဖတ္ရေသာေၾကာင့္လုိခ်င္ရာ လက္မွတ္မရ ထုိ႕ေၾကာင့္ ရုိးရုိးတန္းလက္ မွတ္သာျဖတ္လုိက္ရသည္၊ ထုိရထားသည္ ဂယာရထား မဟုတ္၊ ပတၱနားသုိ႕ေရာက္ မည္၊ ပတၱနားမွ တဆင့္ ဂယာသုိ႕ ဆက္ရမည္၊

ထုိရုိးရုိးတန္းလက္မွတ္ေလးသည္ အဆင့္ျမင့္တန္းထက္ တန္ဖုိးၾကီးမွန္း ေနာက္မွသိလုိက္ရသည္၊ လုိက္ပါရမည့္ေနရာ အေနအထားသည္ အထက္ေအာက္ဆင့္လွ်က္ အိပ္စင္သုံးခုရွိသည္၊ မိမိက အလည္တြင္ အိပ္ရမည္၊ အေပၚတြင္ တစ္ေယာက္အိပ္မည္၊ ေအာက္တြင္ တစ္ေယာက္ရွိသည္၊ ကုလားမ်ားသည္ ညတြင္ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ မအိပ္ၾက၊ သူတုိ႕ ဘာေျပၾကမွန္းလည္း ကုိယ္မသိ၊ အိပ္ယာ ၀င္ေနာက္က်ရျပီး မနက္ေရာက္လွ်င္ ဖင္ကုိ လက္နဲ႕ပုတ္ျပီးအိပ္ယာမွာ ႏႈိးေတာ့သည္၊ ခက္လုိက္ သည့္ အျဖစ္၊

လမ္းတြင္ ဆႏၵျပသမားမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ရေသာေၾကာင့္ ရထားသုံးနာရီခန္႕ရပ္ထားရသည္၊ ကုလားမ်ား သည္ ၾကဳံသလုိတက္လာၾကသည္၊ ျဖစ္သလုိစားၾကသည္၊ စကားမ်ားသည္၊ အေမးအျမန္း ထူသည္၊ နားလည္ရန္ခက္သည့္ အမူအယာမ်ားျဖင့္ စကားလာေျပာၾကသည္၊ အစားေသာက္ ခ်င္စိတ္ မရွိေတာ့၊ ေနာက္ေန႕မနက္တြင္ ဖ်ားေတာ့သည္၊

ေရာက္ခ်ိန္ မနက္ ကုိးနာရီသတ္မွတ္ ထားေသာ ပတၱနားရထားသည္ ညေနငါးနာရီက်မွ ဘူတာသုိ႕ ၀င္သည္၊ ပတၱနားမွ ဂယာသုိ႕ မုိးရႊဲရဲႊျဖင့္ ခရီးဆက္ရသည္၊ လမ္းတြင္ကားပ်က္ေသာေၾကာင့္ နီးရာဓာတ္ဆီဆုိင္တြင္ ေတာင္းေတာင္းပန္ပန္ျဖင့္ တည္းခုိရသည္၊

ေရွ႕ဆက္၍ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ေသာ ေၾကာင့္ ဂယာမွ မိတ္ေဆြမ်ားကုိ ဖုန္းဆက္လွမ္းေခၚျပီး အကူ အညီေတာင္းရသည္၊ ေနာက္ေန႕မနက္ သုံးနာရီတြင္ ဂယာေဒသရွိ ျမန္မာေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသုိ႕ေရာက္ ရသည္၊ လူသည္ ဖ်ားေနလွ်က္ပင္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံခရီး အခက္အခဲသည္ ကူညီမည့္ သူမရွားပါ၊

ရႈပ္ေထြးေပြလီေသာ ( diverse land) ေခၚေသာ အိႏၵိယႏုိင္ငံၾကီးတြင္ကား ရွာမွွရွားပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ အိႏၵိယႏုိင္ငံပညာသင္ ေက်ာင္းသားဘ၀သည္ ခက္ခဲျပီး ေၾကာက္လန္႕စရာပင္ ေကာင္းေနသလုိ ရွိ ေတာ့သည္၊


ေနာက္ေန႕မနက္တြင္ မဟာေဗာဓိေစတီေတာ္ျမတ္ၾကီးသုိ႕ သြားေရာက္ၾကည္ညိဳ ဖူးေျမာ္လုိက္ရေသာ အခါ ေမ့တန္ေကာင္းသည္မ်ားကုိ ေမ့ရေလေတာ့သည္။ ရင္တြင္းၾကည္ႏူးေနမိသည္။

 ခ်င္းႏုိင္းဘူတာ ေနာက္ခံႏွင့္ အမွတ္တရ


No comments:

Post a Comment